Bu çalışmanın amacı, Türkçe ders kitaplarındaki metinleri uzunluk,
anlaşılabilirlik, okunabilirlik ve görsellerle / etkinliklerle desteklenme bakımlarından
öğrenci görüşlerine göre değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmacı tarafından 13
soruluk ‘Türkçe Ders Kitaplarına İlişkin Görüşler Anketi’ geliştirilmiş ve Trabzon
ilinde öğrenim gören 297 ilköğretim 2. kademe öğrencisine uygulanmıştır. Anketin
güvenirlik katsayısı (Croanbach alpha) 0,814 olarak bulunmuş, maddelerin
geçerliliği alan uzmanlarının görüşleriyle sağlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16
programında frekans, yüzde ve tek yönlü ANOVA analizleriyle değerlendirilmiştir.
Çalışma sonunda; öğrencilerin X: 2,56 (Min:1, Max: 3 aralığında) oranında olumlu
görüş bildirdikleri, sınıflar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı
sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 24 Issue: 1 |