Günümüzde, okullardaki öğretim uygulamalarında, öğrenme ortamını
bozan öğrenci davranışlarının önemli bir problem olarak ortaya çıktığı ve
öğretimi aksattığı yönündeki öğretmen görüşlerine sıklıkla rastlanmaktadır.
Araştırmada, eğitim uygulamalarında ya da okulun sportif aktivite alanlarında
öğrencilerle sık sık iletişimde bulunan beden eğitimi öğretmenlerinin,
öğrenme ortamını bozan davranışlarla ne sıklıkta karşılaştığı, öğrenme
ortamını bozan davranışların nelerden kaynaklandığı konusundaki görüş-
lerini ve düzeni bozan davranışlarla karşılaştıklarında hangi davranış yöntemini
kullandıklarını öğrenerek, öğretmenlere bu konularda olumlu davranış
önerileri sunma amaçlanmıştır.
Bu amaçla Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde yer alan 3 belediyede
mevcut özel ve devlet okullarından rasgele örnekleme ile seçilen 171
beden eğitimi öğretmeni araştırmaya katıldı. Yapılan anket uygulaması
verilerinin istatistiksel analizi SPSS 13.0 istatistik paket programında yapılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin öğretim ortamını bozan davranış-
ları, izin istemeden konuşmak, ders akışını bozacak davranışlarda bulunmak
ve aşırı ve rahatsız edici biçimde konuşmak şeklindedir. Bunların nedenlerini
ise, aile içi problemler, televizyon ve diğer kitle iletişim araçlarında
sergilenen şiddet olaylarının etkisi, ailelerin çocukların eğitimine olan
ilgisizliği olarak belirtmişlerdir. Beden eğitimi öğretmenlerimiz, öğrenme
ortamını bozan davranışlarla karşılaştıklarında, samimi bir sınıf ortamı
oluşturma, bu tür davranış gösterenleri olumlu davranış gösteren öğrenciler
ile diyalog kurmasını sağlama, gözlerinin içine bakma şeklinde davranışlarla
bu sorunu çözme yolunu benimsemektedirler. Beden eğitimi öğretmenlerinin
öğrenme ortamını bozan davranışlara karşı kullandıkları temel yaklaşım,
etkileşimci yöntem (2,43) olarak saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2007 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 20 Issue: 1 |