BibTex RIS Cite

KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA DEPARTMANI YÖNE-TİCİLERİNİN BARTER SİSTEMİNİN PAZARLAMA FONKSİYONUNA ETKİSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA

Year 2011, Issue: 6, 0 - , 13.05.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye‟de faaliyet gösteren barter işletmelerine üye 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin pazarlama fonksiyonlarının, barter sisteminden ne düzeyde ve yönde etkilendiğinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılarak değerlendirilmesidir. Çalışmanın örneklemini Türkiye‟de faaliyet gösteren 8 farklı barter işletmesine üye olan 45 konaklama işletmesinin pazarlama departmanı yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmada, pazarlama departmanı yöneticilerinin barter sisteminin pazarlama fonksi-yonlarına etkisine ilişkin tutumları ölçülmüştür Gerçekleştirilen analizler sonucunda barter sistemi ile konaklama işletmelerinin pazarlama fonksiyonları arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir iliĢki olduğu tespit edilmiştir.

References

  • ARSLAN, C.M., AYKUTLU, F. (1999), Barter Uygulaması, Sirküler Rapor Serisi, Seri No: 21 Türmob Yayınları, Ankara.
  • ARZOVA, B. (2000), Barter ĠĢlemleri-ĠĢleyiĢi, MuhasebeleĢtirilmesi ve Hukuki Yönü, Türkmen Kitapevi, Ġstanbul.
  • BIRCH, D., LIESCH, P.W.(1998), “Moneyless Business Exchange: Practitioners‟ Attitudes to Business-to- Business Barter in Australia”, Industrial Marketing Management, 27(4):329-340
  • BOYLE, D. (2002), The Money Changers: Currency Reform from Aristole to E-Cash. London: Earthscan(288).
  • ÇAKIR, Ġ. (2001), Türkiye‟deki Konaklama ĠĢletmelerinde Barter Sistemine Analitik Bir YaklaĢım.” YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üni-versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • ÇIMAT, A., OZAN B. (2003), “Turizm Sektörünün Türk Turizmi Ġçindeki Yeri ve Önemi Üzerine Bir Değerlendirme”, Akdeniz Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6:1-18.
  • ERKAN, M. (2000), “Yeni Bir Finansman Aracı Olarak Barter Sisteminin Diğer Finansman Teknikleriyle KarĢılaĢtırılması” Active Bankacılık ve Finans Degisi, 46: 25-26.
  • ERKAN, M. (2000), “Yeni Bir Finansman Aracı: Barter” Vergi Dünyası 221: 92-103.
  • GÜNLÜ, E. (2000), Turizm ĠĢletmelerinde SatıĢları Arttırma Aracı Olarak Takas (Barter) Uygulamaları,” YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġzmir.
  • HATUNOĞLU, Z., BĠLGĠNER, M. (2003), “Vergi ve Muhasebe Uygulamaları Açısından Barter”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(12): 69-80
  • İPEKGĠL, Ö., MARANGOZ, M, “Kobilerin Dış Pazarlara Açılmada KarĢı-laştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”
  • http://www.dtm.gov.tr/ead/dtdergi/nisan2002/kobi.htm (21.09.2009)
  • KAIKATI, J.G.(1976), “The Reincarnation of Barter Trade as a Marketing Tool” Journal of Marketing, 40: 17-28
  • KARLUK, R. (2003), Uluslararası Ekonomi – Teori ve Politika (7. Basım), Beta Yayınları, Ġstanbul.
  • KAREN, K. (2006), “Fair Trade”, Restaurant&Hospitality Journal, 12(8): 41-46
  • KAUR,G., SHARMA, R.D.(2009), “Voyage of Marketing Thought from a Barter System to a Customer Centric One” Marketing Intelligence & Planning 2009 27 (5): 567 - 614
  • KURT, M. (2005), “Takasa Var mısın?”, Altso Dergisi, 40: 65-70.
  • KOTLER, P., BROWN, J.T., MAKENS, J.C. (2006), Marketing for Hospitality and Tourism, Pearson International Edititon, New Jersey.
  • MARDAK, D. (2002), “The World of Barter” Strategic Finance, 84(1):44-48.
  • MARIN, D., SCHNITZER, M. (2002), The Economic Institution of International Barter, The Economic Journal, 112(479): 293-316
  • METCALF, A. (2004), “Marketing with Little or No Money”, Journal of Club Industry, 14: 8-12
  • ÖNCÜ, B. (1986), “KarĢılıklı Ticaretin Dünya Ticaretindeki Yeri ve Türki-ye” TC BaĢbakanlık ve HDTM Ġhracatı GeliĢtirme Etüd Merkezi, 102: 8-17.
  • RIZAOĞLU, B. (2004), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık (Dördüncü Basım), Ankara.
  • SĠLKĠN, S. (2004), “Barter Agency Serves As Firms‟ Matchmaker” Los Angeles Business Journal, 21: 20-33
  • ġĠMġEK, M. S. (2004), Parasız Ticaret Barter, Kapital Medya Hizmetleri, Ġs-tanbul.
  • URAL, A., KILIÇ, Ġ. (2005), Bilimsel AraĢtırma Süreci ve SPSS Ġle Veri Analizi, Detay Kitap ve Yayıncılık, Ankara.
  • WANG, W.W. Y. (1992), . “Barter and Countertrade and Their Potential Use in Tourism Development.”, Thesis (M. Bus.)Victoria University of Technology.
  • http://danismend.com/konular/yeniekonomi/KRIZDEN%20CIKISTA%20BARTER-2.htm (08.04.2009)
  • http://findarticles.com/p/articles/Campanelli, M. (2001), “Net Profits: The Digital Age Brings The Good ol' days of Bartering to B2B Transactions”. (20.01.2010)
  • http://www.barternews.com/travel.htm ”(23.09.2009)
  • http://www.dtm.gov.tr./Ekonomi/Trekon.htm (22.04.2009)
  • http://www.kobifinans.com.tr/bilgi_merkezi/021403/282 (16.02.2009)
  • http://www.tdk.org.tr (12.07.2009)
  • http://www.webster-online-dictionary.org/search_barter (12.07.2009)
  • www.mbebarter.com/news./business/hotels/asp (02.08.2009)
  • http://www.baskent.edu.tr/~gurayk/finpazcuma9.doc(20.04.2010)
  • http://www.qafqaz.edu.az/.../ALI%20AKATYAY-AYDIN%20DAGDAT-HILMI%20KIRLIOGLU.pdf-(20.04.2010)
  • http://www.articlesbase.com/.../barter-systme-best-system-for-exchange-in-worlds-ancient-world-but-also-working(20.04.2010)
  • http://www.anatoliabarter.com/dunyada-barter.php(20.04.2010)
  • htttp:// www.dtm.gov.tr/dtmadmin/upload/EAD/.../kobi.doc.(22.04.2010)
  • http://www.baskent.edu.tr/~gurayk/finpazcarsamba9.doc.(21.04.2010)
  • http://www.mevzuatdergisi.com/2006/01a/02.htm(23.04.2010)
Year 2011, Issue: 6, 0 - , 13.05.2015

Abstract

References

  • ARSLAN, C.M., AYKUTLU, F. (1999), Barter Uygulaması, Sirküler Rapor Serisi, Seri No: 21 Türmob Yayınları, Ankara.
  • ARZOVA, B. (2000), Barter ĠĢlemleri-ĠĢleyiĢi, MuhasebeleĢtirilmesi ve Hukuki Yönü, Türkmen Kitapevi, Ġstanbul.
  • BIRCH, D., LIESCH, P.W.(1998), “Moneyless Business Exchange: Practitioners‟ Attitudes to Business-to- Business Barter in Australia”, Industrial Marketing Management, 27(4):329-340
  • BOYLE, D. (2002), The Money Changers: Currency Reform from Aristole to E-Cash. London: Earthscan(288).
  • ÇAKIR, Ġ. (2001), Türkiye‟deki Konaklama ĠĢletmelerinde Barter Sistemine Analitik Bir YaklaĢım.” YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üni-versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • ÇIMAT, A., OZAN B. (2003), “Turizm Sektörünün Türk Turizmi Ġçindeki Yeri ve Önemi Üzerine Bir Değerlendirme”, Akdeniz Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6:1-18.
  • ERKAN, M. (2000), “Yeni Bir Finansman Aracı Olarak Barter Sisteminin Diğer Finansman Teknikleriyle KarĢılaĢtırılması” Active Bankacılık ve Finans Degisi, 46: 25-26.
  • ERKAN, M. (2000), “Yeni Bir Finansman Aracı: Barter” Vergi Dünyası 221: 92-103.
  • GÜNLÜ, E. (2000), Turizm ĠĢletmelerinde SatıĢları Arttırma Aracı Olarak Takas (Barter) Uygulamaları,” YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġzmir.
  • HATUNOĞLU, Z., BĠLGĠNER, M. (2003), “Vergi ve Muhasebe Uygulamaları Açısından Barter”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(12): 69-80
  • İPEKGĠL, Ö., MARANGOZ, M, “Kobilerin Dış Pazarlara Açılmada KarĢı-laştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”
  • http://www.dtm.gov.tr/ead/dtdergi/nisan2002/kobi.htm (21.09.2009)
  • KAIKATI, J.G.(1976), “The Reincarnation of Barter Trade as a Marketing Tool” Journal of Marketing, 40: 17-28
  • KARLUK, R. (2003), Uluslararası Ekonomi – Teori ve Politika (7. Basım), Beta Yayınları, Ġstanbul.
  • KAREN, K. (2006), “Fair Trade”, Restaurant&Hospitality Journal, 12(8): 41-46
  • KAUR,G., SHARMA, R.D.(2009), “Voyage of Marketing Thought from a Barter System to a Customer Centric One” Marketing Intelligence & Planning 2009 27 (5): 567 - 614
  • KURT, M. (2005), “Takasa Var mısın?”, Altso Dergisi, 40: 65-70.
  • KOTLER, P., BROWN, J.T., MAKENS, J.C. (2006), Marketing for Hospitality and Tourism, Pearson International Edititon, New Jersey.
  • MARDAK, D. (2002), “The World of Barter” Strategic Finance, 84(1):44-48.
  • MARIN, D., SCHNITZER, M. (2002), The Economic Institution of International Barter, The Economic Journal, 112(479): 293-316
  • METCALF, A. (2004), “Marketing with Little or No Money”, Journal of Club Industry, 14: 8-12
  • ÖNCÜ, B. (1986), “KarĢılıklı Ticaretin Dünya Ticaretindeki Yeri ve Türki-ye” TC BaĢbakanlık ve HDTM Ġhracatı GeliĢtirme Etüd Merkezi, 102: 8-17.
  • RIZAOĞLU, B. (2004), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık (Dördüncü Basım), Ankara.
  • SĠLKĠN, S. (2004), “Barter Agency Serves As Firms‟ Matchmaker” Los Angeles Business Journal, 21: 20-33
  • ġĠMġEK, M. S. (2004), Parasız Ticaret Barter, Kapital Medya Hizmetleri, Ġs-tanbul.
  • URAL, A., KILIÇ, Ġ. (2005), Bilimsel AraĢtırma Süreci ve SPSS Ġle Veri Analizi, Detay Kitap ve Yayıncılık, Ankara.
  • WANG, W.W. Y. (1992), . “Barter and Countertrade and Their Potential Use in Tourism Development.”, Thesis (M. Bus.)Victoria University of Technology.
  • http://danismend.com/konular/yeniekonomi/KRIZDEN%20CIKISTA%20BARTER-2.htm (08.04.2009)
  • http://findarticles.com/p/articles/Campanelli, M. (2001), “Net Profits: The Digital Age Brings The Good ol' days of Bartering to B2B Transactions”. (20.01.2010)
  • http://www.barternews.com/travel.htm ”(23.09.2009)
  • http://www.dtm.gov.tr./Ekonomi/Trekon.htm (22.04.2009)
  • http://www.kobifinans.com.tr/bilgi_merkezi/021403/282 (16.02.2009)
  • http://www.tdk.org.tr (12.07.2009)
  • http://www.webster-online-dictionary.org/search_barter (12.07.2009)
  • www.mbebarter.com/news./business/hotels/asp (02.08.2009)
  • http://www.baskent.edu.tr/~gurayk/finpazcuma9.doc(20.04.2010)
  • http://www.qafqaz.edu.az/.../ALI%20AKATYAY-AYDIN%20DAGDAT-HILMI%20KIRLIOGLU.pdf-(20.04.2010)
  • http://www.articlesbase.com/.../barter-systme-best-system-for-exchange-in-worlds-ancient-world-but-also-working(20.04.2010)
  • http://www.anatoliabarter.com/dunyada-barter.php(20.04.2010)
  • htttp:// www.dtm.gov.tr/dtmadmin/upload/EAD/.../kobi.doc.(22.04.2010)
  • http://www.baskent.edu.tr/~gurayk/finpazcarsamba9.doc.(21.04.2010)
  • http://www.mevzuatdergisi.com/2006/01a/02.htm(23.04.2010)
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Funda Cengiz This is me

Engin Üngüren This is me

Emre Cengiz This is me

Publication Date May 13, 2015
Published in Issue Year 2011 Issue: 6

Cite

APA Cengiz, F., Üngüren, E., & Cengiz, E. (2015). KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA DEPARTMANI YÖNE-TİCİLERİNİN BARTER SİSTEMİNİN PAZARLAMA FONKSİYONUNA ETKİSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(6). https://doi.org/10.18092/ijeas.47433

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com