Bu araştırmada, İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. Sınıf
öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Öğretimindeki tutumlarına etkileri üzerinde
durulmuştur. “İnsan ve Çevre” ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle
işlenmesine, Bursa ilinin Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen dört farklı
okuldan toplam 101 (kız:46, erkek:55) öğrenci katılmıştır. Veriler, 20 sorudan
oluşan İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketiyle
toplanmış ve SPSS 13.00 paket programında değerlendirilmiştir.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının, Fen ve Teknoloji dersine katılan
öğrencilerin %85’inin tutumları üzerine olumlu yönde etkili olduğu, ayrıca kız ve
erkek öğrencilerin tutumları üzerindeki etkileri bakımından, farklılık göstermediği
tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 24 Issue: 1 |