Research Article
BibTex RIS Cite

Müzik Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Çalgı Eğitimine Yönelik Tutumları

Year 2023, Volume: 36 Issue: 1, 75 - 99, 29.04.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1189899

Abstract

Araştırmada müzik öğretmeni adaylarının bazı değişkenlere göre uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında yedi üniversitenin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim gören 240 öğrenci oluşturmuştur. Genel tarama modeli kullanılan araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeğinin araştırmacılar tarafından uzaktan çalgı eğitimine uyarlanmış hali olan ‘Uzaktan Çalgı Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği’ ile toplanmıştır. Kategorik değişkenler sayı ve yüzde ile hesaplanmış, kullanılan ölçeğin güvenirliğine ilişkin iç tutarlılık ise Cronbach Alfa katsayısı ile hesaplanmıştır. Araştırmada normal dağılım sergileyen ikili grupların karşılaştırılmasında Independent Sample T testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında One-Way Anova Testi, korelasyon analizinde ise Pearson Correlation analizi yapılmıştır. Gruplar arasındaki farklılık Bonferroni testi ile tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları ile yaşları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki, eğitim görülen üniversite ve bireysel çalgıdan aldıkları en son not değişkenlerine göre düşük düzeyde negatif bir ilişki tespit edilmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları ile cinsiyet, salgın döneminde bulundukları bölge, öğrenim yılı, çalgı türü, akademik ortalama, kullanılan teknolojik araç, internet bağlantı durumu, öğretim elemanları ile iletişim ve etkileşim durumu arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.

References

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 253-271. https://doi.org/10.37669/milliegitim.781998
  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 177901).
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 662170).
  • Arabacı, S. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitim algısı ve öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 672270).
  • Arat, T. & Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/pub/selcuksbmyd/issue/11302/135148’dan alınmıştır.
  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6746/90705’dan alınmıştır.
  • Avcıoğlu, S. (2019). Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Erzurum. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 616726).
  • Aytaş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 613151).
  • Baek, Y., Zhang, H. & Yun, S. (2017). Teachers’ attitudes toward mobile learning in Korea. TOJET-Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), 154-163.
  • Demir, T. (2021). Mesleki ve teknik anadolu lisesi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 673315).
  • Demirtaş, E. (2021). The effect of the covid-19 process on the attitudes of music students towards e-learning1. Bridging Theory and Practices for Educational Sciences, 14, 247-258. https://www.researchgate.net/publication/355796882_The_Effect_of_the_Covid- 19_Process_on_the_Attitudes_of_Music_Students_towards_E-learning’dan alınmıştır.
  • Deniz, S. (2021). Öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 670883).
  • Dönmez, A. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Adıyaman. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 686398).
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de Ve Dünyada Eğitim, 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Ekici, M, R. (2021). Turkish EFL preparatory class students’ and teachers’ attitudes towards distance education [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 709078).
  • Ergenekon, B. (2021). Covid-19 salgını sürecinde beden eğitimi ve spor bölümleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi güneydoğu Anadolu bölgesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 678091).
  • Gujjar, A. A., Akhlaque, M. & Hafeez, M. R. (2007). A study of student’s attitude towards distance teacher education programme in Pakistan. Turkish Online Journal of Distance Education, 8(4), 152-171.
  • Gül, G. (2021). Teachers’ views on music education practices in secondary education in distance education during the covid-19 pandemic process. Journal of Education in Black Sea Region, 6(2), 95-111. https://doi.org/10.31578/jebs.v6i2.235
  • Güney, İ. (2021). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 669668).
  • Gürkan, F. (2017). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenim gören öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 490642).
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın.
  • Kayalı, B., Balat, Ş. & Yavuz, M. (2021). Üniversite öğrencilerinin teknoloji okuryazarlığı düzeylerinin salgın dönemi uzaktan eğitim faaliyetlerine yönelik tutumlarına etkisi. Uluslararası Covid-19 Kongresi: Eğitimde Yeni Normlar-II Sempozyumunda sunuldu, Artvin.
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 162473).
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 1(17), 258-271. DOI: 10.12984/eed.01675
  • Konakcı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 264110).
  • Malkawi, E., Bawaneh, A. K. & Bawa’aneh, M. S. (2021). Campus off, education on: UAEU students’ satisfaction and attitudes towards e-learning and virtual classes during covid-19 pandemic. Contemporary Educational Technology, 13(1), ep283. https://doi.org/10.30935/cedtech/8708
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğretimine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 480349).
  • Özer, B. ve Üstün, E. (2020). Evaluation of students’ views on the covid-19 distance education process in music departments of fine arts faculties. Asian Journal of Education and Training, 6(3), 556-568. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.63.556.568
  • Soydan, M. (2021). Öğretmenlerin salgın döneminde uzaktan eğitime yönelik tutumu [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 699645).
  • Şenkon Yılmaz, F. N. (2022). Pandemi dönemi fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 709578).
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması.
  • Umuzdaş, S. & Baş, A. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması. Yegah Müzik Dergisi, 3(2), 204-220. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yegah/issue/59004/824492’dan alınmıştır.
  • Unger, S. & Meiran, W. R. (2020). Student attitudes towards online education during the covid-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 256-266. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.107
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 502435).
  • Yılmaz, H., Sakarya, G., Gayretli, Ş. & Zahal, O. (2021). Covid-19 and online music education: A qualitative study on the views of preschool teacher candidates. Journal of Qualite Research in Education, (28), 283-299. https://dergipark.org.tr/en/pub/enad/issue/65737/1021104’dan alınmıştır.
  • Yılmaz, İ. (2021). Türkçe öğretim programlarının öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 681755).
  • Yungul, O. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitimin çalgı (gitar) eğitiminde uygulanabilirliği [Yayımlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 510185).

Music Teacher Candidates’ Attitudes Toward Distance Instrument Education

Year 2023, Volume: 36 Issue: 1, 75 - 99, 29.04.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1189899

Abstract

Using the general survey model, this study aimed to examine the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education according to some variables. The sample of the study consisted of 240 students studying in the Music Education Departments of the Faculty of Education of seven universities in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Data were collected with the Personal Information Form, the Attitude towards Distance Education Scale, which is the adaptation of the Attitude towards Distance Education Scale to the distance instrument education by the researchers. Categorical variables were number and percentage and internal consistency regarding the reliability of the scale used was calculated with Cronbach's Alpha coefficient. The Independent Sample T test was used to compare paired groups with normal distribution, the One-Way Anova Test to compare more than two groups, and the Pearson test for correlation analysis. The difference between the groups was determined by the Bonferroni test. As a result of the research, a moderate positive relationship was found between the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education and the age variable, and a low negative relationship was determined compared to the variables of the university where the education was received, and the last grade received from the instrument exam. There was no difference between the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education and their gender, region during the epidemic, academic year, type of instrument, academic average, technological tool used, internet connection status, or communication and interaction status with instructors.

References

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 253-271. https://doi.org/10.37669/milliegitim.781998
  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 177901).
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 662170).
  • Arabacı, S. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitim algısı ve öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 672270).
  • Arat, T. & Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/pub/selcuksbmyd/issue/11302/135148’dan alınmıştır.
  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6746/90705’dan alınmıştır.
  • Avcıoğlu, S. (2019). Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Erzurum. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 616726).
  • Aytaş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 613151).
  • Baek, Y., Zhang, H. & Yun, S. (2017). Teachers’ attitudes toward mobile learning in Korea. TOJET-Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), 154-163.
  • Demir, T. (2021). Mesleki ve teknik anadolu lisesi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 673315).
  • Demirtaş, E. (2021). The effect of the covid-19 process on the attitudes of music students towards e-learning1. Bridging Theory and Practices for Educational Sciences, 14, 247-258. https://www.researchgate.net/publication/355796882_The_Effect_of_the_Covid- 19_Process_on_the_Attitudes_of_Music_Students_towards_E-learning’dan alınmıştır.
  • Deniz, S. (2021). Öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 670883).
  • Dönmez, A. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Adıyaman. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 686398).
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de Ve Dünyada Eğitim, 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Ekici, M, R. (2021). Turkish EFL preparatory class students’ and teachers’ attitudes towards distance education [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 709078).
  • Ergenekon, B. (2021). Covid-19 salgını sürecinde beden eğitimi ve spor bölümleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi güneydoğu Anadolu bölgesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 678091).
  • Gujjar, A. A., Akhlaque, M. & Hafeez, M. R. (2007). A study of student’s attitude towards distance teacher education programme in Pakistan. Turkish Online Journal of Distance Education, 8(4), 152-171.
  • Gül, G. (2021). Teachers’ views on music education practices in secondary education in distance education during the covid-19 pandemic process. Journal of Education in Black Sea Region, 6(2), 95-111. https://doi.org/10.31578/jebs.v6i2.235
  • Güney, İ. (2021). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 669668).
  • Gürkan, F. (2017). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenim gören öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 490642).
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın.
  • Kayalı, B., Balat, Ş. & Yavuz, M. (2021). Üniversite öğrencilerinin teknoloji okuryazarlığı düzeylerinin salgın dönemi uzaktan eğitim faaliyetlerine yönelik tutumlarına etkisi. Uluslararası Covid-19 Kongresi: Eğitimde Yeni Normlar-II Sempozyumunda sunuldu, Artvin.
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 162473).
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 1(17), 258-271. DOI: 10.12984/eed.01675
  • Konakcı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 264110).
  • Malkawi, E., Bawaneh, A. K. & Bawa’aneh, M. S. (2021). Campus off, education on: UAEU students’ satisfaction and attitudes towards e-learning and virtual classes during covid-19 pandemic. Contemporary Educational Technology, 13(1), ep283. https://doi.org/10.30935/cedtech/8708
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğretimine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 480349).
  • Özer, B. ve Üstün, E. (2020). Evaluation of students’ views on the covid-19 distance education process in music departments of fine arts faculties. Asian Journal of Education and Training, 6(3), 556-568. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.63.556.568
  • Soydan, M. (2021). Öğretmenlerin salgın döneminde uzaktan eğitime yönelik tutumu [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 699645).
  • Şenkon Yılmaz, F. N. (2022). Pandemi dönemi fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 709578).
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması.
  • Umuzdaş, S. & Baş, A. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması. Yegah Müzik Dergisi, 3(2), 204-220. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yegah/issue/59004/824492’dan alınmıştır.
  • Unger, S. & Meiran, W. R. (2020). Student attitudes towards online education during the covid-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 256-266. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.107
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 502435).
  • Yılmaz, H., Sakarya, G., Gayretli, Ş. & Zahal, O. (2021). Covid-19 and online music education: A qualitative study on the views of preschool teacher candidates. Journal of Qualite Research in Education, (28), 283-299. https://dergipark.org.tr/en/pub/enad/issue/65737/1021104’dan alınmıştır.
  • Yılmaz, İ. (2021). Türkçe öğretim programlarının öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 681755).
  • Yungul, O. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitimin çalgı (gitar) eğitiminde uygulanabilirliği [Yayımlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 510185).

Music Teacher Candidates’ Attitudes Toward Distance Instrument Education

Year 2023, Volume: 36 Issue: 1, 75 - 99, 29.04.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1189899

Abstract

Using the general survey model, this study aimed to examine the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education according to some variables. The sample of the study consisted of 240 students studying in the Music Education Departments of the Faculty of Education of seven universities in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Data were collected with the Personal Information Form, the Attitude towards Distance Education Scale, which is the adaptation of the Attitude towards Distance Education Scale to the distance instrument education by the researchers. Categorical variables were number and percentage and internal consistency regarding the reliability of the scale used was calculated with Cronbach's Alpha coefficient. The Independent Sample T test was used to compare paired groups with normal distribution, the One-Way Anova Test to compare more than two groups, and the Pearson test for correlation analysis. The difference between the groups was determined by the Bonferroni test. As a result of the research, a moderate positive relationship was found between the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education and the age variable, and a low negative relationship was determined compared to the variables of the university where the education was received, and the last grade received from the instrument exam. There was no difference between the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education and their gender, region during the epidemic, academic year, type of instrument, academic average, technological tool used, internet connection status, or communication and interaction status with instructors.

References

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 253-271. https://doi.org/10.37669/milliegitim.781998
  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 177901).
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 662170).
  • Arabacı, S. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitim algısı ve öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 672270).
  • Arat, T. & Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/pub/selcuksbmyd/issue/11302/135148’dan alınmıştır.
  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6746/90705’dan alınmıştır.
  • Avcıoğlu, S. (2019). Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Erzurum. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 616726).
  • Aytaş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 613151).
  • Baek, Y., Zhang, H. & Yun, S. (2017). Teachers’ attitudes toward mobile learning in Korea. TOJET-Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), 154-163.
  • Demir, T. (2021). Mesleki ve teknik anadolu lisesi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 673315).
  • Demirtaş, E. (2021). The effect of the covid-19 process on the attitudes of music students towards e-learning1. Bridging Theory and Practices for Educational Sciences, 14, 247-258. https://www.researchgate.net/publication/355796882_The_Effect_of_the_Covid- 19_Process_on_the_Attitudes_of_Music_Students_towards_E-learning’dan alınmıştır.
  • Deniz, S. (2021). Öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 670883).
  • Dönmez, A. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Adıyaman. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 686398).
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de Ve Dünyada Eğitim, 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Ekici, M, R. (2021). Turkish EFL preparatory class students’ and teachers’ attitudes towards distance education [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 709078).
  • Ergenekon, B. (2021). Covid-19 salgını sürecinde beden eğitimi ve spor bölümleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi güneydoğu Anadolu bölgesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 678091).
  • Gujjar, A. A., Akhlaque, M. & Hafeez, M. R. (2007). A study of student’s attitude towards distance teacher education programme in Pakistan. Turkish Online Journal of Distance Education, 8(4), 152-171.
  • Gül, G. (2021). Teachers’ views on music education practices in secondary education in distance education during the covid-19 pandemic process. Journal of Education in Black Sea Region, 6(2), 95-111. https://doi.org/10.31578/jebs.v6i2.235
  • Güney, İ. (2021). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 669668).
  • Gürkan, F. (2017). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenim gören öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 490642).
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın.
  • Kayalı, B., Balat, Ş. & Yavuz, M. (2021). Üniversite öğrencilerinin teknoloji okuryazarlığı düzeylerinin salgın dönemi uzaktan eğitim faaliyetlerine yönelik tutumlarına etkisi. Uluslararası Covid-19 Kongresi: Eğitimde Yeni Normlar-II Sempozyumunda sunuldu, Artvin.
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 162473).
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 1(17), 258-271. DOI: 10.12984/eed.01675
  • Konakcı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 264110).
  • Malkawi, E., Bawaneh, A. K. & Bawa’aneh, M. S. (2021). Campus off, education on: UAEU students’ satisfaction and attitudes towards e-learning and virtual classes during covid-19 pandemic. Contemporary Educational Technology, 13(1), ep283. https://doi.org/10.30935/cedtech/8708
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğretimine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 480349).
  • Özer, B. ve Üstün, E. (2020). Evaluation of students’ views on the covid-19 distance education process in music departments of fine arts faculties. Asian Journal of Education and Training, 6(3), 556-568. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.63.556.568
  • Soydan, M. (2021). Öğretmenlerin salgın döneminde uzaktan eğitime yönelik tutumu [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 699645).
  • Şenkon Yılmaz, F. N. (2022). Pandemi dönemi fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 709578).
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması.
  • Umuzdaş, S. & Baş, A. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması. Yegah Müzik Dergisi, 3(2), 204-220. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yegah/issue/59004/824492’dan alınmıştır.
  • Unger, S. & Meiran, W. R. (2020). Student attitudes towards online education during the covid-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 256-266. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.107
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 502435).
  • Yılmaz, H., Sakarya, G., Gayretli, Ş. & Zahal, O. (2021). Covid-19 and online music education: A qualitative study on the views of preschool teacher candidates. Journal of Qualite Research in Education, (28), 283-299. https://dergipark.org.tr/en/pub/enad/issue/65737/1021104’dan alınmıştır.
  • Yılmaz, İ. (2021). Türkçe öğretim programlarının öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 681755).
  • Yungul, O. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitimin çalgı (gitar) eğitiminde uygulanabilirliği [Yayımlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yüksek Öğretim Kurumları Tez Merkezinden erişildi (Tez no. 510185).
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Dilan Acar 0000-0002-4955-4835

Hatice Onuray Eğilmez 0000-0002-4880-2200

Early Pub Date April 29, 2023
Publication Date April 29, 2023
Submission Date October 16, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 36 Issue: 1

Cite

APA Acar, D., & Onuray Eğilmez, H. (2023). Müzik Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Çalgı Eğitimine Yönelik Tutumları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 75-99. https://doi.org/10.19171/uefad.1189899