Yabancı dil öğrenen bir kişi bildiği kelime kadar kendini ifade edebilir ve ne kadar çok kelime bilgisine sahip olursa o derece iyi iletişim kurabilmektedir. Bu esnada yabancı dil öğretilen merkezlerde kelime öğretmek için çeşitli etkinliklere ihtiyaç vardır. Bulmacalar ve hikâye oluşturmalar ise bunlardan birkaçıdır. Çalışmamız, etkinliklerle öğretilen kelimelerin öğrencilerin ne denli ilgisini çekebildiğine ve onların bu konu hakkında neler düşündüklerini araştırmıştır. Araştırmanın evrenini Edirne ili Trakya Üniversitesi Dil Eğitimi ve Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÜDEM), örneklemini ise bu kurumda Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmuştur. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada veriler “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; öğrenciler tarafından, etkinliklerle kelime öğretiminin ek bir ders haline gelmesi gerektiği, yapılan etkinliklerin kelimeyi daha kolay öğrettiği ve ders içerisinde aktif olmanın konuşma becerilerini de olumlu yönde etkilediği görüşleri tespit edilmiştir.
A person who learns a foreign language can express himself as much as vocabulary that they know and If she/he has very vocabulary knowledge he can communicate very well. During this time there are various activities needed to teach vocabulary in foreign language taught centers. Some of them are puzzles and create stories. Our study was investigated how the vocabs taught with activities can attract students and what they think about this topic. The population of the research was Edirne province Trakya University Language Training and Teaching Practice and Research Center (TÜDEM), and the sample was made by foreign students who learning Turkish in this institution. In the study in which the qualitative research method was used, the data were collected with the "Semi-structured Interview Form". The collected data were analyzed by descriptive analysis technique. According to the results obtained; It was determined by the students that the teaching vocabulary with activities should become an additional lesson, the activities conducted make it easier to teach words and being active in the lesson affects the speaking skills positively.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2018 |
Submission Date | April 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |