In this study, Turkish language and literature lesson curriculum dated 2017 is examined and criticised. It is realised that this curriculum make two different lessons into one lesson form and student achievements is regulated again. Firstly philosophical perspective of the programme is examined then reading texts and the organization of skills and students achievements, suggestions and complaints about assessment and evaluations are evaluated and this programme have integrity whether do not have integrity in itself is investigated.
Bu çalışmada 2017 tarihli Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı ayrıtıları ile incelenmiş ve eleştirisi yapılmıştır. Programın, iki ayrı dersi tek ders biçimine dönüştürdüğü ve öğrenci kazanımlarını yeniden düzenlediği görülmüştür. Önce programın felsefi bakış açısı irdelenmiştir. Daha sonra okuma metinlerinin ünitelendirilmesi, becerilerin ve kazanımların düzenlenmesi ile ölçme ve değerlendirme konusundaki önerileri yorumlanmıştır. Düzenlemede uzunca bir yer tutan yeterlilikler ve değerler, alanla olan ilişkileri açısından ele alınmış ve tartışılmıştır. Sonuçta da programın bütünlük taşıyıp taşımadığı değerlendirilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Submission Date | February 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |