Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının temel laboratuvar fen bilgilerinin ölçülmesine yönelik geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmektir. Araştırmada kesitsel desenli tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programındaki 125 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak tarafımızca geliştirilen ‘Temel Fen Laboratuvarı Başarı Testi’ kullanılmıştır. Test geliştirme sürecine uygun olarak geliştirilen ölçme aracının geçerlik ve güvenirlik analizleri, pilot uygulamadan sonra TAP madde ve test analiz programı ile yapılmıştır. Analiz sonucuna göre yapılan düzenlemelerden sonra yeterli düzeyde geçerli ve güvenilir bir başarı testi elde edilmiştir. Test son haliyle, 10 adet fizik, 10 adet Kimya ve 10 adet de biyoloji laboratuvarına ait olmak üzere 30 çoktan seçmeli sorudan oluşmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2021 |
Acceptance Date | May 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |