Günümüz medyasında muhafazakâr kadınlar genellikle toplumsal, kültürel ve siyasal konumlarıyla değil, çoğunlukla ev içi görevleriyle ya da düşük gelir seviyesiyle özdeşleştirilerek temsil edilmektedir. Bu durum, kadınların gerçek yaşamlarına ve deneyimlerine uygun olmayan, genelleştirici ve sınırlayıcı bir temsil biçimi sunmaktadır. Çalışmanın amacı seçilen diziler kapsamında medyada sıklıkla görünmeyen muhafazakâr kadınların hangi roller üzerinden nasıl konumlandırıldığını ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında amaçsal örnekleme yöntemiyle seçilen ve en fazla izlenen yerli televizyon dizilerinden Gönül Dağı ve dijital platformda yayınlanan yerli dizi Bir Başkadır, yer verdikleri muhafazakâr kadınlar nedeniyle analize dâhil edilmiştir. Çalışma sonucunda muhafazakâr kadınların medyada ekonomik özgürlüğünü kazanamamış, eğitim almamış ya da ilk-orta derece eğitim alabilmiş, özerk ya da kamusal bir kimlik geliştirememiş, genellikle gündelikçilik gibi mesleklerle ya da ev hanımı olarak evin içerisinde konumlandırıldıkları tespit edilmiştir.
In today's media, conservative women are often represented by their domestic roles or low income levels rather than their social, cultural, and political positions. This representation offers a generalizing and restrictive portrayal that does not correspond to the real lives and experiences of women. The aim of this study is to reveal how conservative women who are not frequently seen in the media are positioned through which roles in selected TV series. Within the scope of the study, the TV series Gönül Dağı and the locally produced digital series Bir Başkadır, which are among the most watched domestic television series, were included in the analysis due to the conservative women they feature. As a result of the study, it was determined that conservative women in the media have not attained economic freedom, have not received education or have received only primary-secondary education, have not developed an autonomous or public identity, and are typically positioned in domestic roles such as housekeeping or as stay-at-home mothers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Marketing (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 7, 2024 |
Submission Date | April 26, 2024 |
Acceptance Date | July 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com