Research Article
BibTex RIS Cite

1970'li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 51 - 70, 28.06.2018
https://doi.org/10.35235/uicd.435733

Abstract


Bu araştırma, çocuk temalı
kartpostallarda kullanılan dil ve görseller üzerinedir. 1970’li yıllarda
dolaşımda olan kartpostallar çocuk teması özelinde tarihsel bağlamından
koparılmadan anlatılacaktır. Çocukluğun ne anlama geldiği ve ne ifade
ettiğini görseller ve yazılanlar üzerinden anlamaya çalışılacaktır.


Maddi kültür nesneleri olan
kartpostalların 1970’li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar
özelinde görseller ve kartpostalların arkalarında bulunanlar fenomonolojik
bir okumayla anlatılacaktır. İnsanların deneyimlerini bir kenara bırakılarak
sadece algı üzerinden oluşturulan bir sorunsal inşa edilmiştir. Öznelerin
çokluğu farklı algılayışlar anlamına gelmektedir. Dolayısıyla deneyimleyen
özneler değil deneyimlenmiş görseller bu araştırma dâhiline
katılacaktır.  Kullanılan görsellerde
ise kız ve erkek çocukların nasıl temsil edildiği, ailenin içinde kadınlık ve
erkeklik rollerinin nasıl görsellerle ve yazıyla birleştirildiği dikkat
edilen unsurlardır.


Çocuk olmanın ayrı bir yere
konulduğu ve çocuklarla iletişimde ayrı bir dil kullanılmasının yanında
onları insan dışı bir varlık muamelesi göstererek iletişim kurulması çocuk
temalı kartpostalların incelenmesini gerektirmiştir.
17. ve 18. yüzyıllarda çocuk algısı ayrıca şu an
içinde bulunduğumuz yıl itibariyle çocukların farklı bir yere konulmasını ve
farklı davranılması bu tema üzerinde yoğunlaşılmasına sebep olmuştur.


Bu araştırma, kartpostalların
sadece birer görsel olarak değil belli basım aşamalarından geçmiş ve
görsellere karar verenler(basan, seçen, alan, gönderen gibi) açısından bir
fikir sahibi olmak üzerenedir. Kartpostallar da tıpkı fotoğraf albümleri gibi
belli aşamalardan geçmektedirler ve farklı bakışlar barındırmaktadır. Ayırca
kartpostallar da resmedilen veya fotoğraflanan görsellerin tek bir dünya
bakışı üzerinden şekillendirildiği konusunu da anlamak üzeredir.



References

  • Ariès, P. (1962). Centuries of Childhood: A Social History of Family Life. (Robert Baldick, çev.). New York: Alfred A. Knopf
  • Barthes, R. (2014). Camera Lucida (Reha Akçakaya, çev.). İstanbul: Altıkırkbeş
  • Becker, H. S. (2016). Toplumu Anlatmak (Şerife Geniş, Ebru Arıcan ve Mesut Hazır, çev.). Ankara: Heretik
  • Demir Gürdal, A. (2005). Doğan Kardeş, Vedat Nedim Tor ve “Kaka Bebekler”. Kebikeç, Sayı 19, 157-175
  • Direk, Z. (2003). Dünyanın Teni. İstanbul: Metis
  • Ercan, H. (2005). Çocukluk Felsefesi. Kebikeç. Sayı 19, 113-120.
  • Merleau-Ponty, M. (2012). Göz ve Tin (Ahmet Soysal, çev.). İstanbul: Metis
  • Merleau-Ponty, M. (2014). Algılalan Dünya (Ömer Aygün, çev.). İstanbul: Metis
  • Onur, B. (2005). Çocukluğun Dünü ve Bugünü. Kebikeç, Sayı 19, 99-112
  • Sontag, S. (2011). Fotoğraf Üzerine (Osman Akınhay, çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Tunç, A. (2013). Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek, İstanbul: Can Yayınları
  • Woodward, I. (2016). Maddi Kültürü Anlamak (Ferit Burak Aydar, çev.). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları

Child-based Postcards Circulating in The 1970's: Celebration and Perspective

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 51 - 70, 28.06.2018
https://doi.org/10.35235/uicd.435733

Abstract

This research is based on the
language and images used in child-based postcards. The postcards that circulate
in the 1970s will be analyzed without being torn from their historical context,
particularly from children's contact. The meaning of childhood and what it
entails will be examined through visuals and writings.

The postcards of tangible
cultural objects will be depicted in children's postcards circulating in the
1970's, and the ones behind the postcards will be described with a
phenomonological reading. People's experiences have been built on a problematic
basis, created only through perception, leaving an edge. The multitude of
subjects means different perceptions. Hence, experiential visuals, not
experiential subjects, will participate in this research. In the images used,
how girls and boys are represented and how femininity and masculinity roles are
combined with visuality and writing in a family are the factors to be
considered. Communicating by showing off a non-human entity, as well as using a
separate language in communicating with children, is required to examine child-based
postcards. In the 17th and 18th centuries, child perception also led to the
concentration of children on different occasions and the different treatment of
this theme over the current years.





This research is about having an
idea in terms of postcards not only visually but also through the eyes of those
who have passed certain stages of printing and decided on the visuals (like,
who selected, who took, who sent). Postcards, like photo albums, have evolved
through certain stages and have different perspectives. They are also about
recognizing that the images depicted or photographed are shaped through a
single world view.

References

  • Ariès, P. (1962). Centuries of Childhood: A Social History of Family Life. (Robert Baldick, çev.). New York: Alfred A. Knopf
  • Barthes, R. (2014). Camera Lucida (Reha Akçakaya, çev.). İstanbul: Altıkırkbeş
  • Becker, H. S. (2016). Toplumu Anlatmak (Şerife Geniş, Ebru Arıcan ve Mesut Hazır, çev.). Ankara: Heretik
  • Demir Gürdal, A. (2005). Doğan Kardeş, Vedat Nedim Tor ve “Kaka Bebekler”. Kebikeç, Sayı 19, 157-175
  • Direk, Z. (2003). Dünyanın Teni. İstanbul: Metis
  • Ercan, H. (2005). Çocukluk Felsefesi. Kebikeç. Sayı 19, 113-120.
  • Merleau-Ponty, M. (2012). Göz ve Tin (Ahmet Soysal, çev.). İstanbul: Metis
  • Merleau-Ponty, M. (2014). Algılalan Dünya (Ömer Aygün, çev.). İstanbul: Metis
  • Onur, B. (2005). Çocukluğun Dünü ve Bugünü. Kebikeç, Sayı 19, 99-112
  • Sontag, S. (2011). Fotoğraf Üzerine (Osman Akınhay, çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Tunç, A. (2013). Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek, İstanbul: Can Yayınları
  • Woodward, I. (2016). Maddi Kültürü Anlamak (Ferit Burak Aydar, çev.). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Anthropology
Journal Section Articles
Authors

Deniz Karatekin

Publication Date June 28, 2018
Submission Date June 22, 2018
Acceptance Date June 27, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Karatekin, D. (2018). 1970’li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 1(1), 51-70. https://doi.org/10.35235/uicd.435733
AMA Karatekin D. 1970’li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. June 2018;1(1):51-70. doi:10.35235/uicd.435733
Chicago Karatekin, Deniz. “1970’li yıllarda dolaşımda Olan çocuk Temalı Kartpostallar”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1, no. 1 (June 2018): 51-70. https://doi.org/10.35235/uicd.435733.
EndNote Karatekin D (June 1, 2018) 1970’li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1 1 51–70.
IEEE D. Karatekin, “1970’li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar”, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 51–70, 2018, doi: 10.35235/uicd.435733.
ISNAD Karatekin, Deniz. “1970’li yıllarda dolaşımda Olan çocuk Temalı Kartpostallar”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1/1 (June 2018), 51-70. https://doi.org/10.35235/uicd.435733.
JAMA Karatekin D. 1970’li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2018;1:51–70.
MLA Karatekin, Deniz. “1970’li yıllarda dolaşımda Olan çocuk Temalı Kartpostallar”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 51-70, doi:10.35235/uicd.435733.
Vancouver Karatekin D. 1970’li yıllarda dolaşımda olan çocuk temalı kartpostallar. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2018;1(1):51-70.

2934214343   14336    16295  15505     14338      14339      

14340   14341        14342     14344     14345


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.