İnsanın sahip olduğu özellikleri ortaya çıkaran eğitim süreçlerinin
uygulanması, yeteneklerinin değerlendirilmesi açısından bir gerekliliktir.
20.yüzyılda giderek, tamamen doğuştan getirilen bir özellikten ziyade doğal
ve dış koşullarla beslenen bir ürün olduğu kabul edilen müzik yeteneği de bu
özelliğiyle temel eğitim içinde ele alınması gereken önemli bir konudur.
Konuyla ilgili yapılan araştırmalar müzik yeteneğinin ancak küçük yaşlarda
eğitildiğinde geliştirilip değerlendirilebildiğini göstermektedir. Özellikle
ilköğretim birinci kademedeki çocukların içinde bulunduğu yaş dilimi müzik
yeteneğinin geliştirilmesi açısından çok önemlidir. Ancak ülkemizde bunun
gerçekleştirilebildiğini söylemek zordur. Nitekim Bursa merkez ilçelerinde
görevli 204 sınıf öğretmeni ile 20 müzik öğretmenine bir anket uygulanmış
ve öğretmenler de müzik yeteneğine sahip çocukların yeteneklerini
değerlendirmede etkili olunamadığı görüşünde birleşmişlerdir. Konuyla ilgili
olarak düzenlemeler yapılması, öğretmenlerin bilinçlendirilmesi
gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 1 |