Bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 oturumluk
İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın üniversite
öğrencilerinin güvengenlik düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma
grubu 2004-2005 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde öğrenim
gören ve programa gönüllü olarak katılmak isteyen 32 öğrenciden
oluşturulmuştur. Araştırma deseni olarak kontrol gruplu ön-test son-test
izleme model kullanılmış ve 16 öğrenci deney, 16 öğrenci kontrol grubuna
alınmıştır. Öğrencilerin güvengenlik düzeyleri Rathus Atılganlık Envanteri
(RAE) ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi ve
Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları; 10
haftalık İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’na katılan
öğrencilerin güvengenlik düzeylerinin, bu programa katılmayan öğrencilerin
güvengenlik düzeylerinden yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Deney
grubunda üç ay sonra yapılan izleme çalışmasında ise Wilcoxon İşaretli
Sıralar Testi kullanılmış ve Rathus Atılganlık Envanteri son-test puanları ile
izleme testi puanları arasında anlamlı bir farklılığın bulunmadığı
saptanmıştır. Elde edilen bulgular, İletişim ve Çatışma Çözme Beceri
Eğitimi Programı’nın öğrencilerin güvengenlik düzeylerini olumlu yönde
etkilediği yönündedir.
İletişim ve çatışma çözme beceri eğitimi programı güvengenlik çekingenlik üniversite öğrencisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2005 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 18 Issue: 2 |