Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının başarılarına olan
etkisinin incelendiği bu araştırma için, Sınıf Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan
300 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin
gerçekleştirileceği ders olarak, Fen Bilgisi Öğretimi I Dersi seçilmiş
ve uygulama üç hafta boyunca yapılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla, 25
çoktan seçmeli sorudan oluşan bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirliği
için, Cronbach Alpha güvenirlik analizi yapılmış, analiz sonucunda testin
Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.71 olarak bulunmuştur. Deney ve
Kontrol gruplarının öğrenme stratejilerini kullanmalarının, başarıları ve
cinsiyetle bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek için yüzde (%), frekans
(f), bağımlı ve bağımsız t-Testinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda, her iki grup öğrencilerinin başarı ön test – son test
puanları arasında anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol
grubu başarı son test puanları arasındaki ilişki incelenmiş, deney grubundaki
öğrencilerin son test puanlarının kontrol gurubundaki öğrencilerin son test
puanlarından yüksek olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2007 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 20 Issue: 1 |