Günümüzde müşteri memnuniyeti ve rekabette üstünlük, kalitenin sadece ürün ve hizmette sağlanması ile elde edilememektedir. Uzun vadede kalite, ürün ve hizmet kalitesinin yanında, organizasyon yönetimine kalite yönetimi felsefe ve uygulamalarının da dâhil edilmesi ve kalitenin sürekli kılınması ile sağlanmaktadır. Bu doğrultuda, Avrupa ve Türkiye’deki üni-versitelerde, kalite kültürü ve felsefesinin oluşturulması, paydaş katılımının sağlanması ve kanı-ta dayalı ve sürekli iyileştirmelere imkân sağlayan, kalite güvence sistemi uygulanmaya baş-lanmıştır
Today, customer satisfaction and competitive edge cannot be achieved only through good quality products and services. In the long term, in addition to product and service quali-ty, it is also ensured by including quality management philosophy and practices in the man-agement of organization and by maintaining quality. In this context, in European and Turkish universities, quality assurance system has been implemented by creating quality culture and philosophy, ensuring the participation of stakeholders and enabling evidence-based and con-stant improvement
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 15 |