Bir İtalyan yapımı olan Winx Club animasyon filmi, efsanevi yaratıklar, periler ve cadıların yaşadığı sıradışı başka bir evreni anlatır. Iginio Straffi, film serisini sunarken, Batı animasyonu ile Japon çizgi film kültürü (manga) yansımalarını bir araya getirir. Bu nedenle çizgi film karakterlerinin yüzleri Asya ve Avrupa’yı beraber yansıtır. Perilerin bedenleri ise Jennifer Lopez ve Beyonce gibi ünlülerin görünüşlerine göre tasarlanmıştır. Okyanusun Gizemi gibi bazı bölümlerde çevresel duyarlılık ele alınsada, her koşulda bakımlı, güzel ve zengin görünen periler, görünüşün önemini hafızalara kazırlar. Yapımcı Straffi, başlangıçta filmin hikâyesini üç sezon sürecek şekilde planlamışken, şovun başarısının ardından hikâyeyi sürdürür. Zira Nickelodeon’un sahibi Amerikan medya şirketi Viacom, Straffi’nin yapım şirketi Rainbow'un% 30'unu satın alır ve Winx Club'ın ortak yapımcısı olur. Ortaklığın ardından yayınlanan serinin yeni bölümleri, sözde tektip güzellik imgesi ile sürekli değişen giysiler, aksesuarlar, saç ve makyaj ile bedenin tüketim malzemesine dönüştüğü, tüketim kültürü değerlerini yansıtır. Çocukların şiddete maruz kalmasının etkilerine ilişkin geniş bir topluluğu kapsayan mevcut araştırmalar, aile ve medya şiddeti üzerinde durmaktadır. Özellikle kız çocukları üzerinde etkisi olan Winx peri karakterleri kurgusal büyülü evrende, kötülükle sadece dışardan atanmış sihirli güçleri ile savaşabilme özellikleriyle özgürlük ve özerkliği teşvik etmekten çok uzaktır. Böylelikle, özgür seçim, akıl ve özerklik karşıtı bir durum içinde periler sadece dış görünüşleri ve sözde güzellikleri ile bir değerdir.
Kocaeli Üniversitesi
Winx Club is an animation film series focus on female children aged 4 to 16. Created by Italian producer Iginio Straffi, the film is about a fantasy universe which is inhabited by beautiful fairies with magical powers, other mythical creature and witches. Iginio Straffi animated film Winx Club, which premiering in Italy in 2004. This animation film combines Japanese cartoon culture (manga) and West animation and reflections. On the other hand, different messages are given to the potential audience of the film. While the message that shopping is a source of happiness is given to girls, a message of sensitivity towards nature is given to their parents. The best example in above mentioned point of Mystery of the Abyss, the third films of series. The Winx Club movie series's success attract the attention of Nickelodeon and becoming co-procuder with Rainbow SpA. Nickelodeon's partnership provided the film becoming an reflection of American consumer values, where the focus on physical appearance. All the Winx fairies have is beautiful physical appearance apart from magical powers. Therefore, Heidi and Viking Vicky, who figure out the problems they face and solve them with their own reason, are different from their characters and are not autonomous.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | September 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 20 |