The aim of this study is to examine the relationship between the success of the music teacher candidates in Musical Hearing Reading Writing courses and state of enrollment in the department (original/auxiliary), type of secondary education, and success of Individual Performance courses (Individual Musical Instruments, Piano, Individual Voice Training).The relational screening model was used in the research. The study group of the research was composed of 43 music teacher candidates who graduated from the Department of Music Education at the Department of Fine Arts Education in Necatibey Faculty of Education in Balıkesir University in 2011 and 2012. In view of research results, it was determined that there was not a significant relationship between the success levels of the music teacher candidates in Musical Hearing Reading Writing courses and type of secondary education and whereas there was a significant relationship between their success of individual performance courses and their state of enrollment in the department of music education with original/auxiliary listing
Music education Musical hearing reading writing Individual musical instruments Piano Individual voice training
Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının Müziksel İşitme Okuma Yazma dersleri başarıları ile anabilim dalına yerleşme durumu (asıl/yedek), mezun olunan ortaöğretim türü ve bireysel performans dersleri (Bireysel Çalgı, Piyano, Bireysel Ses Eğitimi) arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan 2011 ve 2012 yıllarında mezun olmuş 43 müzik öğretmeni adayından oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının Müziksel İşitme Okuma Yazma dersleri başarıları ile mezun oldukları ortaöğretim türü arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, müzik eğitimi anabilim dalına asıl/yedek sıralama ile yerleşme durumları ve bireysel performans dersleri başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2013 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 26 Issue: 2 |