Okulların eğitim ihtiyacını etkin bir şekilde karşılayabilmesi için öğrenci, öğretmen, yardımcı personel ve maddi kaynakları örgütleyip eşgüdümlerini sağlaması gerekir. Yönetim de ilk fonksiyon karar vermedir. Günümüzde okullar kararlarını bireysel değil çoğunlukla grup halinde almakta. Grup kararlarının okulların başarı oranlarına olumlu yansımaları olmakla birlikte okuldaki iletişimi de güçlendirdikleri görülmektedir. Çalışmanın amacı öğretmenlerin okul yönetimi kararlarına katılım durumlarına ilişkin görüşlerini belirtmektir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımından durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma amacına uygun olarak öncelikle bu konudaki ilgili alan yazın taraması yapılmış, incelenme sonucunda görüşme formu hazırlanmıştır. Form 3 alan uzmanına gönderilerek görüş alınmış, gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Görüşme formları Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt merkez ilçelerinde farklı kademelerde görev yapan 31 öğretmene uygulanmıştır. Bu görüşme formları katılımcıların branş, cinsiyet, kıdem yılları ve öğrenim düzeyleri değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler, okul kararlarının alınmasında ekip çalışması yapılması ve paydaşların düşünce paylaşımları yapmasını; okul başarı seviyesini yükselteceğini, okula aidiyet duygusunu geliştireceğini, paydaşlar arasındaki paylaşımların mesleki ve kişisel gelişime katkı sunacağını ifade etmişlerdir. Öğretmenler okul kararlarının alınması sürecinde; öğretmenlerden gelen görüşleri dikkate almadıklarını, bazı okul yönetimlerinin sadece sözel olarak görüşlerini dinlediklerini, belirttikleri görüşlerin bazen belli bir düzenleme ile uygulamaya geçtiğini belirtmişlerdir. Öğretmenler kararlara katılım oranı arttıkça kararların uygulanabilir olduğunu belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin görüşlerini daha rahat ifade edeceği ortamlar oluşturulması ve kurul ve toplantıların daha işlevsel bir hale getirilerek okul başarısının geliştirilmesi önerilmiştir.
In order for schools to meet their educational needs effectively, they should organize and coordinate students, teachers, auxiliary staff and financial resources. The first function in management is decision making. Today, schools make their decisions not individually but mostly in groups. Although group decisions have positive reflections on the success rates of schools, it is seen that they also strengthen communication in the school. The aim of the study is to express the opinions of teachers on their participation in school management decisions. Case study method from the qualitative research approach was used in the study. In accordance with the purpose of there search, the relevant literature on this subject was reviewed first, and an interview form was prepared after the examination. Form 3 was sent to the field expert and their opinions were received and necessary corrections were made. Interview forms were applied to 31 teachers working at different levels in Battalgazi and Yeşilyurt central districts of Malatya province. These interview forms were analyzed according to the variables of branch, gender, years of seniority and education level of the participants. Content analysis was used in the analysis of the data. Teachers participating in the research, teamwork in making school decisions and stakeholders to share ideas; They stated that it will increase the level of school success, develop the sense of belonging to the school, and sharing amongs take holders will contribute to Professional and personal development. In the process of making school decisions, teachers; They stated that they did not take into account the opinions of the teachers, that some school administrations only listened to their opinions verbally, and that their opinions were sometimes put in to practice with a certain regulation. The teachers stated that as the participation rate in the decisions increases, the decisions can be applied. As a result of the research, it was suggested to create environments where teachers can express their opinions more easily and to improve school success by making the boards and meetings more functional.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |