BibTex RIS Cite

Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi

Year 2009, Volume: 22 Issue: 1, 89 - 102, 01.04.2009

Abstract

References

  • Arslan, Metin ve Çiğdem Kılıç (2000). Bazı Avrupa Ülkelerinde ve Türkiye’de Zorunlu Eğitimde Yönlendirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:148, 148-160. (meb.gov.tr/dergiler/148/10.htm)
  • Choksy, Lois (1981). The Kodaly Context (Creating on Environment for Musical Learning). New Jersey (ABD): Printice-Hall, Inc.
  • Evin, Zekai (2007). “Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Üstün Müzik Yetenekli Öğrencilerin Tanılanmasında Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi”. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Göğüş, Gülay (1999). Müzik Yeteneğinin Tanımı, Ölçümü ve Deneme Yetenek Testi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 147-154.
  • Kocabaş, Ayfer ve Ebru Selçioğlu (2006). İlköğretim Okulları 4. ve 5. Sınıflarında Müzik Dersinin Gerçekleşme Düzeyi ve Öğrencilerin Beklentilerine İlişkin Görüşleri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:19, 56-66.
  • Lavignac, Albert (1939). Musıki Terbiyesi. Çev. Abdülhalik Denker İstanbul: Kanaat Kitabevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. http://orgm.gov.tr/Mevzuat/yönergeler/BilimSanat.htm (Erişim Tarihi: 01.12.2007)
  • Radocy, Rudolf E. ve J.David Boyle (1988). Psychological Foundations of Musical Behavior. 2. Baskı. Springfield (Illinois-ABD): Charles C.Thomas Publishing.
  • Rauscher, Frances H. (2003). Can Music Instruction Affect Children’s Cognitive Development? ERIC Clearinghouse on Early Education and Parenting (ERIC No.ED.480540) http:www.ericdigest.org/2004-3/cognitive.html
  • Sadie, Stanley (1980). The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Londra: Macmillian Publishers Ltd.
  • Shaw, Gordon L.(2003). Keeping Mozart in Mind. M.I.N.D.Institute.
  • http://www.mindinstitute.net/MIND3/research-book.php (Erişim Tarihi: 30.03.2005).
  • Uçan, Ali (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar) Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • The Value of Childhood Music Education (n.d.) http://www.steinway.com/ noteworthy//education/value_music_education.shtml (Erişim Tarihi: 08.12.2007)
  • The Importance of Starting Education in Early Ages to Improve Musical Ability

Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi

Year 2009, Volume: 22 Issue: 1, 89 - 102, 01.04.2009

Abstract

İnsanın sahip olduğu özellikleri ortaya çıkaran eğitim süreçlerinin
uygulanması, yeteneklerinin değerlendirilmesi açısından bir gerekliliktir.
20.yüzyılda giderek, tamamen doğuştan getirilen bir özellikten ziyade doğal
ve dış koşullarla beslenen bir ürün olduğu kabul edilen müzik yeteneği de bu
özelliğiyle temel eğitim içinde ele alınması gereken önemli bir konudur.
Konuyla ilgili yapılan araştırmalar müzik yeteneğinin ancak küçük yaşlarda
eğitildiğinde geliştirilip değerlendirilebildiğini göstermektedir. Özellikle
ilköğretim birinci kademedeki çocukların içinde bulunduğu yaş dilimi müzik
yeteneğinin geliştirilmesi açısından çok önemlidir. Ancak ülkemizde bunun
gerçekleştirilebildiğini söylemek zordur. Nitekim Bursa merkez ilçelerinde
görevli 204 sınıf öğretmeni ile 20 müzik öğretmenine bir anket uygulanmış
ve öğretmenler de müzik yeteneğine sahip çocukların yeteneklerini
değerlendirmede etkili olunamadığı görüşünde birleşmişlerdir. Konuyla ilgili
olarak düzenlemeler yapılması, öğretmenlerin bilinçlendirilmesi
gerekmektedir.

References

  • Arslan, Metin ve Çiğdem Kılıç (2000). Bazı Avrupa Ülkelerinde ve Türkiye’de Zorunlu Eğitimde Yönlendirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:148, 148-160. (meb.gov.tr/dergiler/148/10.htm)
  • Choksy, Lois (1981). The Kodaly Context (Creating on Environment for Musical Learning). New Jersey (ABD): Printice-Hall, Inc.
  • Evin, Zekai (2007). “Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Üstün Müzik Yetenekli Öğrencilerin Tanılanmasında Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi”. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Göğüş, Gülay (1999). Müzik Yeteneğinin Tanımı, Ölçümü ve Deneme Yetenek Testi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 147-154.
  • Kocabaş, Ayfer ve Ebru Selçioğlu (2006). İlköğretim Okulları 4. ve 5. Sınıflarında Müzik Dersinin Gerçekleşme Düzeyi ve Öğrencilerin Beklentilerine İlişkin Görüşleri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:19, 56-66.
  • Lavignac, Albert (1939). Musıki Terbiyesi. Çev. Abdülhalik Denker İstanbul: Kanaat Kitabevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. http://orgm.gov.tr/Mevzuat/yönergeler/BilimSanat.htm (Erişim Tarihi: 01.12.2007)
  • Radocy, Rudolf E. ve J.David Boyle (1988). Psychological Foundations of Musical Behavior. 2. Baskı. Springfield (Illinois-ABD): Charles C.Thomas Publishing.
  • Rauscher, Frances H. (2003). Can Music Instruction Affect Children’s Cognitive Development? ERIC Clearinghouse on Early Education and Parenting (ERIC No.ED.480540) http:www.ericdigest.org/2004-3/cognitive.html
  • Sadie, Stanley (1980). The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Londra: Macmillian Publishers Ltd.
  • Shaw, Gordon L.(2003). Keeping Mozart in Mind. M.I.N.D.Institute.
  • http://www.mindinstitute.net/MIND3/research-book.php (Erişim Tarihi: 30.03.2005).
  • Uçan, Ali (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar) Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • The Value of Childhood Music Education (n.d.) http://www.steinway.com/ noteworthy//education/value_music_education.shtml (Erişim Tarihi: 08.12.2007)
  • The Importance of Starting Education in Early Ages to Improve Musical Ability
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülay Göğüş This is me

Publication Date April 1, 2009
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2009 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Göğüş, G. (2009). Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 89-102.