Bu araştırmada, okul yöneticilerinin
demografik özellikleri ile teknolojik liderlik öz yeterlik algıları arasındaki
ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma, Karaman ilindeki resmi
ilkokullarda, ortaokullarda ve liselerde görev yapmakta olan okul yöneticileri
ile yürütülmüştür. Bu üç kademeden toplam 153 yöneticinin katıldığı çalışmada,
‘Teknoloji Liderliği Öz Yeterlik Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmada elde
edilen sonuçlar ele alındığında, okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz
yeterlik algılarının genel olarak yeterli seviyede olduğu sonucuna varılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin ‘vizyoner liderlik’ alt
boyutunda kendilerini görece olarak çok yeterli gördüğü; bunu sırasıyla
‘profesyonel uygulamada mükemmellik’, ‘dijital çağ öğrenme kültürü’, ‘dijital vatandaşlık’
ve ‘sistematik gelişim’ alt boyutlarının takip ettiği saptanmıştır. Okul
yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik algıları ile çalıştıkları kurum
türü, cinsiyet, unvan ve eğitim durumları arasında anlamlı bir fark tespit
edilmezken; yaşa ve kıdem yılına göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
Ayrıca 40 yaşın altındaki okul yöneticilerinin kendilerini, teknolojik liderlik
öz yeterliği anlamında diğer yöneticilere göre daha yeterli gördükleri sonucuna
ulaşılmıştır.
Anahtar kelimeler: okul yöneticisi,
teknolojik liderlik, öz yeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |