BibTex RIS Cite

“Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı” Başlıklı Projenin Tanıtımı ve Proje Kapsamında Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Uygulamaları

Year 2015, Frankofoni Özel Sayısı, 371 - 384, 01.01.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.46165

Abstract

Bu çalışmamızda, Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından desteklenmekte olan “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı” adlı projenin tanıtımının yanı sıra, proje kapsamında gerçekleştirilen Fransız Dili Eğitimi Anabilim dalı uygulamalarından söz etmeyi amaçlamaktayız. Yabancı dil öğretiminde belgesel filmlerin yeterince kullanılmadığı düşüncesi projenin çıkış noktasını oluşturmuştur. Bu proje, Fakültemizdeki Yabancı Diller Eğitimi Bölümüne bağlı üç anabilim dalının ortak çalışmasıyla HOME belgeselinin yabancı dil öğretim materyali olarak düzenlenmesini ve bu materyaller sayesinde üç anabilim dalındaki öğretmen adayı öğrencilerinin dilsel ve mesleki (değer eğitimi) gelişimlerine katkıda bulunulmasını hedeflemektedir. Çalışmamızda öncelikle yabancı dil öğretiminde görsel-işitsel materyal kullanımının önemi vurgulanmış; belgesel kullanımının sağladığı avantajlardan söz edilmiştir. Ardından, projenin bütüncesini oluşturan HOME belgeselinin Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerine yönelik ders materyaline dönüştürme etkinliklerine yer verilmiştir. Son olarak, Anabilim dalında gerçekleştirilen sınıf içi uygulamalar sonucunda elde edilen bulgular ışığında, söz konusu materyali geliştirmeye yönelik önerilere yer verilmiştir.

Anahtar Sözcükler: yabancı dil öğretimi, görsel-işitsel materyaller, belgesel film, HOME, Fransızca öğretimi.

References

  • Alper, M. 2010. La nécessité et l’importance de l’enseignement / apprentissage précoce du français langue étrangère en Turquie, Synergies Turquie, 3, 173-179.
  • Baran, G. ve Halıcı, P. 2006. Çocuklarda yabancı dil eğitimi, Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 44-52
  • Centre national de Ressources textuelles et linguistiques,www.cnrtl.fr.
  • Dede, Y. & Yaman, S. 2008. Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, (EFMED), 2 (1), 19-37.
  • Demirezen, M. 1990. Video kullanımının yabancı dil öğretimine getirdikleri. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 289-298.
  • Demirel, Ö. 2003. Yabancı Dil Öğretimi, Dil Pasaportu, Dil Biografisi, Dil Dosyası. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2003.
  • Felder, R. M. 1993. Reaching the Second Tier: Learning and Teaching Styles in College Science Education. College Science Teaching, 23(5), 286 – 290. [Online]:
  • http://www.ncsu.edu/felderpublic/Papers/Secondtier.html adresinden12.06.2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Felder, R. M., Henriques E. R. 1995. Learning and Teaching Styles in Foreign and Secon Language Education. Foreing Language Annals, 28 (1), 21-31. [Online]: http://www.ncsu.edu/felderpublic/Papers/FLAnnals.pdf adresinden 12.06.2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Felder, R. M., Siverman L. 1988. Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Engineering Education 78(7), 674-681. [Online]:http://www.ncsu.edu/felder-public/Papers/LS-1988.pdf adresinden 12.06.2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Gülfil, D. 2010. Fransızca öğretiminde kullanılan ders kitaplarının çoklu zekâ kuramına göre değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana. [Online]: http://library.cu.edu.tr/tezler/8061.pdf adresinden 24.02.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Karadayı, B. 2001. Yabancı dil öğretiminde görsel ve işitsel araçlar, http://www.turkcede.org/yeni-ogrenenlere-turkce-ogretimi/40yabanci-dil-ogretiminde-gorsel-isitsel-arclar.html adresinden 25.02.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 2006. Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği, Resmi Gazete: 31.05.2006/26184, Tebliğler Dergisi, Haziran 2006/2585-Ek, Madde7/1. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 2012. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Ankara.
  • Petit Robert. 2000. Paris: Dictionnaires Le Robert.
  • Saraç, T. 1976. Fransızca-Türkçe Büyük Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Woolfolk, A. E. 1993. Educational Psychology. Boston: Allyn and Bycon.
  • http://www.globaleducation.ch/globaleducation_fr/resources/MA/home_e_media.pdf
Year 2015, Frankofoni Özel Sayısı, 371 - 384, 01.01.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.46165

Abstract

References

  • Alper, M. 2010. La nécessité et l’importance de l’enseignement / apprentissage précoce du français langue étrangère en Turquie, Synergies Turquie, 3, 173-179.
  • Baran, G. ve Halıcı, P. 2006. Çocuklarda yabancı dil eğitimi, Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 44-52
  • Centre national de Ressources textuelles et linguistiques,www.cnrtl.fr.
  • Dede, Y. & Yaman, S. 2008. Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, (EFMED), 2 (1), 19-37.
  • Demirezen, M. 1990. Video kullanımının yabancı dil öğretimine getirdikleri. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 289-298.
  • Demirel, Ö. 2003. Yabancı Dil Öğretimi, Dil Pasaportu, Dil Biografisi, Dil Dosyası. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2003.
  • Felder, R. M. 1993. Reaching the Second Tier: Learning and Teaching Styles in College Science Education. College Science Teaching, 23(5), 286 – 290. [Online]:
  • http://www.ncsu.edu/felderpublic/Papers/Secondtier.html adresinden12.06.2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Felder, R. M., Henriques E. R. 1995. Learning and Teaching Styles in Foreign and Secon Language Education. Foreing Language Annals, 28 (1), 21-31. [Online]: http://www.ncsu.edu/felderpublic/Papers/FLAnnals.pdf adresinden 12.06.2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Felder, R. M., Siverman L. 1988. Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Engineering Education 78(7), 674-681. [Online]:http://www.ncsu.edu/felder-public/Papers/LS-1988.pdf adresinden 12.06.2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Gülfil, D. 2010. Fransızca öğretiminde kullanılan ders kitaplarının çoklu zekâ kuramına göre değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana. [Online]: http://library.cu.edu.tr/tezler/8061.pdf adresinden 24.02.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Karadayı, B. 2001. Yabancı dil öğretiminde görsel ve işitsel araçlar, http://www.turkcede.org/yeni-ogrenenlere-turkce-ogretimi/40yabanci-dil-ogretiminde-gorsel-isitsel-arclar.html adresinden 25.02.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 2006. Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği, Resmi Gazete: 31.05.2006/26184, Tebliğler Dergisi, Haziran 2006/2585-Ek, Madde7/1. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 2012. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Ankara.
  • Petit Robert. 2000. Paris: Dictionnaires Le Robert.
  • Saraç, T. 1976. Fransızca-Türkçe Büyük Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Woolfolk, A. E. 1993. Educational Psychology. Boston: Allyn and Bycon.
  • http://www.globaleducation.ch/globaleducation_fr/resources/MA/home_e_media.pdf
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Fatma Kazanoğlu This is me

Nurhayat Atan This is me

Havva Özçelebi

Publication Date January 1, 2016
Submission Date December 17, 2015
Published in Issue Year 2015 Frankofoni Özel Sayısı

Cite

APA Kazanoğlu, F., Atan, N., & Özçelebi, H. (2016). “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı” Başlıklı Projenin Tanıtımı ve Proje Kapsamında Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Uygulamaları. Journal of Uludag University Faculty of Education, 28(1), 371-384. https://doi.org/10.19171/uuefd.46165