Günümüzün arge-yenilik yapma ve teknoloji alanlarındaki baş döndürücü gelişmeler tüm kurumları derinden etkilemekte ve değişime zorlamaktadır. Daha kısa zamanda daha fazla iş yapma, daha az maliyetle etkili iş görme, minimum maliyet ve maksimum sonuca ulaşma şeklindeki etkinlik amaçları da her kurumu kendini yenilemeye zorlamaktadır. Bu değişim ve zorlamalardan kamu örgütleri de etkilenmektedir. Her ülke sunduğu hizmetleri elektronik ortamda verme çabasına girmiştir. Ülkemizde de E-Devlet çalışmaları hızla artırılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada, Karabük ilinde bulunan kamu çalışanlarının E-Devlet algısı belirlenmeye çalışılmıştır. E-Devlet hizmetlerinin nasıl algılandığı anket yöntemiyle araştırılmış ve elde edilen veriler analiz edilerek yorumlanmıştır
Today, significant developments in Arge-innovation and technological areas have affected deeply all the institutions and eventually force them to change. That is, institutions, in view of these changes, find it necessary to renew themselves in order to do more work in a short period of time, produce cheaply more effective labour and achieve a maximum result with a minimum cost. The developments and the need to change also affect public institutions. Almost every country across the world tries to offer all their services electronically. Likewise, in Turkey, the activities related to e-government services have accelerated recently, and this trend will likely continue soon. In this study, E-government perception of public employess who are in Karabük have been tried to determined. The perception of the E-government services has been researched by survey method and the results have been analyzed and evaluated
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 10 |