Bu çalışmada, 5 yaş grubu çocuklarda müzik aracılığı ile yabancı dil
öğrenmeyi test etmek amacıyla çalışma grubuna birbirine denk ve eşit sayıda iki
farklı ana okuldan random olarak seçilen öğrencilerden bir deney ve bir kontrol
grubu alınmıştır (n=15+15). Deney grubuna, yabancı sözcükler ve cümlelerden
oluşan ve araştırmacı tarafından hazırlanan çocuk şarkıları ile aktif katılımlı
öğrenme yaşantıları düzenlenirken, kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi
uygulanmıştır. Araştırma sonunda araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem ve
değerlendirme formu aracılığı ile veriler toplanmış ve ulaşılan veriler üzerinde
istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda müzik aracılığı ile eğitim
verilen çalışma grubunun, diğer gruba göre üstün başarı sağladığı ve iki grup
puanları arasındaki farklılığın p< 0,00 düzeyinde anlamlı olduğu anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2010 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 23 Issue: 2 |