Bu pilot çalışmada birleştirilmiş klinik bir Türk örneklemde YİYDDE’nin güvenilirliği ve geçerliliği incelenmiştir. YİYDDE, gelişimsel olarak ortaya çıkan ya da sonradan meydana gelen çeşitli nörolojik durumların (öğrenme bozuklukları, düşük doğum ağırlığı, DEHB, Tourette sendromu, travmatik beyin hasarı ve Otizm) çocuklarda ve ergenlerde nöropsikolojik olarak (bastırma, set değiştirme, çalışma belleği, planlama, izleme, duygusal control, başlatma ve düzenli olma) değerlendirilmesi için kullanılmaktadır. Örneklemde, Kocaeli ve İstanbul’da eğitim gören 50 (15 kız, 35 erkek) ilköğretim ve lise öğrencisi yer almıştır. Veriler, çocukların ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin doldurdukları demografik bilgi formu, YİYDDE ebeveyn ve öğretmen formları aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar, YİYDDE’nin psikometrik geçerliliğine ön destek sağlamıştır. Ancak, ileride daha geniş ve homojen Türk klinik örneklemler kullanılarak yapılacak çalışmaların, envanterlerin dislekside, dikkat dağınıklığında ya da hafif düzeyde zihinsel engellilikte daha güvenilir şekilde kullanılacağına işaret etmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2012 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 25 Issue: 2 |