PYO.EGF.1904.19.007
Öğrenilecek bilgilerin sürekli artış göstermesi hayat boyu öğrenme terimini ortaya çıkarmış, buna paralel olarak da örgün eğitimden mezun olan bireylerin, yaşamları boyunca öğrenmeyi sürdürebilmeleri ihtiyacı, uzaktan eğitim uygulamalarının öneminin artmasına sebep olmuştur. Yapılan çalışmalar incelendiğinde, ülkemizde birçok üniversite, kamu kuruluşu ve özel uzaktan eğitim merkezlerinin çeşitli programlarla uzaktan eğitim verdiği tespit edilmiştir. Bu araştırma, uzaktan eğitim programlarının hangi programlarla bireylere yol gösterdiği, hangi alanlarda yaşam boyu öğrenmeyi desteklediği, ne tür yazılımlar kullandıkları noktalarını irdeleyerek uzaktan eğitim programlarının güncel durumlarının ne olduğu noktasına odaklanmaktadır. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarının güncel durumlarını ortaya koymaktır. Bu araştırmada, Türkiye’deki 59’u devlet, 16’sı vakıf olmak üzere toplam 75 üniversitenin, 4 kamu kurum ve kuruluşunun ve 3 özel uzaktan eğitim merkezinin web sayfaları incelenerek, bu kurumların uzaktan eğitim programları, eğitimin yürütüldüğü başlıca birimler, açılan programlar, kullandıkları teknolojiler ve bu kurumların bazı önemli özellikleri incelenmiştir. Araştırma sonucunda, bu üniversitelerin 5i Ortak dersler, lisans, lisans tamamlama, ön lisans, yüksek lisans, sertifika ve eğitim programları adı altında uzaktan eğitim verdikleri tespit edilirken, kamu kurumları ve özel uzaktan eğitim merkezlerinin ise, genellikle sertifika ve eğitim programları adı altında uzaktan eğitim verdikleri tespit edilmiştir.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
PYO.EGF.1904.19.007
OMU Rektörlüğüne Teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Proje Numarası | PYO.EGF.1904.19.007 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |