Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVİD-19 SÜRECİNDE SAĞLIK BAKANLIĞI İMAJI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 3, 850 - 874, 31.08.2022
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1108717

Öz

Çin’in Hubei eyaletinin Wuhan şehrinde, 2019 yılının son aylarında ortaya çıkan ve Covid-19 olarak adlandırılan virüs kısa süre içerisinde tüm dünyaya yayılmıştır. İnsandan insana bulaşıcılığı yüksek olan Covid-19 virüsü sebebiyle, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de önemli etkiler görülmüştür. Bu etkiler sağlık alanı başta olmak üzere sosyal, politik, ekonomik gibi alanlarda ortaya çıkmıştır. Covid-19 salgını son yıllarda siyasal iktidarların sosyal, politik, ekonomik alanlarla ve özellikle de sağlıkla ilgili en önemli imtihanı olarak karşımıza çıkmıştır. Sağlık bakanlıklarının daha önceden krizlere olan hazırlıklarını görmek ve bunu ölçebilmek için Covid-19 salgını önemli bir yere sahiptir. Türkiye’de Sağlık Bakanlığının tüm sağlık kurum ve kuruluşlarıyla bu sürece olan hazırlıklarını ve bu süreçte ortaya koydukları performansın toplumdaki karşılığını değerlendirebilmek amacıyla yapılan bu çalışma önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Pandemi” ilan edilen Covid-19 salgını sürecinde Sağlık Bakanlığının süreçle ilgili olarak toplumu bilgilendirme, bilinçlendirme ve sunduğu hizmetlerle ilgili olarak toplumdaki algısını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada nicel araştırma yönteminden yararlanılmış ve elde edilen veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programıyla analize tabi tutularak yorumlanmıştır. Türkiye geneli 411 katılımcının katılımıyla elde edilen verilerin analizi sonucunda Covid-19 salgınının ilk sürecinde Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığının yürüttüğü çalışmaların ve faaliyetlerinin toplumda olumlu bir imaj oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akdağ, M. (2010). Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler. Konya: Literatürk Yayını.
  • Çetiner, N. (2016). Üniversitelerde Kurumsal İmaj Oluşumu: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nin Kurumsal İmajının Öğrenciler Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Bal, M. (2011). Çalışan Personelin Kurumsal İmaj Oluşumuna Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Bulduklu, Y. (2015). İmaj Yönetimi: Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler, Literatürk Academia Yayınları, Konya.
  • Dichter, E. (1985). “What's in an image.” Journal of ConsumerMmarketing. 2(1), 75-81.
  • Dağdemir, A. (2008). Kurum Kimliği ve Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki, Kurum Kimliğinin Çalışanların Kurumsal Bağlılıkları Üzerindeki Etkilerinin Bir İşletmede Araştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir.

A RESEARCH ON THE IMAGE OF THE MINISTRY OF HEALTH IN THE COVID-19 PROCESS

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 3, 850 - 874, 31.08.2022
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1108717

Öz

The virus called Covid-19, which emerged in the last months of 2019 in Wuhan city of China's Hubei province, spread to the whole world in a short time. The Covid-19 virus, which is highly contagious from person to person, has had important effects in Turkey as well as in the world. These effects have emerged in areas such as social, political and economic, especially in the field of health. In recent years, the Covid-19 epidemic has emerged as the most important test of political powers in social, political, economic fields and especially in health. The Covid-19 outbreak has an important place in order to see and measure the preparations of the Ministries of Health for crises beforehand. This study has an important place in order to evaluate the preparations of the Ministry of Health in Turkey with all health institutions and organizations for this process and the social response to their performance in this process. This study was carried out in order to measure the perception of the Ministry of Health in informing, raising awareness and services in the society during the Covid-19 epidemic, which was declared a "Pandemic" by the World Health Organization. In this study, a quantitative research method was used, and the obtained data were collected by questionnaire technique. The data obtained were analyzed and interpreted with the SPSS program. As a result of the analysis of the data obtained with the participation of 411 participants throughout Turkey, it was concluded that the studies and activities carried out by the Ministry of Health of the Republic of Turkey in the first period of the Covid-19 epidemic created a positive image in the society.

Kaynakça

  • Akdağ, M. (2010). Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler. Konya: Literatürk Yayını.
  • Çetiner, N. (2016). Üniversitelerde Kurumsal İmaj Oluşumu: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nin Kurumsal İmajının Öğrenciler Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Bal, M. (2011). Çalışan Personelin Kurumsal İmaj Oluşumuna Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Bulduklu, Y. (2015). İmaj Yönetimi: Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler, Literatürk Academia Yayınları, Konya.
  • Dichter, E. (1985). “What's in an image.” Journal of ConsumerMmarketing. 2(1), 75-81.
  • Dağdemir, A. (2008). Kurum Kimliği ve Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki, Kurum Kimliğinin Çalışanların Kurumsal Bağlılıkları Üzerindeki Etkilerinin Bir İşletmede Araştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Erdoğan 0000-0002-1707-858X

Feryat Alkan 0000-0001-9962-4195

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erdoğan, M., & Alkan, F. (2022). COVİD-19 SÜRECİNDE SAĞLIK BAKANLIĞI İMAJI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 850-874. https://doi.org/10.47525/ulasbid.1108717

19792  21391 18309     

Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License