Bu çalışmada birçok araştırmacının üzerinde durduğu bir konu olan takvimsel anomaliler incelenmektedir. Bir piyasada anomali algısı ile normal üstü getiri sağlamanın mümkün olup olmayacağı araştırılmaktadır. Bu sebeple, Event Study yönteminden yararlanılmakta olup, tatil etkisi anomalisi üzerinde durulmaktadır. Araştırma kapsamında Türkiye’deki milli ve dini bayramlar ele alınmıştır. Çalışmada, 01.01.2017-31.12.2019 tarihlerini kapsayan günlük veriler kullanılmıştır. Böylelikle, Türkiye’de anormal getiri sağlayabilecek bir tatil anomalisi olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Sektör bazlı yapılan araştırma sonuçları, hizmet sektörü hariç diğer sektörlerde herhangi bir önemli durum ortaya koymamaktadır. Hizmet sektöründe ise milli bayramlar öncesi negatif, dini bayramlar öncesi ise pozitif anormal getirilerin meydana geldiği gözlenmiştir. Kısaca, dört ana sektörden birine yatırım yapılırken tatil dönemleri çevresinde özellikle hizmet sektörüne dikkat edilmesi gerekmektedir. Tatil dönemlerine yakın zamanlarda hizmet sektöründen normalüstü getiri elde etme imkânı olduğu gibi bu dönemlerde sektör, riski de daha fazla barındırmaktadır.
In this study, calendar anomalies, a topic that many researchers focus on, are examined. It is being investigated whether it is possible to obtain an abnormal return with the perception of anomaly in a market. For this reason, the Event Study method is used and the holiday effect anomaly is emphasized. Within the scope of the study, national and religious holidays in Turkey were discussed. In the study; daily data were used for the years 2017, 2018 and 2019. Thus, it has tried to determine whether there is a holiday anomaly could provide abnormal returns in Turkey. Sector-based research results do not reveal any important situation in other sectors except the service sector. In the service sector, it has been observed that abnormal returns are predominantly positive before national holidays and negative abnormal returns before religious holidays. Briefly, it is necessary to pay attention especially to the service sector around the holiday periods. In the near-holiday periods, there is an opportunity in order to obtain an extraordinary return from the service sector, as well as the sector risks more during these periods.
Anomaly Stock Market Event Study Abnormal Return Holiday Effect
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License