The private pension system (PPS) is a voluntary system based on
voluntary participation, which was introduced as complementary to the social
security system with the Private Pension Law no 4632. The income collected by
collecting individual contributions is used to fund the national economy
through pension funds, thus accelerating economic development and participants
gain additional income during their retirement. In 2017, the Draft Law on the Amendment
of the Private Pension Savings and Investment System Law and an automatic
participation system were built on the
PPS infrastructure. Thus, PPS was removed from the principle of voluntary
participation and made compulsory. In this study, the general social security
system in general and the PPS, which was implemented as complementary in
accordance with the voluntary principle, were briefly touched on the automatic
participation system.
Bireysel
emeklilik sistemi (BES), 2003 yılında yürürlüğe giren 4632 sayılı Bireysel
Emeklilik Kanunu ile sosyal güvenlik sistemine tamamlayıcı nitelikte getirilen
gönüllü katılım esaslı bir sistemdir. Bireysel katkı payları toplanarak elde
edilen gelir emeklilik fonları aracılığıyla ülke ekonomisine kaynak sağlamak
üzere değerlendirilmekte, böylelikle ekonomik kalkınma ivme kazanmakta ve
katılımcılar emeklilik dönemlerinde ek gelir imkânı elde etmektedir. 2017 yılına gelindiğinde Bireysel Emeklilik
Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile
BES’in alt yapısı üzerine otomatik katılım sistemi (OKS) inşa edilmiştir.
Böylelikle BES gönüllü katılım esasından çıkartılarak zorunlu hale
getirilmiştir. Çalışmada, genel hatlarıyla kamu sosyal güvenlik sistemi ve bu
sisteme gönüllülük esasına uygun olarak tamamlayıcı nitelikte uygulamaya
konulan BES ile OKS’ne kısaca değinilmiş, devlet borçlanması hakkında teorik
bilgiler aktarıldıktan sonra OKS, zorunlu devlet borçlanması olarak adlandırılabilir
mi sorusuna yanıt aranmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823