BibTex RIS Cite

V.V. MAYAKOVSKİY’NİN “İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?” ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ

Year 2019, Volume: 8 Issue: 16, 113 - 127, 01.06.2019

Abstract

XIX. yüzyılın sonları ile XX. yüzyılın ilk çeyreği arasındaki dönem, Rus edebiyatında "gümüş çağ" olarak bilinir. Sembolizm, akmeizm ve fütürizm, Rus edebiyatının “gümüş çağı” ndaki ana akımlardı. Bal’mont, Sologub, Bryusov, Blok, Gumilyov, Ahmatova, Mandel’ştam, Voloşin, Tsvetayeva, Severyanin, Yesenin, Mayakovskiy gibi birçok isim, Rus şiirinin yeniden ivme kazandığı bu dönemdeki farklı edebi akımları benimsemiş olan şairlerdir

References

  • Akbaş,O. Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Gelişimi
  • http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20EDEBIYATI/onur_akbas_turkiyede_ve_dunya da_cocuk_edebiyatinin_gelisimi.pdf (Date of access: 27.09.2019). Artun, E. Ortak Türk Kültürü Ürünlerinin Çocuk Edebiyatına Katkıları,http://turkoloji.cu.edu.tr/HALKBILIM/erman_artun_ortak_turk_kulturu_coc uk_edebiyatina_katkilari.pdf (Date of Access: 30.09.2019).
  • Behramoğlu, A. (1980). Ölümünün Ellinci Yılında Mayakovski’yi Düşünürken, Sanat Emeği, 5(26), pp.12-19.
  • Bogatyreva, V.S. (2018). Monograficheskoje izuchenije proizvedenij V.V.Mayakovskogo na urokah literaturnogo chtenija: vozmozhnosti otbora i strukturirovanija uchebnogo materiala, “Molodezhnıy nauchnıy vestnik” Elektronniy nauchno-prakticheskiy zhurnal, razdel: Pedagogicheskije nauki, 9(34). http://www.mnvnauka.ru/2018/09/Bogatyreva.pdf (Date of access: 03.09.2019).
  • Bogatyreva, N.Yu., Zubareva, Ye.Ye., Kikoin Ye. İ, Mihaylova, O.O., Sigov, V.K., Skripkina, V.A., Fetisova, L. Ye. (2019). Sigova, P.A (pod. red.), Detskaja literatura,Uchebnik dlja SPO, Moskva:Yurayt.
  • Hellman, B. (1949). Fairy Tales and True Stories: The History of Russian Literature For Children and Young People, Netherland.
  • Hellman, B.(2016). Skazka i byl: İstorija russkoj detskoj literatury, (Trans. Buhina,O), Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie.
  • Korkmaz, Z. (2003). Gramer Terimleri Sözlüğü, Genişletilmiş 2.baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları:575.
  • Lvov, M.R. (2002). Slovar antonimov russkogo yazyka, izd.7-oe, Moskva: AST-PRESS KNIGA.
  • Maden, S.(Trans.), Mayakovski, V. (1986). Şiirler, Vladimir Mayakovski, 2. Basım, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Mayakovski, V. (2017). Yaşamı – Sanatı – Şiirleri, (Trans. Abdullah Rıza Ergüven), 2.Baskı, İstanbul:Berfin Yayınları.
  • Mayakovsky, V. (2018). Chto takoe horosho i chto takoe plokho? Stikhi, Rostov na Donu: “Feniks”, pp. 5-10.
  • Sözeri, F, (2019). Rus Edebiyatının Devrimci Geleneği ve Proletkült, http://www.abstraktdergi.net/rus-edebiyatinin-devrimci-gelenegi-ve-proletkult/ (Data of Access: 27.10.2019).
  • Ternova, T.A. (2011). Neoromantizm v rannem tvorchestve V. Mayakovskogo, Nauchnıy Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo arkhitekturno-stroitelstvennogo universiteta, vyp. 7, pp. 57-64.
  • https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by-vladimir- mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Date of access: 23.09.2019).
  • Utkina, O.A. Detskaja literatura XXI.veka, https://cyberleninka.ru/article/v/detskaya-literatura- xxi-veka (Data of access: 03.11.2019).
  • Weld, S.P.(2018). An Ecology of the Russian Avant-Garde Picturebook, Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
  • Poetry for Children by Mayakovsky: “What is Good and What is Bad?”, https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by- vladimir-mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Data of Access: 04.10.2019).
  • Poeziya Mayakovskogo dlya detey (2010). http://www.testsoch.net/poeziya-mayakovskogo- dlya-detej/ (Data of Access: 14.10.2019).
  • Pictures from: https://www.antiquebooks.ru/book_sim.php?book=108607 (Data of Access: 01.11.2019).
  • Rol’ poezii V.V. Mayakovskogo v detskoy literature. Tematika proizvedeniy. Hudojestvennaya i pedagogiçeskaya tsennost’ https://lektsii.org/9-5629.html (Data of Access: 07.10.2019).
  • http://www.mnvnauka.ru/2018/09/Bogatyreva.pdf (Date of access: 03.09.2019).
  • Bogatyreva, N.Yu., Zubareva, Ye.Ye., Kikoin Ye. İ, Mihaylova, O.O., Sigov, V.K., Skripkina, V.A., Fetisova, L. Ye. (2019). Sigova, P.A (pod. red.), Detskaja literatura,Uchebnik dlja SPO, Moskva:Yurayt.
  • Hellman, B. (1949). Fairy Tales and True Stories: The History of Russian Literature For Children and Young People, Netherland.
  • Hellman, B.(2016). Skazka i byl: İstorija russkoj detskoj literatury, (Trans. Buhina,O), Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie.
  • Korkmaz, Z. (2003). Gramer Terimleri Sözlüğü, Genişletilmiş 2.baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları:575.
  • Lvov, M.R. (2002). Slovar antonimov russkogo yazyka, izd.7-oe, Moskva: AST-PRESS KNIGA.
  • Maden, S.(Trans.), Mayakovski, V. (1986). Şiirler, Vladimir Mayakovski, 2. Basım, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Mayakovski, V. (2017). Yaşamı – Sanatı – Şiirleri, (Trans. Abdullah Rıza Ergüven), 2.Baskı, İstanbul:Berfin Yayınları.
  • Mayakovsky, V. (2018). Chto takoe horosho i chto takoe plokho? Stikhi, Rostov na Donu: “Feniks”, pp. 5-10.
  • Sözeri, F, (2019). Rus Edebiyatının Devrimci Geleneği ve Proletkült, http://www.abstraktdergi.net/rus-edebiyatinin-devrimci-gelenegi-ve-proletkult/ (Data of Access: 27.10.2019).
  • Ternova, T.A. (2011). Neoromantizm v rannem tvorchestve V. Mayakovskogo, Nauchnıy Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo arkhitekturno-stroitelstvennogo universiteta, vyp. 7, pp. 57-64.
  • https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by-vladimir- mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Date of access: 23.09.2019).
  • Utkina, O.A. Detskaja literatura XXI.veka, https://cyberleninka.ru/article/v/detskaya-literatura- xxi-veka (Data of access: 03.11.2019).
  • Weld, S.P.(2018). An Ecology of the Russian Avant-Garde Picturebook, Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
  • Poetry for Children by Mayakovsky: “What is Good and What is Bad?”, https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by- vladimir-mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Data of Access: 04.10.2019).
  • Poeziya Mayakovskogo dlya detey (2010). http://www.testsoch.net/poeziya-mayakovskogo- dlya-detej/ (Data of Access: 14.10.2019).
  • Pictures from: https://www.antiquebooks.ru/book_sim.php?book=108607 (Data of Access: 01.11.2019).
  • Rol’ poezii V.V. Mayakovskogo v detskoy literature. Tematika proizvedeniy. Hudojestvennaya i pedagogiçeskaya tsennost’ https://lektsii.org/9-5629.html (Data of Access: 07.10.2019).

ANALYSIS OF CONTEXTUAL ANTONYMS IN “WHAT IS GOOD AND WHAT IS BAD?” POEM OF V.V. MAYAKOVSKY

Year 2019, Volume: 8 Issue: 16, 113 - 127, 01.06.2019

Abstract

The period between the late XIX century and the first quarter of the XX century is known as the “silver age” in Russian literature. Symbolism, acmeism and futurism were the mainstreams in Russian literature “silver age”. Balmont, Sologub, Bryusov, Blok, Gumilyov, Akhmatova, Mandelstam, Voloshin, Tsvetaeva, Severyanin, Esenin, Mayakovsky and many others were the leading poets who adopted different literary movements of this period, when Russian poetry gained a momentum again

References

  • Akbaş,O. Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Gelişimi
  • http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20EDEBIYATI/onur_akbas_turkiyede_ve_dunya da_cocuk_edebiyatinin_gelisimi.pdf (Date of access: 27.09.2019). Artun, E. Ortak Türk Kültürü Ürünlerinin Çocuk Edebiyatına Katkıları,http://turkoloji.cu.edu.tr/HALKBILIM/erman_artun_ortak_turk_kulturu_coc uk_edebiyatina_katkilari.pdf (Date of Access: 30.09.2019).
  • Behramoğlu, A. (1980). Ölümünün Ellinci Yılında Mayakovski’yi Düşünürken, Sanat Emeği, 5(26), pp.12-19.
  • Bogatyreva, V.S. (2018). Monograficheskoje izuchenije proizvedenij V.V.Mayakovskogo na urokah literaturnogo chtenija: vozmozhnosti otbora i strukturirovanija uchebnogo materiala, “Molodezhnıy nauchnıy vestnik” Elektronniy nauchno-prakticheskiy zhurnal, razdel: Pedagogicheskije nauki, 9(34). http://www.mnvnauka.ru/2018/09/Bogatyreva.pdf (Date of access: 03.09.2019).
  • Bogatyreva, N.Yu., Zubareva, Ye.Ye., Kikoin Ye. İ, Mihaylova, O.O., Sigov, V.K., Skripkina, V.A., Fetisova, L. Ye. (2019). Sigova, P.A (pod. red.), Detskaja literatura,Uchebnik dlja SPO, Moskva:Yurayt.
  • Hellman, B. (1949). Fairy Tales and True Stories: The History of Russian Literature For Children and Young People, Netherland.
  • Hellman, B.(2016). Skazka i byl: İstorija russkoj detskoj literatury, (Trans. Buhina,O), Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie.
  • Korkmaz, Z. (2003). Gramer Terimleri Sözlüğü, Genişletilmiş 2.baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları:575.
  • Lvov, M.R. (2002). Slovar antonimov russkogo yazyka, izd.7-oe, Moskva: AST-PRESS KNIGA.
  • Maden, S.(Trans.), Mayakovski, V. (1986). Şiirler, Vladimir Mayakovski, 2. Basım, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Mayakovski, V. (2017). Yaşamı – Sanatı – Şiirleri, (Trans. Abdullah Rıza Ergüven), 2.Baskı, İstanbul:Berfin Yayınları.
  • Mayakovsky, V. (2018). Chto takoe horosho i chto takoe plokho? Stikhi, Rostov na Donu: “Feniks”, pp. 5-10.
  • Sözeri, F, (2019). Rus Edebiyatının Devrimci Geleneği ve Proletkült, http://www.abstraktdergi.net/rus-edebiyatinin-devrimci-gelenegi-ve-proletkult/ (Data of Access: 27.10.2019).
  • Ternova, T.A. (2011). Neoromantizm v rannem tvorchestve V. Mayakovskogo, Nauchnıy Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo arkhitekturno-stroitelstvennogo universiteta, vyp. 7, pp. 57-64.
  • https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by-vladimir- mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Date of access: 23.09.2019).
  • Utkina, O.A. Detskaja literatura XXI.veka, https://cyberleninka.ru/article/v/detskaya-literatura- xxi-veka (Data of access: 03.11.2019).
  • Weld, S.P.(2018). An Ecology of the Russian Avant-Garde Picturebook, Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
  • Poetry for Children by Mayakovsky: “What is Good and What is Bad?”, https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by- vladimir-mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Data of Access: 04.10.2019).
  • Poeziya Mayakovskogo dlya detey (2010). http://www.testsoch.net/poeziya-mayakovskogo- dlya-detej/ (Data of Access: 14.10.2019).
  • Pictures from: https://www.antiquebooks.ru/book_sim.php?book=108607 (Data of Access: 01.11.2019).
  • Rol’ poezii V.V. Mayakovskogo v detskoy literature. Tematika proizvedeniy. Hudojestvennaya i pedagogiçeskaya tsennost’ https://lektsii.org/9-5629.html (Data of Access: 07.10.2019).
  • http://www.mnvnauka.ru/2018/09/Bogatyreva.pdf (Date of access: 03.09.2019).
  • Bogatyreva, N.Yu., Zubareva, Ye.Ye., Kikoin Ye. İ, Mihaylova, O.O., Sigov, V.K., Skripkina, V.A., Fetisova, L. Ye. (2019). Sigova, P.A (pod. red.), Detskaja literatura,Uchebnik dlja SPO, Moskva:Yurayt.
  • Hellman, B. (1949). Fairy Tales and True Stories: The History of Russian Literature For Children and Young People, Netherland.
  • Hellman, B.(2016). Skazka i byl: İstorija russkoj detskoj literatury, (Trans. Buhina,O), Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie.
  • Korkmaz, Z. (2003). Gramer Terimleri Sözlüğü, Genişletilmiş 2.baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları:575.
  • Lvov, M.R. (2002). Slovar antonimov russkogo yazyka, izd.7-oe, Moskva: AST-PRESS KNIGA.
  • Maden, S.(Trans.), Mayakovski, V. (1986). Şiirler, Vladimir Mayakovski, 2. Basım, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Mayakovski, V. (2017). Yaşamı – Sanatı – Şiirleri, (Trans. Abdullah Rıza Ergüven), 2.Baskı, İstanbul:Berfin Yayınları.
  • Mayakovsky, V. (2018). Chto takoe horosho i chto takoe plokho? Stikhi, Rostov na Donu: “Feniks”, pp. 5-10.
  • Sözeri, F, (2019). Rus Edebiyatının Devrimci Geleneği ve Proletkült, http://www.abstraktdergi.net/rus-edebiyatinin-devrimci-gelenegi-ve-proletkult/ (Data of Access: 27.10.2019).
  • Ternova, T.A. (2011). Neoromantizm v rannem tvorchestve V. Mayakovskogo, Nauchnıy Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo arkhitekturno-stroitelstvennogo universiteta, vyp. 7, pp. 57-64.
  • https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by-vladimir- mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Date of access: 23.09.2019).
  • Utkina, O.A. Detskaja literatura XXI.veka, https://cyberleninka.ru/article/v/detskaya-literatura- xxi-veka (Data of access: 03.11.2019).
  • Weld, S.P.(2018). An Ecology of the Russian Avant-Garde Picturebook, Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
  • Poetry for Children by Mayakovsky: “What is Good and What is Bad?”, https://thedoctormc1project.wordpress.com/2011/11/06/poetry-for-children-by- vladimir-mayakovsky-what-is-good-and-what-is-bad/ (Data of Access: 04.10.2019).
  • Poeziya Mayakovskogo dlya detey (2010). http://www.testsoch.net/poeziya-mayakovskogo- dlya-detej/ (Data of Access: 14.10.2019).
  • Pictures from: https://www.antiquebooks.ru/book_sim.php?book=108607 (Data of Access: 01.11.2019).
  • Rol’ poezii V.V. Mayakovskogo v detskoy literature. Tematika proizvedeniy. Hudojestvennaya i pedagogiçeskaya tsennost’ https://lektsii.org/9-5629.html (Data of Access: 07.10.2019).
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nükhet Eltut Kalender This is me

Publication Date June 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 8 Issue: 16

Cite

APA Eltut Kalender, N. (2019). V.V. MAYAKOVSKİY’NİN “İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?” ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 113-127.
AMA Eltut Kalender N. V.V. MAYAKOVSKİY’NİN “İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?” ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. June 2019;8(16):113-127.
Chicago Eltut Kalender, Nükhet. “V.V. MAYAKOVSKİY’NİN ‘İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?’ ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ”. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8, no. 16 (June 2019): 113-27.
EndNote Eltut Kalender N (June 1, 2019) V.V. MAYAKOVSKİY’NİN “İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?” ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 16 113–127.
IEEE N. Eltut Kalender, “V.V. MAYAKOVSKİY’NİN ‘İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?’ ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ”, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 8, no. 16, pp. 113–127, 2019.
ISNAD Eltut Kalender, Nükhet. “V.V. MAYAKOVSKİY’NİN ‘İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?’ ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ”. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8/16 (June 2019), 113-127.
JAMA Eltut Kalender N. V.V. MAYAKOVSKİY’NİN “İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?” ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019;8:113–127.
MLA Eltut Kalender, Nükhet. “V.V. MAYAKOVSKİY’NİN ‘İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?’ ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ”. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 8, no. 16, 2019, pp. 113-27.
Vancouver Eltut Kalender N. V.V. MAYAKOVSKİY’NİN “İYİ NEDİR VE KÖTÜ NEDİR?” ADLI ŞİİRİNDE METNE BAĞLI KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLERİN ANALİZİ. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019;8(16):113-27.