Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 8. Sınıf Bilgisayar dersleri amaçlarının gerçekleşme düzeyini tespit etmektir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı iki ayrı bölümden oluşmaktadır. Bunlardan ilki kişisel bilgiler formudur. Bu forma bağlı olarak öğrencilere 40 soruluk bir başarı testi uygulanmıştır. Araştırma amaçlarına ulaşmak için Çanakkale İlinde bulunan ilköğretim okullarından toplam 17 okul belirlenmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Sonuç olarak, amaçlara ulaşma düzeyine etki eden faktörler, araştırma kapsamında tartışılmış ve konuyla ilgili olarak bazı öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 1 |