Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK LİSELERİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 110 - 135, 29.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik liselerde çalışan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını araştırmaktır. Özellikle olağandışı zamanlarda eğitim sistemi için olmazsa olmazı olan bu yapının temel unsuru olan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik bakış açılarını irdelemek ve buna ilişkin çözüm yolu sunmaktır. Uzaktan eğitim dünyanın çeşitli yerlerinde geleneksel eğitim yöntemine bir alternatif olarak geliştirilmiştir. 2020 yılı Mart ayından itibaren dünyayı ve ülkemizicovid-19 pandemi sürecinde eğitimde çok önemli bir yere tutan uzaktan eğitim bundan sonraki zamanlarda da önemini daha da koruyacaktır. Günümüzde çoğu eğitim kurumları uzaktan öğretim programları ile eğitim-öğretim hizmeti vermektedir. Araştırmada öncelikle konuyla ilgili daha önce yapılmış çalışmalar incelenmiş öğretmenlerin uzaktan eğitime bakış açıları ile ilgili bilgiler verilmiştir. Adıyaman ili mesleki ve teknik liselerinde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik davranışlarını araştırmak amacıyla 312 öğretmene anket uygulanmıştır. Mesleki ve teknik liselerinde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada, “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamının uzaktan eğitime yönelik bilgi sahibi oldukları tespit edilmiştir. Bu nedenle araştırmanın başında belirlenen bu araştırma problemine yönelik herhangi bir bulgu bulunmamaktadır. Böyle bir sonucun çıkmasının sebebi dünyayı kasıp kavuran COVİD-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin tamamının uzaktan eğitimi uygulamalı olarak kullanmalarından kaynaklandığı gerçeğine ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, (1973). Resmi Gazete Tarih: 24.06.1973, Sayı: 14574, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.1739.pdf (14.04.2020).
  • 222 Sayılı İlköğretim Ve Eğitim Kanunu, (1961). Resmi Gazete Tarih: 12.01.1961, Sayı: 10705, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.222.pdf (16.04.2020).
  • Ağır, F., Gür, H. Ve Okçu, A. (2007). Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği Geliştirilmesine Yönelik Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. E-Journal Of New World Sciences Academy, 3 (2), 128-139.
  • Aksoy, H. (2018). Uzaktan Eğitimde Merkezi Sınav Sistemi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Arı, M. (2009). “Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim Teknolojilerinde Wimax Esnekliği”, Çankırı Karatekin Üniversitesi, http://www.emo.org.tr/ekler/f9b5ec26abebe62_ek.pdf (16.04.2020).
  • Arslan, V. (2019). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Deneyimi Ve Verimliliği Analizi: İstanbul Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aslantaş, T. (2014). “Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Teknolojileri Ve Türkiye’de Bir Uygulama”, http://www.tankutaslantas.com/wp content/uploads/2014/04/uzaktan-e%c4%9fitim-uzaktan-e%c4%9fitim-teknolojileri-ve-t%c3%bcrkiyede-bir-uygulama.pdf (17.04.2020).
  • Ayçiçek, K. (2012). Belediyelerin Yaygın Eğitim Çalışmalarına Bir Örnek Olarak Şişli Belediyesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Başaran, İ. E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara, Yargıcı Matbaası.
  • Bozkurt, A. (2017). “Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü Ve Yarını”, Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi Auad, 3(2), 85-124.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdulkadir Çelik

Mustafa Işık Bu kişi benim 0000-0003-4810-192X

Orhan Çelik Bu kişi benim 0000-0002-3597-7589

Erdal Yıldırım Bu kişi benim 0000-0002-3622-6787

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, A., Işık, M., Çelik, O., Yıldırım, E. (2022). MESLEK LİSELERİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Uygulamada Eğitim Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 110-135.