This study is aimed at determining the human resources applications of businesses
which have most valuable brands in the web site of Forbes (2017). The study was
conducted as part of a qualitative research method document review. Within this
scope, 25 businesses on the Forbes list have been evaluated. The evaluation was
started from the first row of businesses list. The businesses that have access
to human resources applications from the web site have been evaluated.
Businesses that could not have access to human resources practices were
excluded from the evaluation. 12 different human resource applications have
been observed in the evaluated businesses. Human resources applications are
listed according to the frequency of occurrence in businesses. According to the
results, it has been seen that businesses which have most valuable brands have
given extraordinary importance to human resources and tried to satisfy them
with the possibilities they have provided.
Bu çalışma Forbes (2017) internet sitesinde
yer alan en değerli markalara sahip işletmelerin insan kaynakları uygulamalarının
belirlenmesine yöneliktir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden belge
incelemesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda Forbes listesinde yer
alan ve internet sitelerinden insan kaynakları uygulamalarına ulaşılabilen 25
işletme araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmaya ilk sırada yer alan
işletmeden başlanmış, internet sitesinden insan kaynakları uygulamalarına
ulaşılabilen işletmeler değerlendirmeye alınmıştır. Değerlendirilen işletmelerde
12 farklı insan kaynağı uygulaması görülmüştür. Makale metninde insan
kaynakları uygulamaları işletmelerde rastlanma sıklığına göre sıralanmıştır. Elde
edilen sonuçlara göre marka değeri yüksek işletmelerin insan kaynaklarına
olağanüstü düzeyde önem verdikleri ve sağladıkları imkânlarla onları memnun
etmeye çalıştıkları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |