BibTex RIS Cite

Bir Ders Aracı Olarak Dinleme Metinlerinin Anlamaya Etkisi: “Eskici” Metni Örnekleminde Deneysel Bir Çalışma

Year 2010, Volume: 23 Issue: 1, 207 - 220, 01.04.2010

Abstract

References

  • Acıyan, A. A., 2008. Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Akademik Başarı Düzeyi Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Açıkgöz, K, Ü., 2006. Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Akçamete, G., 1989. Okuma Akıcılığı ve Anlama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. s. 435-440.
  • Akyol, H., 2008. Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegema.
  • Bamberger, R., 1990. Okuma Alışkanlığını Geliştirme. (Çev. Bengü Çapar). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Clark, R. C. and Mayer, R. E., 2008. E-learning and the Science of İnstruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. San Francisco: Pfeiffer.
  • Coşkun, E., 2006. Lise Öğrencilerinin Okuma Hızı ve Anlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Milli Eğitim. S. 172. s.29- 39.
  • Doğan, Y., 2008. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerini Geliştirmede Etkinlik Temelli Çalışmaların Etkililiği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (2). s. 261-286.
  • Ergin, A. ve Birol, C., 2005. Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gallik, J. D., 1999. Do They Read for Pleasure? Recreational Habits of College Students. Journal of Adolescents and Adult Literacy. March. pp.480-488.
  • Göğüş, B., 1978. Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Güneş, F., 2009. Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel.
  • Hennings, D. G., 1992. Beyond the Read Aloud: To Read Through Listening on Literature. Bloomington: Phi Delta Kapa Educational Foundation.
  • Jalango, M. R. 1995. Promoting Active Listening in the Classroom. Childhood Education Education. Vol. 72. pp. 13-18.
  • Kaplan, H., 2004. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N., 2008. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S., 2003. Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayıncılık.
  • Kıran, Z. ve Kıran A., 2006. Dilbilime Giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Mayer, R. E., 2003. The Promise of Multimedia Learning: Using the same İnstructional Design Methods Across Different Media. Learning and Instruction. 13. 125–139
  • Özbay, M., 2005. Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Reiser, Robert A., 2001. A History of İnstructional Design and Technology: Part I: A history of instructional media. Educational Technology Research and Development. Vol. 49 (1). pp. 53-64
  • Sönmez, V., 2005. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türel, Y. K. ve Gürol, M. 2009. Öğrenme Nesnelerinin Öğrenme Boyutu. e- Journal of New World Sciences Academy. Volume: 4 (1). pp. 208- 217.
  • White, G., 1998. Listening. New York: Oxford Press.
  • Wittrock, M. C., 1981. Reading Comprehension. In F. J. Pirozzolo and M. C. Wittrock (Eds.), Neuropsychological and Cognitive Processes of Reading (pp. 229-259). New York: Academic.
  • Wolvin, A. D. and Coakley, G. Carolyn., 1988. Listening. (3rd ed.). Dubuque, IA: Wm. C. Brown.
  • Yalçın, A., 2002. Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ.

Bir Ders Aracı Olarak Dinleme Metinlerinin Anlamaya Etkisi: “Eskici” Metni Örnekleminde Deneysel Bir Çalışma

Year 2010, Volume: 23 Issue: 1, 207 - 220, 01.04.2010

Abstract

Bu anlamaya olan etkisini belirlemek amacıyla deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Kırşehir ilinde bulunan Prof. Dr. Erol Güngör İlköğretim Okulunda 48 altıncı sınıf öğrencisi örneklem alınarak yapılmıştır. Öğrencilerin seçiminde 5. sınıf Türkçe dersi not ortalamaları esas alınmıştır. 48 kişi dört gruba bölünmüştür. 12 kişilik bir gruba kendi sınıflarında dinleme metni dinlettirilmiş ve 12 kişilik diğer gruba yine sınıflarında metin, sessiz okutturulmuştur. Diğer gruplara slayt destekli metin dinletilmiş ve sesli okuma yaptırılmıştır. Çalışma sonucunda başarı testi uygulanmıştır. Test sonucunda görsel destekli olarak metni dinleyen grubun başarı puanı ortalaması (37,872), sessiz okuyan grubun başarı puanı ortalaması (35,238), dinleyen grubun başarı puanı ortalaması (32,577), sesli okuma yapan grubun başarı puanı ortalaması (27,662) şeklinde gerçekleşmiştir

References

  • Acıyan, A. A., 2008. Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Akademik Başarı Düzeyi Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Açıkgöz, K, Ü., 2006. Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Akçamete, G., 1989. Okuma Akıcılığı ve Anlama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. s. 435-440.
  • Akyol, H., 2008. Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegema.
  • Bamberger, R., 1990. Okuma Alışkanlığını Geliştirme. (Çev. Bengü Çapar). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Clark, R. C. and Mayer, R. E., 2008. E-learning and the Science of İnstruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. San Francisco: Pfeiffer.
  • Coşkun, E., 2006. Lise Öğrencilerinin Okuma Hızı ve Anlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Milli Eğitim. S. 172. s.29- 39.
  • Doğan, Y., 2008. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerini Geliştirmede Etkinlik Temelli Çalışmaların Etkililiği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (2). s. 261-286.
  • Ergin, A. ve Birol, C., 2005. Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gallik, J. D., 1999. Do They Read for Pleasure? Recreational Habits of College Students. Journal of Adolescents and Adult Literacy. March. pp.480-488.
  • Göğüş, B., 1978. Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Güneş, F., 2009. Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel.
  • Hennings, D. G., 1992. Beyond the Read Aloud: To Read Through Listening on Literature. Bloomington: Phi Delta Kapa Educational Foundation.
  • Jalango, M. R. 1995. Promoting Active Listening in the Classroom. Childhood Education Education. Vol. 72. pp. 13-18.
  • Kaplan, H., 2004. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N., 2008. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S., 2003. Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayıncılık.
  • Kıran, Z. ve Kıran A., 2006. Dilbilime Giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Mayer, R. E., 2003. The Promise of Multimedia Learning: Using the same İnstructional Design Methods Across Different Media. Learning and Instruction. 13. 125–139
  • Özbay, M., 2005. Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Reiser, Robert A., 2001. A History of İnstructional Design and Technology: Part I: A history of instructional media. Educational Technology Research and Development. Vol. 49 (1). pp. 53-64
  • Sönmez, V., 2005. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türel, Y. K. ve Gürol, M. 2009. Öğrenme Nesnelerinin Öğrenme Boyutu. e- Journal of New World Sciences Academy. Volume: 4 (1). pp. 208- 217.
  • White, G., 1998. Listening. New York: Oxford Press.
  • Wittrock, M. C., 1981. Reading Comprehension. In F. J. Pirozzolo and M. C. Wittrock (Eds.), Neuropsychological and Cognitive Processes of Reading (pp. 229-259). New York: Academic.
  • Wolvin, A. D. and Coakley, G. Carolyn., 1988. Listening. (3rd ed.). Dubuque, IA: Wm. C. Brown.
  • Yalçın, A., 2002. Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Türkyılmaz This is me

Publication Date April 1, 2010
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2010 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Türkyılmaz, M. (2010). Bir Ders Aracı Olarak Dinleme Metinlerinin Anlamaya Etkisi: “Eskici” Metni Örnekleminde Deneysel Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 207-220.