Bu araştırmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıfa devam eden öğrencilerin
akranlarından gördükleri zorba davranışları tespit etmektir. Araştırmanın çalışma
evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim döneminde Elazığ İli Merkez İlköğretim
Okullarında öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın
örneklemi; çalışma evreninde yer alan 97 ilköğretim okulu arasından tesadüfi olarak
seçilen toplam 15 ilköğretim okulu içerisinde yer alan 404 öğrenciden oluşmaktadır.
Bu öğrencilerden toplanan verilerden 201 tanesi değerlendirilmeye alınmıştır.
Öğrencilerin en çok karşılaştıkları zorba davranışların sözlü ve fiziksel zorba
davranışlar olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin kızlara göre daha fazla zorba
davranışlara maruz kaldıkları saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 24 Issue: 1 |