Research Article
BibTex RIS Cite

COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN ALGISININ TÜKETİCİ SATIN ALMA TERCİHİNE ETKİSİNDE REFERANS GRUPLARI İLE ROLLER VE STATÜNÜN ARACILIK ROLÜ

Year 2023, , 37 - 60, 31.01.2023
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1133498

Abstract

Bu çalışmanın amacı coğrafi işaretli ürün algısının satın alma tercihi üzerindeki etkisinde referans grupları ile roller ve statünün aracılık etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca coğrafi işaretli ürün algısının roller ve statü ile referans grupları üzerinde ayrı ayrı etkileri tespit edilebilmesi hedeflenmiştir. Bu araştırma kapsamında Trabzon kent merkezindeki tüketicilerin coğrafi işaretli Gümüşhane pestil ve kömesine yönelik tüketim tercihlerini ölçerek ana kütle Trabzon şehir içi nüfusu olmak üzere örnek büyüklüğü 384 kişi olup soruları cevaplayanların farklı cinsiyetlerden, 18-60 yaş aralığı göz önünde bulundurularak ölçek formları yüz yüze yöntemi ile uygulanmıştır. Çalışmada Process modeli ile değişkenler arasındaki karmaşık etkiler, regresyon katsayıları ile anlaşılmakta olup aracılık rolünü test etmek için Bootstrapping yöntemini esas alan regresyon analizi yapılmıştır. Analiz bulguları coğrafi işaretli ürün algısının referans grupları ile roller ve statü üzerinde anlamlı etkisi olduğunu ve referans grupları ile roller ve statünün, coğrafi işaretli ürün algısı ile satın alma tercihi arasındaki ilişki üzerinde aracılık ettiğini ortaya koymuştur.

Thanks

Yapmış olduğum çalışmada öncelikle bana desteklerini esirgemeyen Sayın Prof.Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU hocama ve değerli bilgilerinden yararlandığım Sayın Prof.Dr.Hasan AYYILDIZ hocama teşekkürlerimi sunarım.

References

  • Anselmsson, J., Vestman Bondesson, N., ve Johansson, U. (2014). Brand İmage and Costumers' Willingness to Pay a Price Premium for Food Brands. Journal of Product and Brand Management, 23(2), 90-102.
  • Aslay, F., Ünal, S. ve Akbulut, Ö. (2013). Materyalizmin Statü Tüketimi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 43-45.
Year 2023, , 37 - 60, 31.01.2023
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1133498

Abstract

References

  • Anselmsson, J., Vestman Bondesson, N., ve Johansson, U. (2014). Brand İmage and Costumers' Willingness to Pay a Price Premium for Food Brands. Journal of Product and Brand Management, 23(2), 90-102.
  • Aslay, F., Ünal, S. ve Akbulut, Ö. (2013). Materyalizmin Statü Tüketimi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 43-45.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özge Bektaş Gümrükçü 0000-0003-2528-230X

Hüseyin Kurtuldu 0000-0001-8517-893X

Publication Date January 31, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Bektaş Gümrükçü, Ö., & Kurtuldu, H. (2023). COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN ALGISININ TÜKETİCİ SATIN ALMA TERCİHİNE ETKİSİNDE REFERANS GRUPLARI İLE ROLLER VE STATÜNÜN ARACILIK ROLÜ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(38), 37-60. https://doi.org/10.18092/ulikidince.1133498


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com