BibTex RIS Cite

İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Müzik Eğitimi İle İlgili Temel Kavram ve Kültürel Bilgi Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma

Year 2012, Volume: 25 Issue: 2, 531 - 546, 01.08.2012

Abstract

References

  • Başaran G.E., 2006. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Siyasal Basım Yayın Dağıtım. s.331, Ankara.
  • Bayraşa, M., 1993. Çağdaş Müzik Eğitimi, Yüksek Lisans Ders Notları, s.8, İzmir.
  • Bozkaya, İ., 2001. Okul Ortamında Müzik. F.Özsan Matbaacılık. s.40, Bursa.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan, U., 2007. Sanat Eğitimi ve Öğretimi, www.pegem.net/dosyalar/dokuman adresinden 10.07.2012 tarihinde edinilmiştir.
  • Uçan, A., 1994. İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, s.98, Ankara.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı 2006 İlköğretim Müzik Dersi Programı.
  • Yönetken, H.B., 1952. Müzik Öğretimi ve Öğretim Metotları, Milli Eğitim Basımevi. s.7, İstanbul.
  • Fer S., 2005.1923 Yılından Günümüze Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Programları Üzerine Bir İnceleme.
  • Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları Sempozyumu. Marmara Ün. Atatürk Eğitim Fak. ve Başbakanlık Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi, s.3, İstanbul. Başvuru: 16.8.2012
  • Yayına Kabul: 6.10.2012

İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Müzik Eğitimi İle İlgili Temel Kavram ve Kültürel Bilgi Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma

Year 2012, Volume: 25 Issue: 2, 531 - 546, 01.08.2012

Abstract

İlköğretim çocukları, doğası gereği oyun çağındadır. Bu nedenle müzik eğitimi dersleri onların bu döneme özgü yaratıcılıklarını, üretkenliklerini, içinde yaşadığı çevre ve ortamı tanıma, bir değer olma bilincine varma ve katılımcı olmalarına olanak sağlayan son derece önemli bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, ilköğretim I. kademe öğrencilerinin müzik dersi ile ilgili temel kavram ve kültürel bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Bursa ili merkezindeki bir ilçede bulunan sosyoekonomik düzeyi üst-orta düzeyde olan bir ilköğretim okulu öğrencileri, örneklemini ise ilköğretim birinci kademe 4. sınıfta okuyan, müzik derslerine branş öğretmenlerinin girdiği ve uygulamanın yapıldığı gün okula gelen 120 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin 2006 Müzik dersi öğretim programında yer alan müzik dersi ile ilgili temel kavramları, bilgileri ve kültürel kazanımları edinmiş oldukları fakat dersin uygulama boyutunun ders saatinin haftada bir saat olmasından dolayı neredeyse hiç yapılamadığı, oyun çağındaki çocuklar için müzik dersinin teorik bir derse dönüştüğü sonuçlarına varılmıştır

References

  • Başaran G.E., 2006. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Siyasal Basım Yayın Dağıtım. s.331, Ankara.
  • Bayraşa, M., 1993. Çağdaş Müzik Eğitimi, Yüksek Lisans Ders Notları, s.8, İzmir.
  • Bozkaya, İ., 2001. Okul Ortamında Müzik. F.Özsan Matbaacılık. s.40, Bursa.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan, U., 2007. Sanat Eğitimi ve Öğretimi, www.pegem.net/dosyalar/dokuman adresinden 10.07.2012 tarihinde edinilmiştir.
  • Uçan, A., 1994. İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, s.98, Ankara.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı 2006 İlköğretim Müzik Dersi Programı.
  • Yönetken, H.B., 1952. Müzik Öğretimi ve Öğretim Metotları, Milli Eğitim Basımevi. s.7, İstanbul.
  • Fer S., 2005.1923 Yılından Günümüze Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Programları Üzerine Bir İnceleme.
  • Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları Sempozyumu. Marmara Ün. Atatürk Eğitim Fak. ve Başbakanlık Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi, s.3, İstanbul. Başvuru: 16.8.2012
  • Yayına Kabul: 6.10.2012
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayhan Helvacı This is me

Publication Date August 1, 2012
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Helvacı, A. (2012). İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Müzik Eğitimi İle İlgili Temel Kavram ve Kültürel Bilgi Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Journal of Uludag University Faculty of Education, 25(2), 531-546.