Competition, had been feeling deeply even in small market shares because of disappearing economic boundaries, can be turned into advantage by using sources efficiently and productively. Competition ad-vantage depends on manufacturing more output by using lesser input and using it efficiently. The aim of the study is to compare 16 firms in Paper and Paper Products, Printing and Publishing Industry, publicly traded in İMKB, with Data Envelopment Analysis (DEA). Input and output variables using in analysis were chosen among financial ratios, which have been using in common. As a result of the study, applied by using data of 2012, average efficiency score of sector was determined as 60.8% and HÜRRİYET, KOZA, DURAN DOĞAN and DENTAŞ use their sources precisely efficient and they were determined as reference firms. Required potential development ratios were calculated in order that the firms can be efficient and necessary suggestions were offered.
Dünya ekseninde ekonomik küreselleşmenin etkisiyle eğitimin, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler açısından yeni paradigmalarla şekillendirilmesi, araştırmacıların dikkatini çeken bir konudur. Son yıllarda eğitim standart-larının iyileştirilmesi, sosyo-kültürel yaşama yönelik pozitif katkılarının arttırılması ve toplumsal refahtaki so-rumluluklarıyla ilgili politika arayışları hız kazanmaktadır. Değişen ve gelişen hayatta kalma koşullarına uyum sağlamada, ekonomik kalkınma ile toplumlar açısından istikrarlı bir yaşam kalitesine ulaşmada, temel yollardan biri olan eğitime verilen katkı öne çıkmaktadır. Özellikle Avrupa Birliği’nin (AB) ilgili konseyleri tarafından belirlenen vizyon ve hedefler doğrultusunda, eğitime yönelik belirlenen ölçütlerin yarattığı etkilerin doğru algı-lanması gerekmektedir. OECD’nin (Organization for Economic Cooperation and Development) bünyesinde yü-rütülen ve eğitimin en önemli paydaşı olan öğrencilerin, uluslararası düzeyde değerlendirmesini gerçekleştiren PISA (Programme for International Student Assessment) çalışmaları, en kapsamlı araştırma programı olarak kabul edilmektedir. Buna ek olarak AB ülkeleri için 2020 yılına kadar eğitimde ulaşılması öngörülen hedefler de belirlenmiştir. Bu çalışmada; AB üye ve aday ülkelerinin 2020 yılında eğitim alanında ulaşılması düşünülen hedeflerinin, gerçekleşen performanslar çerçevesinde değerlendirilmesi çok boyutlu ölçekleme tekniği (Multidimesional Scaling Analysis-MDS) yardımı ile değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda; Türkiye, Bulgaris-tan ve Romanya’nın hedefleri gerçekleştirmede diğer üye ülkelerden ayrıldığı görülmektedir. Hedefleri gerçek-leştirmede en başarılı iki üye ülke ise Finlandiya ve Danimarka olarak belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 14 |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com