Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı Fen ve Teknoloji Öğretim
Programının temel amacı, bilgiyi sorgulayabilen, günlük yaşamdaki
problemleri çözebilen, yaratıcı düşünebilen ve Fen okuryazarı bireyler
yetiştirmektir. Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme, bireyin zihinsel
süreçler yardımıyla ön bilgilerini yapılandırması sonucunda meydana
gelmektedir. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için öğrencilerin öğrenme
sürecine aktif katılımları gerekmektedir. Bu süreçte öğretmenin rolü ise
öğrencilerin bilgiyi yapılandırabilmeleri için ön bilgilerindeki yanılgılarını
düzeltmelerine ve eksik bilgilerini gidermelerine yardımcı olmak; öğrenme
ortamını öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemektir. Bu nedenle
yapılandırmacı yaklaşımda öğretmenler çok önemli bir yere sahiptir.
Bu araştırmada meslek yaşantılarında yapılandırmacı yaklaşımı uygulayacak
olan Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bu yaklaşıma yönelik tutumlarının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma İzmir ili Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde üçüncü ve
dördüncü sınıfta öğrenim gören 107 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmanın sonucunda, fen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı
yaklaşıma yönelik tutumlarının genel olarak yüksek düzeyde olduğu; mezun
olunan lise türü göz önüne alınarak yapılan karşılaştırmalarda Anadolu
öğretmen lisesinden mezun olan öğretmen adaylarının bu yaklaşıma yönelik
tutumlarının diğer öğretmen adaylarına göre daha düşük olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 2 |