Bu çalışmanın amacı ilköğretim çağındaki öğrencilerin fen dersine
yönelik öğrenme yaklaşımlarını belirlemek üzere Fen’i Öğrenme Yaklaşımı
Ölçeği uyarlayarak geliştirmek ve bu ölçeği uygulayarak öğrencilerin feni
öğrenme yaklaşımlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, tesadüfü
olarak belirlenen yedinci ve sekizinci sınıfa devam eden 247 ilköğretim
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerini elde etmek için Feni
Öğrenme Yaklaşımı Ölçeği geliştirilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışması
yapılarak alt faktörleri belirlenen ölçekten elde edilen veriler SPSS 11.0
paket programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Sonuçta öğrencilerin
hem derinlemesine hem de yüzeysel öğrenme yaklaşımlarına sahip oldukları
görülmüştür. Öğrenme Yaklaşımı açısından kız ve erkek öğrenciler arasında
anlamlı fark bulunmazken, yüzeysel öğrenme yaklaşımının alt boyutlarından
yüzeysel güdü faktörü için erkek öğrenciler lehine ve kaygı faktörü içinse
kız öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2008 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 21 Issue: 2 |