İlköğretim çocukları, doğası gereği oyun çağındadır. Bu nedenle müzik eğitimi dersleri onların bu döneme özgü yaratıcılıklarını, üretkenliklerini, içinde yaşadığı çevre ve ortamı tanıma, bir değer olma bilincine varma ve katılımcı olmalarına olanak sağlayan son derece önemli bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, ilköğretim I. kademe öğrencilerinin müzik dersi ile ilgili temel kavram ve kültürel bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Bursa ili merkezindeki bir ilçede bulunan sosyoekonomik düzeyi üst-orta düzeyde olan bir ilköğretim okulu öğrencileri, örneklemini ise ilköğretim birinci kademe 4. sınıfta okuyan, müzik derslerine branş öğretmenlerinin girdiği ve uygulamanın yapıldığı gün okula gelen 120 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin 2006 Müzik dersi öğretim programında yer alan müzik dersi ile ilgili temel kavramları, bilgileri ve kültürel kazanımları edinmiş oldukları fakat dersin uygulama boyutunun ders saatinin haftada bir saat olmasından dolayı neredeyse hiç yapılamadığı, oyun çağındaki çocuklar için müzik dersinin teorik bir derse dönüştüğü sonuçlarına varılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2012 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 25 Issue: 2 |