Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının, çocukluk çağı örselenmeleri ile psikolojik belirti düzeylerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini 322 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan öğretmen adaylarının çocukluk çağı örselenme yaşantıları ve psikolojik belirti düzeylerini belirlemek için, Çocukluk Örselenme Yaşantıları Ölçeği (ÇÖYÖ) ve SCL-90-R Psikolojik Belirti Tarama Listesi uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde t testi uygulamaları ve pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının çocukluk çağı örselenme yaşantıları ölçeğinden ve psikolojik belirti tarama testinden aldıkları puanların orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının çocukluk çağı örselenme yaşantıları ve psikolojik belirtilerinin cinsiyet değişkeni bakımından farklılaştığı görülmektedir. Aynı zamanda öğretmen adaylarının fiziksel örselenme düzeyleri ile psikolojik belirtilerinin toplamında, ,05 anlamlılık düzeyinde pozitif bir ilişki bulunduğu görülmüştür.
The purpose of this study is to examine the level of childhood abuse and psychological symptoms of teacher candidates. The sample consists of 322 teacher candidates. In the study which relies on Scanning Model, Childhood t-Trauma Questionnaire and Symptom Check List (SCL-90-R) were applied in order to investigate the levels of abuse in childhood and psychological symptoms t test and Pearson Moment Correlation Coefficient Techniques were used for the statistical analysis of the research data. As a result of the research, it has been found that the mean of scores obtained from Childhood t-Trauma Questionnaire was average. It is observed that childhood abuse experiences and psychological symptoms varied in terms of gender variable. It has been also found that in the significance level of ,05, there is a positive relationship between physical abuse levels and psychological symptoms.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 23, 2017 |
Submission Date | June 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |