Son yıllarda fen eğitimi alanında yapılan çalışmalar çoğunlukla
öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi
üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu çalışma ilköğretim sekizinci sınıf Fen ve
Teknoloji dersi “Genetik” konusundaki kavram yanılgılarının tespiti ve bu
yanılgıların anlam çözümleme tabloları, kavram ağları, kavram haritaları
gibi grafik materyaller kullanılarak giderilmesinin geleneksel yönteme göre
etkililiğinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerde var olan
kavram yanılgılarının tespiti için daha önce konunun işlendiği lise birinci
sınıf öğrencileri ile sekizinci sınıf öğrencilerine açık uçlu sorular yöneltilmiş
ve kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Elde edilen verilerle ve gerekli
literatür taramasından sonra konuyla ilgili test hazırlanmış ve Erzurum ilinde
bir ilköğretim okulunda deney ve kontrol grubuna ön test ve son test olarak
uygulanmıştır. “Genetik” ünitesinin öğretimi, deney grubunda grafik
materyaller kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi
kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin başarı seviyeleri arasındaki
farkı belirlemek amacıyla t-testi yapılmıştır. Çalışma sonucunda istatistiksel
olarak deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu
görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 2 |