Bu çalışmada dilbilim dersinin Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
öğrencilerinin gelişimlerine katkısı ele alınmaktadır. Öğrencilerin dilbilimin
içeriğini nasıl algıladıkları/öğrendikleri ve öğrenilenlerin kalıcı olup
olmadığı, içeriğin ve uygulamaların dersin amaç ve hedefleriyle ne denli
örtüştüğü ortaya konmaya çalışılacaktır. Bu amaçla öncelikle dilbilim
dersinin içeriği, amaç ve hedefleri, uygulamalar ve öğrencilerin gelişimine
yapacağı olası katkılar belirlenmiştir ve daha sonra 3. ve 4. sınıftan
öğrencilerle 19 sorudan oluşan bir anket yapılmıştır. Anket sonuçları
dilbilim dersinin içeriğinin öğrenciler tarafından öğrenilmesindeki zorlukları,
dersin öğrencilerin bireysel, dilsel ve mesleki gelişmelerine katkısı öğrenci
perspektifinden ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2006 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 19 Issue: 1 |