Bu çalışmanın amacı, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin rasyonel
sayılar konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerini incelemektir.
Özel durum çalışması yöntemiyle yürütülen çalışma, 2006–2007 güz
döneminde Trabzon ilindeki bir ilçe ilköğretim okulunda yapılmıştır.
Çalışma grubunu 50 altıncı, 50 yedinci ve 60 sekizinci sınıf olmak üzere
toplam 160 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin işlemsel ve kavramsal
bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla 6’sı işlemsel 6’sı kavramsal olmak
üzere toplam 12 sorudan oluşan iki aşamalı çoktan seçmeli test gruplara
uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel ve nicel analiz
yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğrencilerin işlemsel bilgi
gerektiren sorulardaki performanslarının kavramsal bilgi gerektiren
sorulardaki performanslarından daha iyi olduğu saptanmıştır. Ancak, gerek
işlemsel gerekse kavramsal bilgi gerektiren sorularda öğrenci
performanslarının yeterli düzeyde olmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca
öğrencilerde konuya ilişkin anlama ve öğrenme hatalarının olması, hatalı
çözümler yapmalarına neden olmuştur. Öğrenme ortamlarında görev alan
öğretmenlerin, rasyonel sayıların öğretiminde işlemsel ve kavramsal bilgi
dengesini kuracak ortamlar oluşturmaları gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 2 |