Günümüzde bireylerin kendilerini ifade biçimleri büyük ölçüde tüketim alışkanlıklarıyla şekillendiğinden tüketimin kimlik oluşturmadaki rolü giderek artmakta ve bireyin bir tüketici olarak anlaşılmasına her za-mankinden daha çok ihtiyaç duyulmaktadır. Diğer taraftan tüketici araştırmaları satınalım kararının düşü-nüldüğü gibi rasyonel nedenlere dayanmadığını ve tüketimin sembolik işleviyle öne çıktığını göstermek-tedir. Tüketim araştırmaları alanında kullanımının sınırlı olmasına rağmen, tüketim deneyimlerinin payla-şılması amacıyla giderek artan biçimde kullanılan bloglar; tüketicilerin rasyonel davrandıkları varsayımı-na dayanan geleneksel veri toplama yöntemlerinin aksine bireylerin satınalım kararlarını onların perspek-tifinden sunmakta, böylece bireyin ürün ve markayla olan ilişkisini içselleştirme sürecine daha yakından bakma şansı tanımaktadır. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı, tüketim deneyimini içeren bir tüketici öy-küsünü; sembolik tüketim, markalar ve tüketici arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılmasına hizmet edecek biçimde incelemektir. Nitel yöntem kullanılan bu araştırmadaki verinin elde edilmesinde internet bloglarından faydalanılmıştır. Bu kapsamda bireyin kendini tüketim aracılığıyla nasıl tanımlandığı Hermeneutik yaklaşım çerçevesinde incelenmiş, ardından bireyin kimliğini tüketim aracılığıyla inşasında bir sembol olarak ürünler ve markaların hangi işlevlerinden faydalandığı ortaya koyulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 13, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 7 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com