BibTex RIS Cite

BULDAN MYO BÜRO YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN, BİLGİSAYAR KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİNE İLİŞKİN ALAN ÇALISMASI

Year 2010, Issue: 5, 0 - , 14.05.2015

Abstract

Teknolojik gelismeler, büro yönetimi öğrencilerinin, bilgi teknolojilerini iyi bilmelerini ve uygulayımlarını
gerektirmektedir. Bu nedenle hedeflenen bilgi ve becerileri kazandıracak eğitime yönelik, Bu ldan
MYO Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı (BYS) öğrencilerinin bilisim teknolojiilerine iliskin beceri
ve tutumlarını saptama gereksinimi duyulmustur.
Yapılan çalısmada; Öğrencilere, “Kisisel Bilgiler”, “Bilgisayar Kullanımı”, “İnternet Kullanımı”, “Derslerde
Teknoloj i Kullanımı” ve “Klavy e Kullanımı”na yönelik hazırlanan anket soruları uygulanmıs ve
anketlerin analizinde SPSS (11,5) programı kullanılmıstır. Buldan MYO BYS öğrencilerinin, bilgisayar
kullanımı, internet ku llanımı, derslerde teknoloji kullanımı ve klavye kullanımına yönelik bilgi düzeylerinin
belirlenmesine çalısılmıstır.

References

  • AKDENİZ, A. R. ve YĐĞĐT, N. (2001), “ Fen Bilimleri Öğretiminde Bilgisayar
  • (Logo) Destekli Materyallerin Öğrenci Bas arısı Üzerine Etkisi: Sürtünme Kuvveti
  • Örneği”, Yeni Binyılın Basında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu,
  • İstanbul: Maltepe Üniversitesi.
  • AKÇAY, S., HANÇER, A. H., YILDIRIM, H. Đ. ve SENSOY, Ö. (2005),
  • “ İlköğretim 6. Sınıflarda Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen Bilgisi
  • Dersine ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi”, Denizli: XIV. Ulusal Eğitim
  • Bilimleri Kongresi, PAÜ Eğitim Fakültesi.
  • AKSOY, H. H. (2003), “Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine
  • Đliskin Bir Çözümleme”
  • http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/teknoloji/teknoloji_aksoy.doc,
  • Erisim Tarihi: 09.12.2009.
  • AKSU, H. ve ĐRGĐL, E. (2003), “ Đnternetin Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
  • ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Hayatındaki Yeri” Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
  • Dergisi 29 (2): 19-23, s.19.
  • AKTAN, C. C., ve TUNÇ M. (1998), “Bilgi Toplumu ve Türkiye”, Yeni
  • Türkiye Dergisi (Ocak-Subat 1998), s. 118-134.
  • AKYURT, N. (2009), “Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık
  • Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili”, Fırat Sağlık Hizmetleri
  • Dergisi, Cilt 4, sayı 11: s.175-189.
  • ARSLAN Đ. (2007), “ODTÜ’de Öğretim Teknolojilerinin Derslerde Kullanımına
  • Yönelik Alıskanlıklar ve Beklentiler”, Kütahya: Akademik Bilisim 2007, 31
  • Ocak -02 Subat.
  • ASKAR, P. ve ORÇAN, H. (1987), “The Development of An Attitude Scale
  • Towards Computers”, Ankara: METU Journal of Human Sciences ,1(2).
  • AYAS, A., KÖSE, S. ve TAS, E. (2002), “The Effects of Computer-Assisted
  • Instruction On Misconceptions about Photosynthesis”, The First International
  • Education Conference, Changing Times Changing Needs, Eastern Mediterranean
  • University, Gazimagusa-Northern Cyprus.
  • BROWNING, M. E. ve LEHMEN, J. D. (1988), “ Identification of Students’
  • Misconception in Genetic Probl em Solving via Computer Program”, Journal of
  • Research in Science Teaching, 25(9).
  • BÜYÜKKASAP, E., DÜZGÜN, B., ERTUĞRUL, M. ve SAMANCI, O.
  • (1998), “Bilgisayar Destekli Fen Öğretiminin Kavram Yanılgıları Üzerine Etkisi”,
  • Kastamonu Eğitim Dergisi, 6.
  • ÇEKBAS, Y., SAVRAN, A. ve DURKAN, N., (2003), “ Eğitim Fakültesi
  • Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumları” Denizli: Pamukkale Üniversitesi
  • Bilgi Teknolojileri Kongresi-II Kongre Kitabı ( 311-313).
  • ÇEPNĐ, S., TAS, E., KÖSE, Ö. ve KÖSE, S. (2003), “ Fotosentez Konusu
  • İçin Gelistirilen Bir Web Destekli Kavram Haritası Materyalinin Kavram Yanılgıları
  • Üzerine Etkisi”, Denizli: PAÜ Bilgi Teknolojileri Kongresi-II.
  • ÇEPNİ, S., TAS, E. ve KÖSE, S. (2006), “The Effects of Computer-Assisted
  • Material on Students’ Cognitive Levels”, Misconceptions and Attitudes towards
  • Science, Computers & Education 46 (2).
  • DEMİRCĐOĞLU, H. ve GEBAN, Ö. (1996), “Fen Bilgisi Öğretiminde Bilgisayar
  • Destekli Ögretim ve Geleneks el Problem Çözme Etkinliklerinin Ders Basarısı
  • Bakımından Karsılastırılması”, HÜ Eğitim Fak. Dergisi, 12.
  • DURNA U., (2002), Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • ERKAN H., (1994), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelisme, Đstanbul: Türkiye
  • İs Bankası Kültür Yayınları.
  • ERTEPINAR, H., DEMİRCĐOĞLU, H., GEBAN, Ö. ve YAVUZ, D. (1998),
  • “Benzesme ve Bilgisayarlı Öğretimin Mol Kavramını Anlamaya Etkisi”, III. Ulusal
  • Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Trabzon : KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi.
  • ERTUĞRUL İ., ve KESKĐN N., (2008). “Pamukkale Üniversitesi Buldan
  • MYO Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölüm Öğrencilerinin, Bilgisayara Karsı Tutum
  • ve Kullanım Seviyelerinin Belirlenmesine Đliskin Alan Çalısması” 7.Ulusal Büro
  • Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, Trabzon: 22-24 Ekim, bildiri olarak sunulmustur.
  • FERGUSON, N. H. ve CHAPMAN, S. R. (1993), “Computer-Assisted
  • Instruction for Introductory Genetics”, Journal of Natural Resources and Li fe
  • Sciences Education, 22.
  • GEBAN, Ö., ASKAR, P. ve ÖZKAN, Đ. (1992), “Effects of Computer
  • Simulations and Problem Solving Approaches on High School Students”, Journal of
  • Educational Research, 86.
  • GÖBENEZ Y. (2008), “Teknoloji ve Bilim”, http://www.genbilim.-com, Erisim
  • Tarihi: 07.12.2009.
  • GÜLER, M. H. ve SAĞLAM, N. (2002), “Biyoloji Öğretiminde Bilgisayar
  • Destekli Öğretimin ve Çalısma Yapraklarının Öğrencilerin Basarısı ve Bilgisayara
  • Karsı Tutumlarına Etkileri”, HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 23, 117-126.
  • HANÇER, A. H. ve YALÇIN, N. (2007), “Fen Eğitiminde Yapılandırmacı
  • Yaklasıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Bilgisayara Yönelik Tutuma Etkisi”
  • Ekim 2007 Cilt:15 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 549-560.
  • İŞLEYEN F., BOZKURT, S. ve ZAYİM, N. (2007), “Tıp Fakültesi Birinci
  • Sınıf Öğrencilerinin Eğitimde Đnternet Kullanımı ve E-öğrenim Hakkında Düsünceleri”,
  • Akademik Bilisim 2008, Çanakkale, 30 Ocak- 01 Subat,
  • http://ab.org.tr/ab08/bildiri/95.doc, Erisim Tarihi: 06.12.2009.
  • İSMAN, A., ÇAĞLAR, M., DABAJ, F., ALTINAY, Z. ve ALTINAY, F.
  • (2003a). “Attitudes of students toward computers”, Proceedings of Third
  • International Educational Technologies Symposium, Eastern Mediterranean
  • University Gazimağusa- Turkish Republic of Northern Cyprus, 28-30 May.
  • İSMAN, A., ÇAĞLAR, M., DABAJ, F., Altınay, Z. ve ALTINAY, F.
  • (2003b), “Attitudes of students toward internet” Proceedings of Third Int ernational
  • Educational Technologies Symposium, Eastern Mediterranean University
  • Gazimağusa- Turkish Republic of Northern Cyprus, 28-30 May.
  • KAHYA, E. (2009), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar Eğitimi
  • Konusundaki Görüs ve Eğilimleri” Namık Kemal Üniversitesi Yansıma Dergisi
  • Özel Sayı-2, 45-51.
  • KAHRAMAN, Ö., KÖSE, S. ve KARA, Đ. (2005), “ Đlköğretim Okullarında
  • Görev Yapan Brans Öğretmenl erin Bilgisayar Okuryazarlığı, Bilgisayara Karsı Ve
  • Bilgisayar Destekli Öğretime Karsı Tutum Arastırması” XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri
  • Kongresi Kongre Kitabı (828-832.), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • KÖSE, S., ve GEZER, K. (2006), “Buldan (Denizli) Đlçesi Lise Öğrencilerinin
  • Bilgisayara Yönelik Tutumları”, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, T.C. Buldan
  • Kaymakamlığı, Buldan Belediyesi: Buldan Sempozyumu.
  • KÖSE, S., AYAS, A. ve TAS, E. (2003), “Bilgisayar Destekli Öğretimin
  • Kavram Yanılgıları Üzerine Etkisi: Fotosentez”, PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi,
  • (14).
  • KÖSEOĞLU, P., YILMAZ, M., GERÇEK, C. ve SORAN H. (2007), “Bilgisayar
  • Kursunun Bilgisayara Yönelik Basarı, Tutum Ve Öz-Yeterlik Đnançları Üzerine
  • Etkisi” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of
  • Education) 33: 203-209.
  • KUTLU, E. (2000), Bilgi Toplumunda Kalkınma Stratejileri, Eskisehir: Anadolu
  • Üniversitesi Yayınları.
  • MEDER, M. (2001), “Bilgi Toplumu ve Toplumsal Değisim”, PAU Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, Sayı:9, 72.
  • Internati onal Journal of Economic and Administrati ve Studies
  • Year:3 Number:5, Summer 2010 ISSN 1307-9832
  • ÖNCEL, M. (2005), “Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı Öğrenimlerine
  • Devam Eden Öğrencilerin Bilgi Teknolojileri Konusunda Kullanım Açıklıkları”
  • Ankara: IV. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, 20-21 Mayıs.
  • PERAN, T., (Editör: Acar F., ve Arslan E.,) (2008), Büro Yönetimi ve Đletisim,
  • İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • REED, B. (1986), “The Effects of Computer Assisted Instruction on
  • Achievement and Attitudes of Underachievers in High School Biology”,
  • Dissertation Abstract International, 47(4).
  • SELİMOĞLU, E. “Bilgi Toplumu ve Türkiye”, http://www.paradoks.org,
  • Erisim Tarihi: 28.01.2009.
  • SÖNMEZ, M. ve Yılmaz, A. (2004), “Meslek liselerinden Meslek Yüksekokullarına
  • Sınavsız Geçisle Đlgili Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri ”,
  • Uluslararası Eğitim Kongresi, Yirmi birinci Yüzyılda Üniversite Eğitimine Bakıslar,
  • -29 Mayıs, Đstanbul: Fatih Üniversitesi.
  • SAKAR, Ö. ve KÜÇÜKASLAN N. (2006), Büro Yönetimi ve Đl etisim Teknikleri,
  • Bursa: Ekin Kitabevi.
  • TAS, E., KÖSE, S. ve ÇEPNĐ, S. (2006), “The Effects of Computer-Assisted
  • Instruction Material on Understanding Photosynthesis Subject, International Journal
  • of Environmental and Science Education (http://www.ijese.com), Volume: 1,
  • Number :1.
  • TULUK, G. ve BAKĐ, A. (1998), “Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin
  • Öğretmen Adayları Üzerine Etkileri, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
  • Bildirileri, Trabzon: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi.
  • TUTAR, H., ve ALTINÖZ M., (2003), Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sözlüğü,
  • Ankara: Nobel Yayınevi.
  • TUTAR, H., ALTINÖZ, M., AYDOS, H. ve ALTINÖZ Ö. T. (2003), Bürolarda
  • Teknoloji Kullanımı, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • USLUEL, Y., MUMCU, F., ve DEMĐRASLAN, Y. (2007), “ÖğrenmeÖğretme
  • Sürecinde Bilgi ve Đletisim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci
  • ve Engelleriyle Đlgili Görüsleri”, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, 32, 164-178.
  • VAİZOĞLU ACAR S., TEMEL F., ALPAN, B., BAL Đ. B., BAJĐN, M. D.,
  • BAS, D. F., BĐTĐK O., BÜKE B. ve GÜLER Ç. (2006), “Hacettepe Tıp Fakültesi
  • Türkçe Bölümü Dönem I Ve IV Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Özellikleri Ve
  • İnternetteki Sağlık Sitelerinde Karsılastıkları Bilgilerin Doğruluğu Ve Niteliği Đle
  • Đlgili Aradıkları Kriterlerin Belirlenmesi” Ankara: Hacettepe Tıp Dergisi,37, 56-63.
  • YENİCE, N. (2003), “Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrencilerin
  • Fen ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi”, The Turkish Online Journal of
  • Educational Technology (http://www.tojet.net), Volume 2, Issue 4, Article 12.
  • YENİCE, K. (2009), “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik
  • Öğretimi Dersine Yönelik Görüsleri”, Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:21,
  • http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/ Manasdergi/ sbd/sbd21/sbd-21-16.pdf, Erisim
  • Tarihi: 01.02.2010.
  • YILDIZ, E., SAMUR, G., Yıldız, A. N. ve MERCANLIGĐL, S. (2008),
  • “Beslenme ve Diyetetik Öğrencilerinin Đnternet ve Bilgisayar Kullanım Düzeyl eri”
  • Research Article TAF Prev Med Bull , 7(3):217-222.
  • YOLAL, M. ve KOZAK, R. (2008), “Bilgiye Erisim Aracı Olarak Öğrencilerin
  • İnternete Yaklasımı”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,
  • ,(20):115-128.
  • http://www.forumturka.net/ forum/showthread.php?t=72890, Erisim Tarihi:
  • 08.2008.
  • http://www.msxlabs.org/forum/iletisim-bilimleri/79046-bilgi-ve-iletisimteknolojileri.
  • html, Erisim Tarihi: 11.08.2008.
  • http://www.msxlabs.org/forum/muhendislik-bilimleri/19503-teknoloji-nedir.
  • html, Erisim Tarihi: 27.01.2009.
Year 2010, Issue: 5, 0 - , 14.05.2015

Abstract

References

  • AKDENİZ, A. R. ve YĐĞĐT, N. (2001), “ Fen Bilimleri Öğretiminde Bilgisayar
  • (Logo) Destekli Materyallerin Öğrenci Bas arısı Üzerine Etkisi: Sürtünme Kuvveti
  • Örneği”, Yeni Binyılın Basında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu,
  • İstanbul: Maltepe Üniversitesi.
  • AKÇAY, S., HANÇER, A. H., YILDIRIM, H. Đ. ve SENSOY, Ö. (2005),
  • “ İlköğretim 6. Sınıflarda Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen Bilgisi
  • Dersine ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi”, Denizli: XIV. Ulusal Eğitim
  • Bilimleri Kongresi, PAÜ Eğitim Fakültesi.
  • AKSOY, H. H. (2003), “Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine
  • Đliskin Bir Çözümleme”
  • http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/teknoloji/teknoloji_aksoy.doc,
  • Erisim Tarihi: 09.12.2009.
  • AKSU, H. ve ĐRGĐL, E. (2003), “ Đnternetin Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
  • ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Hayatındaki Yeri” Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
  • Dergisi 29 (2): 19-23, s.19.
  • AKTAN, C. C., ve TUNÇ M. (1998), “Bilgi Toplumu ve Türkiye”, Yeni
  • Türkiye Dergisi (Ocak-Subat 1998), s. 118-134.
  • AKYURT, N. (2009), “Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık
  • Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili”, Fırat Sağlık Hizmetleri
  • Dergisi, Cilt 4, sayı 11: s.175-189.
  • ARSLAN Đ. (2007), “ODTÜ’de Öğretim Teknolojilerinin Derslerde Kullanımına
  • Yönelik Alıskanlıklar ve Beklentiler”, Kütahya: Akademik Bilisim 2007, 31
  • Ocak -02 Subat.
  • ASKAR, P. ve ORÇAN, H. (1987), “The Development of An Attitude Scale
  • Towards Computers”, Ankara: METU Journal of Human Sciences ,1(2).
  • AYAS, A., KÖSE, S. ve TAS, E. (2002), “The Effects of Computer-Assisted
  • Instruction On Misconceptions about Photosynthesis”, The First International
  • Education Conference, Changing Times Changing Needs, Eastern Mediterranean
  • University, Gazimagusa-Northern Cyprus.
  • BROWNING, M. E. ve LEHMEN, J. D. (1988), “ Identification of Students’
  • Misconception in Genetic Probl em Solving via Computer Program”, Journal of
  • Research in Science Teaching, 25(9).
  • BÜYÜKKASAP, E., DÜZGÜN, B., ERTUĞRUL, M. ve SAMANCI, O.
  • (1998), “Bilgisayar Destekli Fen Öğretiminin Kavram Yanılgıları Üzerine Etkisi”,
  • Kastamonu Eğitim Dergisi, 6.
  • ÇEKBAS, Y., SAVRAN, A. ve DURKAN, N., (2003), “ Eğitim Fakültesi
  • Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumları” Denizli: Pamukkale Üniversitesi
  • Bilgi Teknolojileri Kongresi-II Kongre Kitabı ( 311-313).
  • ÇEPNĐ, S., TAS, E., KÖSE, Ö. ve KÖSE, S. (2003), “ Fotosentez Konusu
  • İçin Gelistirilen Bir Web Destekli Kavram Haritası Materyalinin Kavram Yanılgıları
  • Üzerine Etkisi”, Denizli: PAÜ Bilgi Teknolojileri Kongresi-II.
  • ÇEPNİ, S., TAS, E. ve KÖSE, S. (2006), “The Effects of Computer-Assisted
  • Material on Students’ Cognitive Levels”, Misconceptions and Attitudes towards
  • Science, Computers & Education 46 (2).
  • DEMİRCĐOĞLU, H. ve GEBAN, Ö. (1996), “Fen Bilgisi Öğretiminde Bilgisayar
  • Destekli Ögretim ve Geleneks el Problem Çözme Etkinliklerinin Ders Basarısı
  • Bakımından Karsılastırılması”, HÜ Eğitim Fak. Dergisi, 12.
  • DURNA U., (2002), Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • ERKAN H., (1994), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelisme, Đstanbul: Türkiye
  • İs Bankası Kültür Yayınları.
  • ERTEPINAR, H., DEMİRCĐOĞLU, H., GEBAN, Ö. ve YAVUZ, D. (1998),
  • “Benzesme ve Bilgisayarlı Öğretimin Mol Kavramını Anlamaya Etkisi”, III. Ulusal
  • Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Trabzon : KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi.
  • ERTUĞRUL İ., ve KESKĐN N., (2008). “Pamukkale Üniversitesi Buldan
  • MYO Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölüm Öğrencilerinin, Bilgisayara Karsı Tutum
  • ve Kullanım Seviyelerinin Belirlenmesine Đliskin Alan Çalısması” 7.Ulusal Büro
  • Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, Trabzon: 22-24 Ekim, bildiri olarak sunulmustur.
  • FERGUSON, N. H. ve CHAPMAN, S. R. (1993), “Computer-Assisted
  • Instruction for Introductory Genetics”, Journal of Natural Resources and Li fe
  • Sciences Education, 22.
  • GEBAN, Ö., ASKAR, P. ve ÖZKAN, Đ. (1992), “Effects of Computer
  • Simulations and Problem Solving Approaches on High School Students”, Journal of
  • Educational Research, 86.
  • GÖBENEZ Y. (2008), “Teknoloji ve Bilim”, http://www.genbilim.-com, Erisim
  • Tarihi: 07.12.2009.
  • GÜLER, M. H. ve SAĞLAM, N. (2002), “Biyoloji Öğretiminde Bilgisayar
  • Destekli Öğretimin ve Çalısma Yapraklarının Öğrencilerin Basarısı ve Bilgisayara
  • Karsı Tutumlarına Etkileri”, HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 23, 117-126.
  • HANÇER, A. H. ve YALÇIN, N. (2007), “Fen Eğitiminde Yapılandırmacı
  • Yaklasıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Bilgisayara Yönelik Tutuma Etkisi”
  • Ekim 2007 Cilt:15 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 549-560.
  • İŞLEYEN F., BOZKURT, S. ve ZAYİM, N. (2007), “Tıp Fakültesi Birinci
  • Sınıf Öğrencilerinin Eğitimde Đnternet Kullanımı ve E-öğrenim Hakkında Düsünceleri”,
  • Akademik Bilisim 2008, Çanakkale, 30 Ocak- 01 Subat,
  • http://ab.org.tr/ab08/bildiri/95.doc, Erisim Tarihi: 06.12.2009.
  • İSMAN, A., ÇAĞLAR, M., DABAJ, F., ALTINAY, Z. ve ALTINAY, F.
  • (2003a). “Attitudes of students toward computers”, Proceedings of Third
  • International Educational Technologies Symposium, Eastern Mediterranean
  • University Gazimağusa- Turkish Republic of Northern Cyprus, 28-30 May.
  • İSMAN, A., ÇAĞLAR, M., DABAJ, F., Altınay, Z. ve ALTINAY, F.
  • (2003b), “Attitudes of students toward internet” Proceedings of Third Int ernational
  • Educational Technologies Symposium, Eastern Mediterranean University
  • Gazimağusa- Turkish Republic of Northern Cyprus, 28-30 May.
  • KAHYA, E. (2009), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar Eğitimi
  • Konusundaki Görüs ve Eğilimleri” Namık Kemal Üniversitesi Yansıma Dergisi
  • Özel Sayı-2, 45-51.
  • KAHRAMAN, Ö., KÖSE, S. ve KARA, Đ. (2005), “ Đlköğretim Okullarında
  • Görev Yapan Brans Öğretmenl erin Bilgisayar Okuryazarlığı, Bilgisayara Karsı Ve
  • Bilgisayar Destekli Öğretime Karsı Tutum Arastırması” XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri
  • Kongresi Kongre Kitabı (828-832.), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • KÖSE, S., ve GEZER, K. (2006), “Buldan (Denizli) Đlçesi Lise Öğrencilerinin
  • Bilgisayara Yönelik Tutumları”, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, T.C. Buldan
  • Kaymakamlığı, Buldan Belediyesi: Buldan Sempozyumu.
  • KÖSE, S., AYAS, A. ve TAS, E. (2003), “Bilgisayar Destekli Öğretimin
  • Kavram Yanılgıları Üzerine Etkisi: Fotosentez”, PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi,
  • (14).
  • KÖSEOĞLU, P., YILMAZ, M., GERÇEK, C. ve SORAN H. (2007), “Bilgisayar
  • Kursunun Bilgisayara Yönelik Basarı, Tutum Ve Öz-Yeterlik Đnançları Üzerine
  • Etkisi” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of
  • Education) 33: 203-209.
  • KUTLU, E. (2000), Bilgi Toplumunda Kalkınma Stratejileri, Eskisehir: Anadolu
  • Üniversitesi Yayınları.
  • MEDER, M. (2001), “Bilgi Toplumu ve Toplumsal Değisim”, PAU Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, Sayı:9, 72.
  • Internati onal Journal of Economic and Administrati ve Studies
  • Year:3 Number:5, Summer 2010 ISSN 1307-9832
  • ÖNCEL, M. (2005), “Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı Öğrenimlerine
  • Devam Eden Öğrencilerin Bilgi Teknolojileri Konusunda Kullanım Açıklıkları”
  • Ankara: IV. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, 20-21 Mayıs.
  • PERAN, T., (Editör: Acar F., ve Arslan E.,) (2008), Büro Yönetimi ve Đletisim,
  • İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • REED, B. (1986), “The Effects of Computer Assisted Instruction on
  • Achievement and Attitudes of Underachievers in High School Biology”,
  • Dissertation Abstract International, 47(4).
  • SELİMOĞLU, E. “Bilgi Toplumu ve Türkiye”, http://www.paradoks.org,
  • Erisim Tarihi: 28.01.2009.
  • SÖNMEZ, M. ve Yılmaz, A. (2004), “Meslek liselerinden Meslek Yüksekokullarına
  • Sınavsız Geçisle Đlgili Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri ”,
  • Uluslararası Eğitim Kongresi, Yirmi birinci Yüzyılda Üniversite Eğitimine Bakıslar,
  • -29 Mayıs, Đstanbul: Fatih Üniversitesi.
  • SAKAR, Ö. ve KÜÇÜKASLAN N. (2006), Büro Yönetimi ve Đl etisim Teknikleri,
  • Bursa: Ekin Kitabevi.
  • TAS, E., KÖSE, S. ve ÇEPNĐ, S. (2006), “The Effects of Computer-Assisted
  • Instruction Material on Understanding Photosynthesis Subject, International Journal
  • of Environmental and Science Education (http://www.ijese.com), Volume: 1,
  • Number :1.
  • TULUK, G. ve BAKĐ, A. (1998), “Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin
  • Öğretmen Adayları Üzerine Etkileri, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
  • Bildirileri, Trabzon: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi.
  • TUTAR, H., ve ALTINÖZ M., (2003), Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sözlüğü,
  • Ankara: Nobel Yayınevi.
  • TUTAR, H., ALTINÖZ, M., AYDOS, H. ve ALTINÖZ Ö. T. (2003), Bürolarda
  • Teknoloji Kullanımı, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • USLUEL, Y., MUMCU, F., ve DEMĐRASLAN, Y. (2007), “ÖğrenmeÖğretme
  • Sürecinde Bilgi ve Đletisim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci
  • ve Engelleriyle Đlgili Görüsleri”, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, 32, 164-178.
  • VAİZOĞLU ACAR S., TEMEL F., ALPAN, B., BAL Đ. B., BAJĐN, M. D.,
  • BAS, D. F., BĐTĐK O., BÜKE B. ve GÜLER Ç. (2006), “Hacettepe Tıp Fakültesi
  • Türkçe Bölümü Dönem I Ve IV Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Özellikleri Ve
  • İnternetteki Sağlık Sitelerinde Karsılastıkları Bilgilerin Doğruluğu Ve Niteliği Đle
  • Đlgili Aradıkları Kriterlerin Belirlenmesi” Ankara: Hacettepe Tıp Dergisi,37, 56-63.
  • YENİCE, N. (2003), “Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrencilerin
  • Fen ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi”, The Turkish Online Journal of
  • Educational Technology (http://www.tojet.net), Volume 2, Issue 4, Article 12.
  • YENİCE, K. (2009), “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik
  • Öğretimi Dersine Yönelik Görüsleri”, Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:21,
  • http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/ Manasdergi/ sbd/sbd21/sbd-21-16.pdf, Erisim
  • Tarihi: 01.02.2010.
  • YILDIZ, E., SAMUR, G., Yıldız, A. N. ve MERCANLIGĐL, S. (2008),
  • “Beslenme ve Diyetetik Öğrencilerinin Đnternet ve Bilgisayar Kullanım Düzeyl eri”
  • Research Article TAF Prev Med Bull , 7(3):217-222.
  • YOLAL, M. ve KOZAK, R. (2008), “Bilgiye Erisim Aracı Olarak Öğrencilerin
  • İnternete Yaklasımı”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,
  • ,(20):115-128.
  • http://www.forumturka.net/ forum/showthread.php?t=72890, Erisim Tarihi:
  • 08.2008.
  • http://www.msxlabs.org/forum/iletisim-bilimleri/79046-bilgi-ve-iletisimteknolojileri.
  • html, Erisim Tarihi: 11.08.2008.
  • http://www.msxlabs.org/forum/muhendislik-bilimleri/19503-teknoloji-nedir.
  • html, Erisim Tarihi: 27.01.2009.
There are 161 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nuray Keskin This is me

İrfan Ertuğrul This is me

Publication Date May 14, 2015
Published in Issue Year 2010 Issue: 5

Cite

APA Keskin, N., & Ertuğrul, İ. (2015). BULDAN MYO BÜRO YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN, BİLGİSAYAR KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİNE İLİŞKİN ALAN ÇALISMASI. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(5). https://doi.org/10.18092/ijeas.89608

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com