Körlük, bir anlam arayışı ve varoluş biçimi olarak bilgelik gibi, kadim bir meseledir. Peygamberler, kâhinler, destan okuyucuları ve ozanlar arasında körler bulunmaktadır. Körlükle, bilgelik ve içten kavrayış arasında bir bağ kurulmaktadır. Birçok kültürde körlerin kalp (gönül) gözlerine dair önemli atıflar mevcuttur. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, bilgelik ve körlük ilişkisinin, modern yansımasının nasıl olduğunu üç sinema filmi üzerinden anlamaya çalışmaktır. Üç farklı kültürden beslenen bu filmlerin ilki Hayallerin Ötesinde (Imagine); Bab'Aziz: Ruhu Üstüne Tefekkür Eden Prens; üçüncüsü ise “Zatôichi: Kör Kılıç Ustası” adlı filmdir. Söz konusu filmler, nitel yöntem çerçevesinde içerik analizi ile kritik edilmiştir. Gerçekleştirilen analiz sonucunda; filmlerde bilgelik ile körlük ilişkisine dair verilere ulaşılmıştır. Her üç filmde de ana karakterler hayatı görmek üstünden değil sezgiler üstünden temellendirmektedirler. Bunun özünde de asıl gerçeğin ‘görünenin’ arkasında olduğuna dair bir anlayış yatmaktadır. Dolayısıyla çağdaş sinemada da körlük ile bilgelik arasında ilişki kurulduğu ileri sürülebilir.
Bilgelik Körlük Hayallerin Ötesinde Bab Zatoichi:Kör Kılıç Ustası
Blindness is an ancient issue, as is wisdom as a search for meaning and a mode of existence. Among the blind there are also Prophets, soothsayers, reciters of epics and poets. A relationship is established between blindness and wisdom and insight. In many cultures, there are important references to the 'heart eyes' of the blind. In this direction, the aim of the study is to try to understand the modern reflection of the relationship between wisdom and blindness through three movies. The first of these films, fed by three different cultures, is Beyond Dreams (Imagine); Bab'Aziz: The Prince Contemplating His Spirit; the third is the movie "Zatôichi: The Blind Swordsman". The films at issue were criticized with content analysis within the framework of the qualitative method. As a result of the analysis carried out; data on the relationship between wisdom and blindness in movies have been reached. In all three films, the main characters base life on intuition, not on seeing. At the core of this lies an understanding that the real truth is behind the 'apparent'. Therefore, it can be argued that there is a relationship between blindness and wisdom in contemporary cinema.
Bilgelik Körlük Hayallerin Ötesinde Bab Zatoichi:Kör Kılıç Ustası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License