Erratum
BibTex RIS Cite

Erratum: A STUDY ON DETERMINING THE SHOPPING PREFERENCES AND LEVEL OF SATISFACTION WITH THEIR SHOPPING OF THE TOURISTS COMING FROM MYTILENE TO AYVALIK

Year 2025, Issue: 46, 311 - 326, 12.02.2025
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1635676
The original article was published on June 20, 2015. https://dergipark.org.tr/en/pub/ulikidince/issue/21627/232307

Erratum Note

Bu makale Gamze Çoban’ın, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamlanan “Midilli Adası'ndan gelen ziyaretçilerin alışveriş davranışı ve alışverişten memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma” başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Yayınlanan bu makale, 2015 yılı 15. sayıda yayınlanan makalenin düzeltmesidir.

Abstract

The main purpose of this study is to examine what kind of products Greek citizens residing in Mytilene buy when they visit Ayvalık and whether the demographic variables have any impact on their product preferences. It is also aimed to determine the satisfaction level of tourists, included in the sample of the study, related to their shopping in Ayvalık and Ayvalık’s positive and negative aspects from specifically the perspectives of the related sample. The major reason for preferring Greek citizens (residing in Mytilene) as the study sample is that almost all foreign tourists visiting Ayvalık are Greek citizens. In order to reach the purposes of the study, first, a literature review was conducted then the field research was executed based on that. Face-to-face survey method was preferred as the method of data collection and the survey was conducted on the island of Mytilene. Chi-square test was conducted in order to discover the relationship between the purchased product and demographic factors (age, gender, income, and occupation). According to the results of the study, significant relationships of the preferred product with gender, income, and occupation were discovered. When the results of the analysis made to measure the level of satisfaction of the visitors to Ayvalık were examined, it is determined that the lowest levels of satisfaction were on the features of the stores and foreign language competency whereas the highest levels of satisfaction were on product diversity and the employees’ attitudes.

References

  • AĞAÇ S. ve H. HARMANKAYA (2009), “İlköğretim Birinci Kademe Öğ-rencilerinin Giysi Tercihleri ve Giysi Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktör-ler”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 1-13.
  • AKTUĞLU, I. K. ve A. Temel (2006), “Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor? Kamu Sektörü Çalışanlarının Giysi Markalarını Tercihini Etkileyen Faktör-lere Yönelik Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 45-46.
  • AKTURAN, U. (2009), “Tüketicilerin Cinsiyetlerine İlişkin Olarak İçgüdüsel Alışveriş Eğilimlerindeki Farklılıkların Belirlenmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Pilot Bir Araştırma”, Yönetim Dergisi, 20(64), 62-77.
  • ANDERSON, L.F. ve M.A. Littrell (1996), “Group Profiles of Women as Tourists and Purchasers of Souvenirs”, Familiy and Consumer Sciences Research Journal, 25, 28-56.
  • AVCIKURT, Cevdet (2009), Turizm Sosyolojisi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • AVCIKURT, Cevdet, KÖROĞLU, Ahmet, DOĞDUBAY, Murat, ŞAHİN, Bayram, KARAMAN, Sabahattin ve Gülay Yılmaz ÖZDEMİR (2005) “Balıkesir Yöresinin Yerli Turist Profili”, I. Çanakkale Turizm Biyenali, 5-7 Mayıs, Çanakkale, 96-116.
  • AVCIKURT, Cevdet ve Hüseyin SOYBALI (2002), “Residents’ Attitudes Towards Tourism In Ayvalık, Turkey”, Tourism Analysis, 12(4), 259-265.
  • BOYACI, Cemil, AKTAŞ, Ahmet, EHTİYAR, Rüya, AKSU, Akın, KURCAN, Fatma, BAŞER, Gözde Gül ve Can Deniz KÖKSAL (1996), “Antalya Yöresine Gelen Turistlerin Profilini Belirleme Araştırması”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1-2), 36-49.
  • COX III, Eli P. (1975). “Family Purchase Decision Making and The Process of Adjustment”, Journal of Marketing Research, 12:189-195. İnternet Adresi: http://www.jstor.org/stable/3150442?seq=1, Erişim tarihi: 06.02.2013.
  • DOĞAN, Hulusi, ÜNGÜREN, Engin ve Esin YELGEN (2010), “Alanya Turist Profiline Yönelik Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3): 79-100.
  • DURMAZ, Yakup ( 2008), Tüketici Davranışı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • DURMAZ, Yakup, BAHAR (ORUÇ), Reyhan ve Murat KURTLAR (2011), “Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştır-ma”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 114-133.
  • EUGENIO-MARTIN, J.L. (2003) “Modelling Determinants of Tou¬rism Demand As A Five-Stage Process: A Discrete Choice Methodological Approach”, Tourism and Hospitality Research, 4(4), 341-354.
  • İLBAN, Mehmet Oğuzhan, AKKILIÇ, Mehmet Emin ve Özer YILMAZ (2011), “Termal Turizmde Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Gönen Örneği”, Öneri Dergisi, 9(36), 39-51.
  • KARATEKİN, U. (2009), Sosyal Sınıflar İçinde Mesleklere Göre Tüketicilerin Otomobil Alma ve Kullanma Alışkanlıklarına Etkisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KEMPERMAN, Astrid D.A.M., BORGERS, Aloys W.J. ve TIMMERMANS, Harry J.P. (2009) “Tourist Shopping Behavior İn A Historic Downtown Area”, Tourism Management, 30, 208-218.
  • KIZILASLAN, Nuray ve Halil KIZILASLAN (2008), “Tüketicilerin Satın Aldıkları Gıda Maddeleri İle İlgili Bilgi Düzeyleri ve Tutumları (Tokat İli Örneği)”, U.Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 67-74.
  • MEYDAN UYGUR, Selma (2007), Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Ya-yınları.
  • ODABAŞI, Y. ve Gülfidan BARIŞ (2003), Tüketici Davranışı, İstanbul: Mediacat Akademi.
  • OH, Joanne Yoon-Jung, CHENG, Chia-Kuen, LEHTO, Xinran Y. ve Joseph T. O’LEARY (2004), “Predictiors Of Tourists’ Shopping Behaviour: Examination Of Socio-Demographic Characteristics And Trip Typologies”, Journal of Vocation Marketing, 10(4), 308-319.
  • OKÇU, A. Bengü (2008), Türkiye İçin Gelir-Tüketim İlişkisinin Eşbütünleşme Analizi İle İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZDAMAR, Murat (2011), Şanlıurfa’da Kültür Turizmi: Şanlıurfa’ya Kültür Turizmi Kapsamında Seyahat Acentaları İle Gelen Yerli Turistlerin Profilini ve An-lık Satın Alma Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Mersin: Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZDEMİR, Erkan (2009), “Cinsiyet Bazlı Farklılıklar ve Erkek Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 259-281.
  • ÖZDEMİR, Erkan ve TOKOL Tuncer (2008), “Kadın Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 57-80.
  • ÖZDEMİR, Şuayip ve YAMAN, Fikret (2007), “Hedonik Alışverişin Cinsi-yete Göre Farklılaşması Üzerine Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 81-91.
  • ÖZDİPÇİNER, Nuray Selma (2008), “Demografik Değişkenlerin Turistlerin Satın Alma Kararlarına Etkisi” E-Journal of New World Sciences Academy, 3(4), 689-701.
  • ÖZTÜRK, Yüksel ve Mehmet YEŞİLTAŞ (1997), “Türkiye’ye Gelen İngiliz Turistlerin Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama”, Pazarlama Dünyası, 11(66), 24–29.
  • RIZAOĞLU, Bahattin (2007), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncı-lık.
  • ŞAHİN, S. TAŞKAN, F. ERTAN, N. GÖKÇE, Ç. ÜREGÜL, M. ve O. BENGİ (2001), Tüketici ve Müşteri Davranışları, Süleyman Demirel Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Satış Yönetimi Bölümü Ders Notları, İnternet Adresi: http://www.belgeler.com/blg/761/tketici-ve-mteri-davranilari,ErişimTarihi: 26.01.2013.
  • ŞEN DEMİR, Şirvan ve KOZAK Metin (2013), Tüketici Davranışları, Anka-ra: Detay Yayıncılık.
  • TEMİZKAN, Saadet Pınar (2005), Turistlerin Alışveriş Davranışı: Kapadok-ya Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • UĞUR, İmran ve Sedat ŞİMŞEK (2004), “Kitle İletişim Araçlarındaki Rek-lâmlarda Kadın ve Erkek Objelerinin Kullanılması”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bi-limler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 549-560.
  • ÜNAL, Sevtap ve Aysel ERÇİŞ (2007), “Genç Pazarın Satın Alma Tarzları-nın Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bi-limler Fakültesi Dergisi, 21(1), 321-336.
  • YAĞCI, Mehmet İsmail ve Neslihan İLARSLAN (2010), “Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(1), 138-155.
  • YENER, Müberra (1981), “Tüketicilerin Giyime İlişkin Davranış Modelleri ve Davranışlarını Etkileyen Faktörler”, Ekonomik Yaklaşım, 2(5), 203-224.

Erratum: MİDİLLİ' DEN AYVALIK’A GELEN TURİSTLERİN ALIŞVERİŞ TERCİHLERİNİN VE ALIŞVERİŞTEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2025, Issue: 46, 311 - 326, 12.02.2025
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1635676
The original article was published on June 20, 2015. https://dergipark.org.tr/en/pub/ulikidince/issue/21627/232307

Erratum Note

Bu makale Gamze Çoban’ın, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamlanan “Midilli Adası'ndan gelen ziyaretçilerin alışveriş davranışı ve alışverişten memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma” başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Yayınlanan bu makale, 2015 yılı 15. sayıda yayınlanan makalenin düzeltmesidir.

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, Midilli Adası’nda ikamet eden Yunanistan vatandaşlarının Ayvalık’ı ziyaret edişlerinde satın aldıkları ürünlerin neler olduğunu ve demografik değişkenlerin ürün tercihleri üzerinde bir farklılığa neden olup olmadığını test etmektir. Bu çalışmada ayrıca, araştırmanın örneklemini oluşturan turistlerin Ayvalık’ta yaptıkları alışverişe ilişkin memnuniyet düzeyinin ve araştırma örneklemi özelinde Ayvalık’ın olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi olarak (Midilli Adası’nda ikamet eden) Yunanistan vatandaşlarının tercih edilmesinin en önemli nedeni, Ayvalık’a gelen yabancı turistlerin neredeyse tamamının Yunanistan vatandaşı olmasıdır. Araştırmanın amaçlarına ulaşmak için öncelikle bir literatür incelemesi yapılmış ve bu bilgilerden yola çıkarak bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket metodu seçilmiş ve anketler Midilli Adası’nda uygulanmıştır. Satın alınan ürün ile demografik faktörler (yaş, cinsiyet, gelir ve meslek) arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için Ki-kare testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tercih edilen ürün ile cinsiyet, gelir ve meslek arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayvalık’a gelen ziyaretçilerin memnuniyet düzeylerini ölçmeye yönelik yapılan analiz sonuçları incelendiğinde, en düşük memnuniyet düzeyinin dükkânların özellikleri ve yabancı dil yeterliliği, en yüksek memnuniyet düzeyinin ise ürün çeşitliliği ve personelin tutumu olduğu tespit edilmiştir.

References

  • AĞAÇ S. ve H. HARMANKAYA (2009), “İlköğretim Birinci Kademe Öğ-rencilerinin Giysi Tercihleri ve Giysi Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktör-ler”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 1-13.
  • AKTUĞLU, I. K. ve A. Temel (2006), “Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor? Kamu Sektörü Çalışanlarının Giysi Markalarını Tercihini Etkileyen Faktör-lere Yönelik Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 45-46.
  • AKTURAN, U. (2009), “Tüketicilerin Cinsiyetlerine İlişkin Olarak İçgüdüsel Alışveriş Eğilimlerindeki Farklılıkların Belirlenmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Pilot Bir Araştırma”, Yönetim Dergisi, 20(64), 62-77.
  • ANDERSON, L.F. ve M.A. Littrell (1996), “Group Profiles of Women as Tourists and Purchasers of Souvenirs”, Familiy and Consumer Sciences Research Journal, 25, 28-56.
  • AVCIKURT, Cevdet (2009), Turizm Sosyolojisi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • AVCIKURT, Cevdet, KÖROĞLU, Ahmet, DOĞDUBAY, Murat, ŞAHİN, Bayram, KARAMAN, Sabahattin ve Gülay Yılmaz ÖZDEMİR (2005) “Balıkesir Yöresinin Yerli Turist Profili”, I. Çanakkale Turizm Biyenali, 5-7 Mayıs, Çanakkale, 96-116.
  • AVCIKURT, Cevdet ve Hüseyin SOYBALI (2002), “Residents’ Attitudes Towards Tourism In Ayvalık, Turkey”, Tourism Analysis, 12(4), 259-265.
  • BOYACI, Cemil, AKTAŞ, Ahmet, EHTİYAR, Rüya, AKSU, Akın, KURCAN, Fatma, BAŞER, Gözde Gül ve Can Deniz KÖKSAL (1996), “Antalya Yöresine Gelen Turistlerin Profilini Belirleme Araştırması”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1-2), 36-49.
  • COX III, Eli P. (1975). “Family Purchase Decision Making and The Process of Adjustment”, Journal of Marketing Research, 12:189-195. İnternet Adresi: http://www.jstor.org/stable/3150442?seq=1, Erişim tarihi: 06.02.2013.
  • DOĞAN, Hulusi, ÜNGÜREN, Engin ve Esin YELGEN (2010), “Alanya Turist Profiline Yönelik Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3): 79-100.
  • DURMAZ, Yakup ( 2008), Tüketici Davranışı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • DURMAZ, Yakup, BAHAR (ORUÇ), Reyhan ve Murat KURTLAR (2011), “Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştır-ma”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 114-133.
  • EUGENIO-MARTIN, J.L. (2003) “Modelling Determinants of Tou¬rism Demand As A Five-Stage Process: A Discrete Choice Methodological Approach”, Tourism and Hospitality Research, 4(4), 341-354.
  • İLBAN, Mehmet Oğuzhan, AKKILIÇ, Mehmet Emin ve Özer YILMAZ (2011), “Termal Turizmde Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Gönen Örneği”, Öneri Dergisi, 9(36), 39-51.
  • KARATEKİN, U. (2009), Sosyal Sınıflar İçinde Mesleklere Göre Tüketicilerin Otomobil Alma ve Kullanma Alışkanlıklarına Etkisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KEMPERMAN, Astrid D.A.M., BORGERS, Aloys W.J. ve TIMMERMANS, Harry J.P. (2009) “Tourist Shopping Behavior İn A Historic Downtown Area”, Tourism Management, 30, 208-218.
  • KIZILASLAN, Nuray ve Halil KIZILASLAN (2008), “Tüketicilerin Satın Aldıkları Gıda Maddeleri İle İlgili Bilgi Düzeyleri ve Tutumları (Tokat İli Örneği)”, U.Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 67-74.
  • MEYDAN UYGUR, Selma (2007), Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Ya-yınları.
  • ODABAŞI, Y. ve Gülfidan BARIŞ (2003), Tüketici Davranışı, İstanbul: Mediacat Akademi.
  • OH, Joanne Yoon-Jung, CHENG, Chia-Kuen, LEHTO, Xinran Y. ve Joseph T. O’LEARY (2004), “Predictiors Of Tourists’ Shopping Behaviour: Examination Of Socio-Demographic Characteristics And Trip Typologies”, Journal of Vocation Marketing, 10(4), 308-319.
  • OKÇU, A. Bengü (2008), Türkiye İçin Gelir-Tüketim İlişkisinin Eşbütünleşme Analizi İle İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZDAMAR, Murat (2011), Şanlıurfa’da Kültür Turizmi: Şanlıurfa’ya Kültür Turizmi Kapsamında Seyahat Acentaları İle Gelen Yerli Turistlerin Profilini ve An-lık Satın Alma Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Mersin: Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZDEMİR, Erkan (2009), “Cinsiyet Bazlı Farklılıklar ve Erkek Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 259-281.
  • ÖZDEMİR, Erkan ve TOKOL Tuncer (2008), “Kadın Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 57-80.
  • ÖZDEMİR, Şuayip ve YAMAN, Fikret (2007), “Hedonik Alışverişin Cinsi-yete Göre Farklılaşması Üzerine Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 81-91.
  • ÖZDİPÇİNER, Nuray Selma (2008), “Demografik Değişkenlerin Turistlerin Satın Alma Kararlarına Etkisi” E-Journal of New World Sciences Academy, 3(4), 689-701.
  • ÖZTÜRK, Yüksel ve Mehmet YEŞİLTAŞ (1997), “Türkiye’ye Gelen İngiliz Turistlerin Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama”, Pazarlama Dünyası, 11(66), 24–29.
  • RIZAOĞLU, Bahattin (2007), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncı-lık.
  • ŞAHİN, S. TAŞKAN, F. ERTAN, N. GÖKÇE, Ç. ÜREGÜL, M. ve O. BENGİ (2001), Tüketici ve Müşteri Davranışları, Süleyman Demirel Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Satış Yönetimi Bölümü Ders Notları, İnternet Adresi: http://www.belgeler.com/blg/761/tketici-ve-mteri-davranilari,ErişimTarihi: 26.01.2013.
  • ŞEN DEMİR, Şirvan ve KOZAK Metin (2013), Tüketici Davranışları, Anka-ra: Detay Yayıncılık.
  • TEMİZKAN, Saadet Pınar (2005), Turistlerin Alışveriş Davranışı: Kapadok-ya Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • UĞUR, İmran ve Sedat ŞİMŞEK (2004), “Kitle İletişim Araçlarındaki Rek-lâmlarda Kadın ve Erkek Objelerinin Kullanılması”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bi-limler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 549-560.
  • ÜNAL, Sevtap ve Aysel ERÇİŞ (2007), “Genç Pazarın Satın Alma Tarzları-nın Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bi-limler Fakültesi Dergisi, 21(1), 321-336.
  • YAĞCI, Mehmet İsmail ve Neslihan İLARSLAN (2010), “Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(1), 138-155.
  • YENER, Müberra (1981), “Tüketicilerin Giyime İlişkin Davranış Modelleri ve Davranışlarını Etkileyen Faktörler”, Ekonomik Yaklaşım, 2(5), 203-224.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Service Marketing, Intercultural Communication, Customer Relationship Management
Journal Section Articles
Authors

Gamze Çoban This is me

Cevdet Avcukurt This is me

Volkan Özbek This is me

Early Pub Date February 7, 2025
Publication Date February 12, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 46

Cite

APA Çoban, G., Avcukurt, C., & Özbek, V. (2025). MİDİLLİ’ DEN AYVALIK’A GELEN TURİSTLERİN ALIŞVERİŞ TERCİHLERİNİN VE ALIŞVERİŞTEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(46), 311-326. https://doi.org/10.18092/ulikidince.1635676

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com