BibTex RIS Cite

Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konuları ile İlgili Akademik Başarılarına Etkisi

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 87 - 102, 01.04.2012

Abstract

References

  • Aladağ, S. 2005. İlköğretim Matematik Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alozie, N, Eklund, J., Rogat, A. and Krajcik, J. 2010. Genetics in the 21st Century:The Benefits & Challenges of Incorporating a Project-Based Genetics Unit in Biology Classrooms. The American Biology Teacher, 72(4), 225–230, DOI: 10.1525/abt.2010.72.4.5
  • Baran, M.and Maskan, A. 2010. The effect of project-based learning on pre- service physics teachers’electrostatic achievements. Cypriot Journal of Educational Sciences, 5, 243-257
  • Baumgartner, E. and Zabin, C. 2008. A case study of project-based instruction in the ninth grade: a semesterlong study of intertidal biodiversity. Environmental Education Research, 14(2),97-114, Taylor & Francis DOI: 10.1080/13504620801951640.
  • Cheunga, S. and Chowb, A. 2011. Project-based learning: a student investigation of the turtle trade in Guangzhou, People’s Republic of China. Journal Of Biological Education, 45(2), June, 68-76.
  • Çepni, S. 2005. Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (3 b.). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çıbık, S. A. 2009.Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 36-47.
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. 2003. Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 3 (5), s. 48-61.
  • Dilşeker, Z. 2008. Fen ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi Kullanımının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Ders Başarısınave Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Doğan, K. 2008. Hücre Konusundaki Kavramların Öğretilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Başarıya Etkisi. Yüsek Lisans Tezi, Afyonkocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Ekiz, S. O. 2008. Fen ve Teknololi Laboratuvarının Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ile Desteklenerek Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Seviyesine ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Erdem, M. 2002. Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, 172-179
  • Erdoğan, G. 2007. Çevre Eğitiminde Küresel Isınma Konusunun Öğrenilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Girgin, D. 2009. Canlılar ve Hayat Ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gökmen, C. 2003. Fen Liselerinde Yapılan Proje Çalışmalarının Öğrenci Tutumları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gültekin, M. 2007 Proje Tabanlı Öğrenmenin Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrenme Ürünlerine Etkisi, İlköğretim Online, 6(1), 93- 112, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Harlen, W. 1989. Developing science in the primary classroom. Harlow: Oliver and Boyd.
  • Harris, J. H. and Katz, L. 2001. Young investigators:the project approach in the early years. New York: Teachers College Press.
  • Helle, L., Tynjala, P. and Olkinuora, E. 2006. Project-based learning in post- secondary education theory, practice and rubber sling shots. Higher Education, (51), 287-314.
  • Kanter, D. and Schreck, M. 2006. Learning Content Using Complex Data in Project-Based Science: An Example from High School Biology in Urban Classrooms. New Directions For Teaching And Learning, 108, Winter, 77-91, in Wiley InterScience DOI: 10.1002/tl.257
  • Katz, L. and Chard, S. 1989. Engaging children’s minds: the project approach, Norwood: NJ: Ablex.
  • Keser, K. Ş. 2008. Proje Tabanlı Ögrenme Yaklasımının Fen Bilgisi Dersinde Basarı, Tutum ve Kalıcı Ögrenmeye Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Korkmaz, H. 2002. Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi. Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. 2001. Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 20, 193-200.
  • Martin, D. J. 1997. Elementary science methods: a constructivist approach. USA: Delmar Publishers.
  • Moursund, D. 1998. Project-Based Learning in an Information-Technology Environment. Learning ang Leading Technology , 25 (8), 4.
  • Özcan, R. 2007. Alg Biyoteknolojisinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Tutum ve Gözrüşlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, E. 2006. An investigation on the effects of project-based learning on students’ achievement in and attitude towards geometry, Yüksek lisans tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Özer, Zeren, D. 2011. Proje Tabanlı Öğrenmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konularındaki Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi, Doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Panasan, M. and Nuangchalerm, P. 2010. Learning Outcomes of Project- Based and Inquiry-Based Learning Activities, Journal of Social Sciences, 6 (2), 252-255.
  • Serttürk, M. 2008. Fen Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H. ve Erol, M. 2001. Fizik Eğitiminde Projeye Dayalı Laboratuvar Çalışmalarına Yönelik Öğrenci Tutumları. Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Sempozyumu, 7–8 Eylül, İstanbul.
  • Thomas, J. W. 2000. A rewiew of research on project-based learning. San Rafael, CA: Prepared for The Autodesk Foundation.
  • Uzel, N. 2008. Bilimsel etkinliklerin biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerisine,kavram başarısına ve tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, Ç. 2007. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi "Canlılar Dünyasını Gezelim tanıyalım" Ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Wimmers, L. 2001. Practicing Real Science in the Laboratory: A Project- Based Approach to Teaching Molecular Biology. Journal of College Science Teaching, 31(3), 167-171.
  • Yalçın, S.A., Turgut, Ü. ve Büyükkasap, E. 2009 The Effect of Project Based Learning onScience Undergraduates’ Learning of Electricity, Attitude towards Physics and Scientific Process Skills, International Online Journal of Educational Science, 1 (1), 81-105.
  • Yavuz, S. 2006. Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Kimya Eğitimi Öğrencilerinin Çevre Bilgisi İle Çevreye Karşı Tutumlarına Olan Etkisinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yurtluk, M. 2005. Proje Tabanlı Öğrenme. Ö. Demirel içinde, Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Yurttepe, S. 2007. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Başvuru:13.3.2012
  • Yayına Kabul: 16.5.2012

Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konuları ile İlgili Akademik Başarılarına Etkisi

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 87 - 102, 01.04.2012

Abstract

Bu çalışmada, proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki akademik başarılarına etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada, deneme modellerinden olan ön test son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deney grubuna 18, kontrol grubuna ise 19 öğretmen adayı katılmıştır. Uygulama sırasında, öğretmen adayı kişisel bilgi formu, biyoloji bilgi testi-II ve proje sunumu gözlem çizelgesi olmak üzere üç farklı ölçme aracından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; tüm Biyoloji konularını içeren puanlar ile yapılan analizler neticesinde, proje tabanlı öğretimin, proje tabanlı öğretimin, boşaltım sistemi ve laboratuar uygulamaları konu alanlarındaki akademik başarıları üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür

References

  • Aladağ, S. 2005. İlköğretim Matematik Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alozie, N, Eklund, J., Rogat, A. and Krajcik, J. 2010. Genetics in the 21st Century:The Benefits & Challenges of Incorporating a Project-Based Genetics Unit in Biology Classrooms. The American Biology Teacher, 72(4), 225–230, DOI: 10.1525/abt.2010.72.4.5
  • Baran, M.and Maskan, A. 2010. The effect of project-based learning on pre- service physics teachers’electrostatic achievements. Cypriot Journal of Educational Sciences, 5, 243-257
  • Baumgartner, E. and Zabin, C. 2008. A case study of project-based instruction in the ninth grade: a semesterlong study of intertidal biodiversity. Environmental Education Research, 14(2),97-114, Taylor & Francis DOI: 10.1080/13504620801951640.
  • Cheunga, S. and Chowb, A. 2011. Project-based learning: a student investigation of the turtle trade in Guangzhou, People’s Republic of China. Journal Of Biological Education, 45(2), June, 68-76.
  • Çepni, S. 2005. Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (3 b.). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çıbık, S. A. 2009.Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 36-47.
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. 2003. Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 3 (5), s. 48-61.
  • Dilşeker, Z. 2008. Fen ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi Kullanımının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Ders Başarısınave Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Doğan, K. 2008. Hücre Konusundaki Kavramların Öğretilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Başarıya Etkisi. Yüsek Lisans Tezi, Afyonkocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Ekiz, S. O. 2008. Fen ve Teknololi Laboratuvarının Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ile Desteklenerek Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Seviyesine ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Erdem, M. 2002. Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, 172-179
  • Erdoğan, G. 2007. Çevre Eğitiminde Küresel Isınma Konusunun Öğrenilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Girgin, D. 2009. Canlılar ve Hayat Ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gökmen, C. 2003. Fen Liselerinde Yapılan Proje Çalışmalarının Öğrenci Tutumları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gültekin, M. 2007 Proje Tabanlı Öğrenmenin Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrenme Ürünlerine Etkisi, İlköğretim Online, 6(1), 93- 112, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Harlen, W. 1989. Developing science in the primary classroom. Harlow: Oliver and Boyd.
  • Harris, J. H. and Katz, L. 2001. Young investigators:the project approach in the early years. New York: Teachers College Press.
  • Helle, L., Tynjala, P. and Olkinuora, E. 2006. Project-based learning in post- secondary education theory, practice and rubber sling shots. Higher Education, (51), 287-314.
  • Kanter, D. and Schreck, M. 2006. Learning Content Using Complex Data in Project-Based Science: An Example from High School Biology in Urban Classrooms. New Directions For Teaching And Learning, 108, Winter, 77-91, in Wiley InterScience DOI: 10.1002/tl.257
  • Katz, L. and Chard, S. 1989. Engaging children’s minds: the project approach, Norwood: NJ: Ablex.
  • Keser, K. Ş. 2008. Proje Tabanlı Ögrenme Yaklasımının Fen Bilgisi Dersinde Basarı, Tutum ve Kalıcı Ögrenmeye Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Korkmaz, H. 2002. Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi. Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. 2001. Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 20, 193-200.
  • Martin, D. J. 1997. Elementary science methods: a constructivist approach. USA: Delmar Publishers.
  • Moursund, D. 1998. Project-Based Learning in an Information-Technology Environment. Learning ang Leading Technology , 25 (8), 4.
  • Özcan, R. 2007. Alg Biyoteknolojisinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Tutum ve Gözrüşlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, E. 2006. An investigation on the effects of project-based learning on students’ achievement in and attitude towards geometry, Yüksek lisans tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Özer, Zeren, D. 2011. Proje Tabanlı Öğrenmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konularındaki Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi, Doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Panasan, M. and Nuangchalerm, P. 2010. Learning Outcomes of Project- Based and Inquiry-Based Learning Activities, Journal of Social Sciences, 6 (2), 252-255.
  • Serttürk, M. 2008. Fen Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H. ve Erol, M. 2001. Fizik Eğitiminde Projeye Dayalı Laboratuvar Çalışmalarına Yönelik Öğrenci Tutumları. Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Sempozyumu, 7–8 Eylül, İstanbul.
  • Thomas, J. W. 2000. A rewiew of research on project-based learning. San Rafael, CA: Prepared for The Autodesk Foundation.
  • Uzel, N. 2008. Bilimsel etkinliklerin biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerisine,kavram başarısına ve tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, Ç. 2007. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi "Canlılar Dünyasını Gezelim tanıyalım" Ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Wimmers, L. 2001. Practicing Real Science in the Laboratory: A Project- Based Approach to Teaching Molecular Biology. Journal of College Science Teaching, 31(3), 167-171.
  • Yalçın, S.A., Turgut, Ü. ve Büyükkasap, E. 2009 The Effect of Project Based Learning onScience Undergraduates’ Learning of Electricity, Attitude towards Physics and Scientific Process Skills, International Online Journal of Educational Science, 1 (1), 81-105.
  • Yavuz, S. 2006. Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Kimya Eğitimi Öğrencilerinin Çevre Bilgisi İle Çevreye Karşı Tutumlarına Olan Etkisinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yurtluk, M. 2005. Proje Tabanlı Öğrenme. Ö. Demirel içinde, Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Yurttepe, S. 2007. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Başvuru:13.3.2012
  • Yayına Kabul: 16.5.2012
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dilek ZEREN Özer This is me

Muhlis Özkan This is me

Publication Date April 1, 2012
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Özer, D. Z., & Özkan, M. (2012). Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konuları ile İlgili Akademik Başarılarına Etkisi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 25(1), 87-102.