The figures used in Sandy Skoglund’s works emphasize both ordinary social interaction and an interaction that implies something much more complex and frightening. In order to emphasize the separation of contemporary society from the natural world in her artistic fictions, Sandy Skoglund uses domestic and wild animals in everyday environments that are detached from human life. What gives the artist’s works a surreal impression is the bringing together of animals and everyday environments. These contrasts, which are impossible to encounter in normal living conditions, give Skoglund’s works a surrealist meaning. Inspired by Freud’s idea of using the subconscious as a repository for thoughts and feelings that cannot be accessed by consciousness, Surrealist artists used images and symbols of the subconscious in their artistic works. These works allow the viewer to explore the world of the subconscious with dream-like landscapes and illogical combinations. Sandy Skoglund’s Radioactive Cats, which she also produced in 1980, was her first major environmental work that displayed her multidisciplinary aspects, depicting life after a nuclear disaster and showing a post-apocalyptic scene.
Sandy Skoglund Radioactive Cats Artifact Analysis Surrealism
Sandy Skoglund’ın, çalışmalarında kullandığı figürler hem sıradan toplumsal etkileşimi hem de çok daha karmaşık ve korkutucu bir şeyi ima eder nitelikte bir etkileşimi vurgulamaktadır. Sandy Skoglund, sanatsal kurgularında çağdaş toplumun doğal dünyadan ayrılmasını vurgulamak amacıyla, evcil ve vahşi hayvanları insan yaşamından sıyrılmış gündelik yaşam ortamlarında kullanmaktadır. Sanatçının çalışmalarında gerçeküstü bir izlenim veren şey hayvanların ve günlük ortamların bir araya getirilmesidir. Normal yaşam koşullarında karşılaşılması mümkün olmayan bu zıtlıklar Skoglund’ın çalışmalarına sürrealist bir anlam kazandırmaktadır. Sürrealist sanatçılar Freud'un bilince erişilemeyen düşünceler ve duygular için bir depo olarak kullanılması fikrinden esinlenerek, bilinçaltının imgelerini ve sembollerini sanatsal eserlerinde kullanmışlardır. Bu eserler, rüya benzeri manzaralar ve mantıksız kombinasyonlarla, izleyicinin bilinçdışı dünyasını keşfetmesine olanak tanımaktadır. Sandy Skoglund'un da 1980 yılında ürettiği Radyoaktif Kediler, nükleer bir felaketten sonraki yaşamı tasvir eden ve kıyamet sonrası bir sahneyi gösteren multidisipliner yönlerini sergilediği ilk büyük çevresel eseri olmuştur.
Sandy Skoglund Radyoaktif Kediler Eser Çözümlemesi Sürrealizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2025 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 10 |