Debbie tucker green, one of the most remarkable playwrights on the twenty-first century British stage, deals with the role of the silence of bystanders in perpetuating domestic violence and abuse and aggravating the suffering of victims in her debut plays, dirty butterfly and born bad, based on the triangle of victim, perpetrator, and bystander. In both plays, tucker green puts more focus on the unresponsive attitudes of bystanders towards the sufferings of victims succumbing to the repeated intimate partner violence and parental sexual abuse than the persecution of perpetrators. Bystanders do nothing to intervene in domestic violence and ease the pains of victims. On the contrary, they collude with perpetrators, condoning the persecution through their silence, indifferent demeanors, tendencies to blame victims and deny the truth, and lack of empathy. The ramification of their silence is the perpetuation of violence and abuse. In this regard, the current study aims to delineate how bystanders play a pivotal role in normalizing and perpetuating domestic violence and abuse, aggravate the sufferings of victims, and act as the accomplices of perpetrators through their deafening silence in dirty butterfly and born bad.
Bystander Perpetrator Victim Domestic Violence Abuse Silence
Yirmi birinci yüzyıl İngiliz sahnesinin en dikkat çekici oyun yazarlarından biri olan debbie tucker green, kurban, fail ve seyirci üçgeni üzerine kurulu dirty butterfly ve born bad adlı çıkış oyunlarında aile içi şiddet ve istismarın sürdürülmesinde ve kurbanların acılarının ağırlaştırılmasında seyirci sessizliğinin rolünü ele alır. tucker green iki oyununda da faillerin zulmünden çok seyircilerin mükerrer yakın partner şiddetine ve ebeveyn cinsel istismarına yenik düşen kurbanların acılarına karşı tepkisiz tutumlarına odaklanır. Seyirciler aile içi şiddete ve istismara müdahale etmek ve kurbanın acılarını dindirmek için hiçbir şey yapmazlar. Aksine, sessizlikleri, kayıtsız tavırları, kurbanı suçlama ve gerçeği inkâr etme eğilimleri ve empati yoksunlukları ile zulme göz yumarak faillerle iş birliği yaparlar. Seyircilerin sessizliklerinin sonucu şiddetin ve istismarın devam etmesidir. Bu bağlamda, bu çalışma, dirty butterfly ve born bad adlı oyunlarda seyircilerin aile içi şiddeti ve istismarı normalleştirme ve sürdürmede nasıl önemli bir rol oynadıklarını, mağdurların acılarını nasıl ağırlaştırdıklarını ve sağır edici sessizlikleri ile faillerin suç ortağı olarak nasıl davrandıklarını göstermeyi amaçlar.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | March 16, 2023 |
Acceptance Date | September 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |