Yabancı dil ders kitapları, farklı türlerde metinlerden oluşur. Çünkü farklı metinler, farklı dil yapıları ve iletişim olanakları içerir. Bu ders kitaplarındaki metin türlerinden biri de fotoğraflardır. Günümüz dilbiliminde fotoğraf, bir metin türü olarak kabul edilmektedir. Çünkü fotoğraf da, diğer metin türleri gibi iletişimsel bir işlev taşımakta ve bir ileti içermektedir. Bu nedenle fotoğraflar metinsel yöntemlerle incelenebilir. Bu çalışmanın amacı, Yedi İklim Türkçe (Yunus Emre Enstitüsü) ders kitaplarındaki metinlerin, metinler arası aşamalılığını belirlemektir. Bu amaçla, B1 seviyesindeki ders kitaplarında yer alan fotoğraflar incelenmiştir. Metinler arasılık, bu çalışmanın odağını oluşturmaktadır. Betimsel nitelikteki bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış gözlem formuyla toplanmıştır. Bulgular, fotoğraflar aracılığıyla yorumlanmıştır.
Foreign language textbooks contain texts of different genres. Because different texts contains different language structures and communication possibilities. One of the text types included in these textbooks is also the photo. Intoday's linguistics, photography is accepted as a text. Because photography has a communicative function like other text types. In addition, photographs, like other types of text, have a message. Therefore, photographs can be examined with textual methods. The aim of this research is to try to describe the intertextual progressivity of texts in Yedi İklim Türkçe (Yunus Emre Enstitüsü) textbooks. For this purpose, photographs in textbooks at level B1 have been examined. Photography is the object of research in this study, and intertextuality is the focus of this study. In this study which has descriptive nature, document analysis method is used. Semi-structured observation form was used when data were collected. The findings were interpreted through photographs.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2018 |
Submission Date | April 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |