Research Article
BibTex RIS Cite

7. KOĞUŞTAKİ MUCİZE: SİYASET VE ENGELLİLİK ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER

Year 2023, , 113 - 130, 08.08.2023
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1198091

Abstract

Sinemanın hem “olan”ı hem de “olması gereken”i gösterme işlevi vardır. Özellikle ikinci işleviyle birlikte sinema, toplumların değişimi ve dönüşümü açısından oldukça önemlidir. Bu, Türk sineması için de geçerlidir. Türk sinemasının ilk ortaya çıktığı yıllarda ülke nüfusunun büyük ölçüde kırsal alanda yaşaması, imkânların kısıtlı olması ve engellilik, sinemaya erişimi zorlaştırmaktaydı. Nüfusun %93’ünün şehirlerde yaşaması ve dijitalleşme, sinemaya erişim sorununu büyük ölçüde ortadan kaldırdı. Bu çalışmada, geniş izleyici kitlesine ulaşan 7. Koğuştaki Mucize filmi, önce siyaset bilimi açısından bir değerlendirmeye tâbi tutulmaktadır. Bu yönüyle öncü bir çalışma mahiyetindedir. Ayrıca, filmin, engellilik alanında diğer Türk filmlerinde görülen engellilik anlayışından ne ölçüde farklılaştığı da değerlendirilmektedir. Sonuçta, çok sayıda siyasî düşünür üzerinden bir film okumasının nasıl yapılabileceği gösterilmektedir. İlave olarak geniş halk kitlelerine ulaşan bir filmin, yaygın film çekme anlayışından uzaklaşamamasının ne türden bir kayba yol açmış olabileceğine dikkat çekilmektedir.

References

  • Elmacı, Tuğba (2010). “Türk Sineması’nda Kent ve Öteki”, Akdeniz Sanat Dergisi, 3 (5), s. 69-86.
  • Kır, Semra (2010). İstanbul’un 100 Filmi, İstanbul: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları.
  • Öncü, Ali (2017). “Çağdaş Türk Sinemasında Din Adamı Tasviri: ‘Kış Uy-kusu’ Filmi Örneği”, Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 21 (2), s. 947-976.
  • Önder, Selahattin ve Ahmet Baydemir (2005). “Türk Sinemasının Gelişi-mi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (2), s. 113-135.
  • Torun, Ayla (2017). “Sinema-Kent İlişkisinde İstanbul: İlk Yıllarından Bu-güne Türk Sineması’nda İstanbul’un Görünümü”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 52, s. 147-166.
  • Tugen, Bahar (2014). “1960-1980 Darbeleri Arasında Türk Sinemasında Düşünce Oluşumu ve Filmlerin Sosyolojik Görünümleri”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 3 (7), s. 159-175.
Year 2023, , 113 - 130, 08.08.2023
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1198091

Abstract

References

  • Elmacı, Tuğba (2010). “Türk Sineması’nda Kent ve Öteki”, Akdeniz Sanat Dergisi, 3 (5), s. 69-86.
  • Kır, Semra (2010). İstanbul’un 100 Filmi, İstanbul: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları.
  • Öncü, Ali (2017). “Çağdaş Türk Sinemasında Din Adamı Tasviri: ‘Kış Uy-kusu’ Filmi Örneği”, Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 21 (2), s. 947-976.
  • Önder, Selahattin ve Ahmet Baydemir (2005). “Türk Sinemasının Gelişi-mi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (2), s. 113-135.
  • Torun, Ayla (2017). “Sinema-Kent İlişkisinde İstanbul: İlk Yıllarından Bu-güne Türk Sineması’nda İstanbul’un Görünümü”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 52, s. 147-166.
  • Tugen, Bahar (2014). “1960-1980 Darbeleri Arasında Türk Sinemasında Düşünce Oluşumu ve Filmlerin Sosyolojik Görünümleri”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 3 (7), s. 159-175.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Relations
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Şahin 0000-0002-7744-7113

Oğuzhan Aslantürk 0000-0001-9789-7202

Early Pub Date August 6, 2023
Publication Date August 8, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Şahin, Y., & Aslantürk, O. (2023). 7. KOĞUŞTAKİ MUCİZE: SİYASET VE ENGELLİLİK ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(40), 113-130. https://doi.org/10.18092/ulikidince.1198091


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com